اقتصادیمطالب برتر

بهترین بروکر باینری آپشن

از همین رو یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذارانی که معاملات باینری آپشن را به بازارهای دیگری همچون فارکس، ارزهای دیجیتال، سهام و… ترجیح می‌دهند، پیدا کردن یک بروکر باینری آپشن معتبر یا حداقل غیرکلاه‌بردار است.در حال حاضر تعداد بروکرهایی که در زمینه باینری آپشن فعالیت می‌کنند و مشکلی با کاربران ایرانی هم ندارند،‌ چندان زیاد نیست و با یک جستجوی ساده در اینترنت با چند انتخاب محدود مواجه می‌شویم.

بهترین بروکر باینری آپشن فعال در ایران! - باینری آپشن کلاب

پس اگر به این نوع از معاملات علاقه‌مند شده‌اید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید یا به دنبال بروکر مناسب برای شروع معاملات باینری آپشن خود می‌گردید، مقاله امروز دقیقا برای شما آماده شده است. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

باینری آپشن چیست؟

نوع خاصی از معامله‌ در بازارهای مالی که در جریان آن می‌توان با پیش‌بینی صحیح افزایش یا کاهش قیمت یک دارایی در آینده نزدیک، کسب سود کرد، باینری آپشن نام دارد.

این یعنی معامله‌گران در هنگام معامله به روش باینری آپشن با دو حالت روبه‌رو می‌شوند: یا در پایان زمان مشخص شده معامله با سود بسته می‌شود یا با ضرر. تنها کاری که شما باید بکنید این است که افزایش یا کاهش قیمت یک دارایی را در آینده نزدیک حدس بزنید. اگر حدس شما در پایان زمان تعیین‌شده درست باشد، سود می‌کنید و اگر اشتباه باشد باید ضرر حاصل را قبول کنید.

اگر بخواهیم خیلی ساده روش انجام معامله به روش باینری آپشن را توضیح دهیم بهتر است یک مثال بزنیم. فرض کنید نمودار قیمت یک دارایی مثل «بیت کوین» (‌Bitcoin) در مقابل شما قرار گرفته است و شما با قرار دادن ۵ دلار از سرمایه خود وارد معامله می‌شوید. در این معامله از شما پرسیده می‌شود که قیمت این رمزارز تا ۱۰ ثانیه دیگر بالاتر از قیمت فعلی خواهد بود یا پایین‌تر از آن؟

به عبارت دیگر این سوال مطرح می‌شود که قیمت بیت کوین در این مدت افزایش خواهد یافت یا با کاهش روبه‌رو خواهد شد؟ شما تنها می‌توانید یکی از دو گزینه موجود را که افزایش یا کاهش است، انتخاب کنید. برای همین است که به این نوع معامله باینری آپشن یا انتخاب دوگانه گفته می‌شود.

در مثال بالا اگر افزایش را انتخاب کنید و ۱۰ ثانیه بعد قیمت بیت کوین بالاتر از قیمت فعلی آن باشد، به اندازه تمام یا درصدی از سرمایه اولیه خود را که در این مثال ۵ دلار بود، سود خواهید کرد و اگر چنین نباشد تمام ۵ دلار شما از بین می‌رود.

برای انجام معامله به روش باینری آپشن باید در بروکرهای خاصی که برای این کار طراحی شده‌اند، ثبت‌نام کنید. بیایید در ادامه چند مورد از این بروکرها را معرفی کرده و بهترین بروکر باینری آپشن را انتخاب کنیم. در سایت سودآپ نماینده آلپاری میتوانید مقالات ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

بروکرهای باینری آپشن

در حال حاضر سه بروکر آلپاری، کوتکس و پاکت آپشن از جمله بروکرهای شناخته‌شده باینری آپشن برای کاربران ایرانی هستند.منظور از بروکرهای باینری آپشن بروکرها و کارگزاری‌هایی هستند که امکان معاملات به این روش را فراهم می‌کنند. ممکن است برخی از این بروکرها تنها برای انجام معاملات باینری آپشن ایجاد شده باشند، اما برخی از بروکرهای فارکس نیز در کنار فراهم کردن معاملات عادی، امکان معامله به روش باینری آپشن را نیز در خود دارند.

بنابراین وقتی از یک بروکر باینری آپشن صحبت می‌کنیم منظور همان سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌هایی هستند که شما به عنوان سرمایه‌گذار می‌توانید در آن‌ها به روش باینری آپشن معامله کنید و از این راه کسب درآمد داشته باشید.

تعداد بروکرهای باینری آپشن بسیار زیاد است اما بسیاری از آن‌ها ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند و برای همین نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما خوشبختانه برخی از این بروکرها مشکلی با کاربران ایرانی ندارند و به‌راحتی می‌توانید با ثبت‌نام در آن‌ها معاملات باینری آپشن خود را انجام دهید.

بروکر آلپاری در بین معامله‌گران فارکس اسمی آشنا است. این بروکر از سال ۱۹۹۸ میلادی فعالیت خود را شروع کرده و برای همین یکی از قدیمی‌ترین بروکرهای فارکس به حساب می‌آید. آلپاری به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی و ارائه خدمات خود به کاربران داخل کشور در بین معامله‌گران فارکس ایرانی نیز شناخته‌شده است.

با اینکه تمرکز اصلی بروکر آلپاری معاملات عادی روی ، فلزات گران‌بها و سایر دارایی‌ها است، اما اخیرا امکان معامله به روش باینری آپشن نیز به این بروکر اضافه شده و کاربران می‌توانند به این روش نیز کسب درآمد داشته باشند.

حداقل سرمایه برای ورود به بازار باینری آپشن در بروکر آلپاری تنها ۱ دلار است و تنها با دو کلیک و در کمتر از ۳۰ ثانیه می‌توان معامله کرد. پشتیبانی آلپاری از زبان فارسی و هویت ایرانی نیز باعث شده تا بتوانید بدون مشکل مراحل عضویت و احراز هویت خود را در این بروکر انجام دهید و نگران بلوکه شدن حساب خود نباشید.

معامله به روش باینری آپشن به چند طریق انجام می‌شود که در بروکر آلپاری از بیشتر آن‌ها پشتیبانی می‌شود. برای مثال در آلپاری می‌توانید معاملات باینری آپشن خود را به روش افزایش/کاهش انجام دهید. این یعنی تنها کافی است جهت تغییر قیمت را به‌درستی پیش‌بینی کنید تا اگر در زمان بسته شدن گزینه، پیش‌بینی شما درست باشد، سود معامله را به جیب بزنید.

انواع دیگر معامله باینری آپشن در بروکر آلپاری شامل رسیدن به یک نقطه خاص، حرکت در یک محدوده معین، رسیدن به سطح تعیین‌شده توسط شرکت و… می‌شود.

بروکر پاکت آپشن (Pocket Option)

پاکت آپشن یکی دیگر از بروکرهای فعال در بازارهای مالی است که تمرکز اصلی خود را روی معاملات باینری آپشن قرار داده است. این بروکر در سال ۲۰۱۷ میلادی تاسیس شد و از آن زمان تاکنون توانسته به فعالیت خود ادامه دهد.

با اینکه پاکت آپشن نسبت به آلپاری قدمت کمتری دارد ولی پشتیبانی این بروکر از زبان فارسی و هویت ایرانی باعث شده تا برخی از هم‌وطنان‌مان پاکت آپشن را به عنوان میزبان خود انتخاب کنند.

در پاکت آپشن روش‌های متنوعی نیز برای واریز به بروکر و برداشت از آن تدارک دیده شده است. شما می‌توانید با استفاده از ارزهای دیجیتالی همچون «تتر» (Tether)، «یواس‌دی کوین» (USDC)، «اتریوم» (Ethereum) و بیت کوین حساب پاکت آپشن خود را شارژ کنید. همچنین روش‌های دیگری مانند وب مانی و پرفکت مانی نیز در پاکت آپشن پشتیبانی می‌شوند.

اگر می‌خواهید معاملات باینری آپشن خود را در پاکت آپشن انجام دهید باید حداقل ۵ دلار به حساب خود واریز کنید یا از حساب دموی آن کمک بگیرید. بازارهای پشتیبانی شده در این بروکر نیز شامل ارزهای دیجیتال، جفت ارزهای فارکس، شاخص‌ها، سهام و کالا می‌شود و برای همین کمبودی از این نظر حس نخواهید کرد.

یکی دیگر از مزایای بروکر پاکت آپشن امکانات جانبی زیاد آن است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت معاملات اجتماعی یا کپی تریدینگ، طرح‌های تشویقی فراوان و سیگنال‌های معامله‌گری اشاره کرد.

بروکر کوتکس (Quotex)

بروکر کوتکس نیز از جمله بروکرهای باینری آپشنی است که مشکلی با کاربران ایرانی ندارد. این بروکر که در سال ۲۰۱۹ میلادی تاسیس شده است، توانسته با ارائه پلتفرمی مدرن و یکپارچه نظر برخی از معامله‌گران باینری آپشن ایرانی را به خود جلب کند.

مانند آلپاری و پاکت آپشن، در بروکر کوتکس نیز امکان شارژ حساب با ارزهای دیجیتال یا روش‌های دیگری مانند پرفکت مانی وجود دارد. برای همین نه‌تنها لازم نیست نگران ثبت‌نام و احراز هویت خود باشید، بلکه مشکلی در واریز به بروکر و برداشت از آن هم نخواهید داشت.

در بروکر باینری آپشن کوتکس می‌توانید جفت ارزهای بازار فارکس، کالاها، شاخص‌های مهم و سهام شرکت‌های خارجی را به روش باینری آپشن معامله کنید. برای این کار حداقل باید ۱۰ دلار در حساب شما باشد که نسبت به آلپاری و پاکت آپشن نسبتا بیشتر است.

برای کسانی که به دنبال حساب دمو یا آزمایشی برای انجام معاملات باینری آپشن می‌گردند باید بگوییم که کوتکس این امکان را هم فراهم کرده است. بروکر کوتکس در زمان ثبت‌نام ۱۰ هزار دلار پول مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد تا به کمک آن در بازار واقعی به انجام معاملات باینری آپشن بپردازید. با این حال نباید انتظار کسب سود در حساب دمو را داشته باشید و برای این کار ایجاد حساب واقعی و واریز پول ضروری است.

معیارهای انتخاب بهترین بروکر باینری آپشن

در انتخاب بهترین بروکر باینری آپشن برای کاربران ایرانی عواملی همچون سابقه فعالیت، رگوله بودن، پشتیبانی از زبان فارسی، تنوع در روش‌های واریز و برداشت و… تاثیر دارند.

برای انتخاب بهترین بروکر برای انجام معاملات باینری آپشن باید این بروکرها را از چند نظر بررسی کنیم. به عبارت دیگر، یک سری عوامل و فاکتورها وجود دارند که براساس آن‌ها می‌توانیم اعتبار و صادق بودن یک بروکر را بسنجیم. در ادامه هر کدام از این فاکتورها به‌صورت جداگانه و با جزئیات کامل شرح داده شده است:

سابقه فعالیت

بدون شک یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث اعتبار بخشیدن به یک بروکر باینری آپشن می‌شود سابقه فعالیت آن است. طبیعی است هر چه یک بروکر سابقه بیشتری داشته باشد و در طول سال‌های گذشته کاربران زیادی از آن استفاده کرده باشند، اعتبار آن بروکر نسبت به بروکرهای تازه‌وارد بیشتر خواهد بود.

رگوله یا قانون‌مندی

هر بروکر یا موسسه مالی که از قوانین نهادهای نظارتی پیروی کند به اصطلاح گفته می‌شود که آن بروکر یا قانون‌مند است. رگوله بودن یک بروکر باعث می‌شود تا احتمال کلاه‌برداری و فعالیت‌های غیرقانونی در آن پایین بیاید. با این حال نهادهای مختلفی برای رگوله کردن بروکرها به وجود آمده‌اند که همه آن‌ها از اعتبار کافی برخوردار نیستند.

بنابراین یکی دیگر از عوامل مهم در رتبه‌بندی بروکرهای باینری آپشن رگوله بودن و نهاد اعطاکننده آن است. هر چه رگوله یک بروکر باینری آپشن از نهاد معتبرتری باشد، اعتبار آن بروکر نیز بیشتر خواهد بود.

پشتیبانی از ایران

بسیاری از بروکرهای باینری آپشن قانون‌مند و معتبر به‌منظور تبعیت از قوانین بین‌المللی و به‌خاطر وجود تحریم‌ها، از ارائه خدمات به کاربران ایرانی سرباز می‌زنند. بنابراین از مهم‌ترین عوامل انتخاب بهترین بروکر باینری آپشن برای کاربران ایرانی پشتیبانی آن بروکر از زبان فارسی یا حداقل هویت ایرانی است.بدین ترتیب کاربران ایرانی می‌توانند بدون نگرانی از بلوکه شدن حساب‌شان با هویت و مدارک ایرانی خود در بروکر مربوطه ثبت‌نام کنند.

تنوع در روش‌های واریز و برداشت

همان‌طور که می‌دانید به دلیل محدودیت‌های موجود امکان انتقال بانکی بین‌المللی برای کاربران داخل ایران وجود ندارد. برای همین بهترین بروکر باینری آپشن برای ایرانی‌ها بروکری خواهد بود که از پرداخت ریالی پشتیبانی کرده یا حداقل امکان واریز و برداشت با استفاده از روش‌های جایگزین دیگری مثل ارزهای دیجیتال را فراهم کند.

 

دکمه بازگشت به بالا