استان ها

بیش از ۳۱ هزار دستگاه کنتور هوشمند در آذربایجان‌غربی نصب شد

به گزارش مخبران آذربایجان‌غربی، طاهر کیامهر با اشاره به اینکه در مجموع حدود یک میلیون و ۴۳۹ هزار کنتور در سطح استان وجود دارد که به دو گروه دیماندی و غیردیماندی تقسیم میشوند، اظهار کرد: تمامی کنتورهای دیماندی تبدیل به کنتور هوشمند شده‌اند و تا به امروز در مجموع ۳۱ هزار و ۳۰۷ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده که از این تعداد ۲۹ هزار و ۷۵۹ کنتور آنلاین و قابل قرائت هستند و همچنین ۲۴ هزار و ۵۹ کنتور قابل مدیریت و کنترل از راه دور می باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی عنوان کرد: از میان کنتورهای موجود، کنتورهای کشاورزی در اولویت تعویض به کنتورهوشمند قرار گرفتند و تا اواخر آبان ماه سال جاری مقرر گردیده کلیه کنتورهای کشاورزی در سطح استان به منظور کمک به مدیریت بار شبکه و همچنین جهت مدیریت منابع آبی تبدیل به کنتور هوشمند شوند.

کیامهر گفت: کنتورهای کشاورزی که در اولویت تعویض به کنتور هوشمند قرار گرفتند تا کنون در بخش چاه‌های آب کشاورزی ۱۲ هزار و ۲۱ کنتور و در سایر مشترکین کشاورزی نیز حدود ۲ هزار و ۶۵۹ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: بعد از هوشمندسازی کنتورهای بخش کشاورزی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی نسبت به هوشمندسازی کنتورهای مشترکین بخش صنعتی به تعداد ۳هزار و ۱۸۶ کنتور، در بخش ساختمان‌های اداری ۲۱۴ کنتور، در بخش ساختمانهای عمومی ۳هزار و ۷۲۷ کنتور و در بخش تجاری ۵ هزار و ۱۵۷ کنتور و در بخش‌های خانگی ۴ هزار و ۱۸۲ کنتور تا کنون اقدام شده است.

کیامهر در ادامه از مجهز سازی تمامی مولدهای عمومی و خصوصی برق به کنتورهای هوشمند فهام( فرا سامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت کنتور) در سطح استان خبر داد و گفت: با استفاده از کنتورهای هوشمند تا به امروز حدود ۲۸۰ مگاوات بار شبکه قابلیت کنترل پذیری پیدا کرده است.

وی در خاتمه به مزایا و کاربردهای کنتورهای هوشمند اشاره کرد و گفت: قرائت کنتور از راه دور و صدور اتوماتیک قبض برق، عدم نیاز به حضور مامور قرائت کنتور در محل، صرفه جویی در زمان، حمل و نقل و هزینه، جمع آوری داده های مختلف از کنتور مانند کارکردهای دوره ای کنتور، میزان مصرف مشترکین و پارامترهای الکتریکی و تعداد و زمان قطعی های برق از مهمترین مزایای هوشمندسازی کنتورهای برق می‌باشد.

گفتنی است مشترکین دیماندی یا سنگین به مشترکینی اطلاق میشود که بیش از ۳۰ کیلووات تقاضای برق دارند. مصارف مشترکین دیماندی ۴۵ درصد از برق مصرفی کل شرکت را شامل میشوند.

46

دکمه بازگشت به بالا