استان هامطالب برتر

جاهای دیدنی اطراف تبریز در بهار

دیدنی های اطراف تبریز به قدری متنوع و جذاب است که امکان ندارد شخصی به تبریز سفر کند و از آنها چشم پوشی کند! البته بازدید از این همه جاذبه در یک سفر یک هفته ای امکان پذیر نیست، اما هرکس یک بار از این منطقه زیبا عبور کند و مناظر اطراف تبریز را ببیند، حتما برای سفر مجدد و دیدن آن برنامه ریزی می کند. زیبایی بی نظیر.

اگر جاذبه های تبریز دل شما را برده است و می خواهید با خرید بلیط هواپیما به این شهر زیبا برسید، توصیه می کنیم از جاذبه های گردشگری نزدیک تبریز غافل نشوید. در این مقاله  در مورد بهترین نقاط گردشگری تبریز برای فصل صحبت می کنیم، مکان هایی که تا به حال ندیده اید! پس تا پایان این مقاله سایت خبری پارت نیوز همراه باشید!

مکان های دیدنی تبریز در فصل بهار

زیبایی تبریز در تابستان را نمی توان با کلمات توصیف کرد و هیچ عکس و فیلمی از آن نمی تواند تصویری واقعی و دقیق ارائه دهد! اگر می‌خواهید از این زیبایی‌ها لذت ببرید و از دیدنی‌های تبریز دیدن کنید، کافی است به جاده بروید و به تبریز بروید. در این صورت شما فقط حرف ما را قبول نخواهید کرد، بلکه قصد دارید در بهار امسال قبل از پایان سفر دوباره از این شهر دیدن کنید. این شما هستید و اینها چیزهایی است که در تابستان در اطراف تبریز باید دید!

جنگل ارسباران

قلعه گرد

ویولن سل کندوان

روستای کنگ

روستای سانوسگ

روستای لیکوان

روستای چارکیل

آبشار برای تخت گل

قلعه پشتاب

گلدان تالاب

قلعه ساهاک

بابکسونگ

جذبه های گردشگری و دیدنی های منطقه ارسباران به همین جا ختم نمی شود. نام این منطقه مربوط به قلعه تاریخی باشکوهی به نام قلعه بابک است که نحوه ساخت آن تعجب همگان را برانگیخت. قلعه بابک به مدت 20 سال اقامتگاه سردار شجاع ایرانی بابوک خرمدین بوده و موقعیت مکانی و معماری آن گواه هوش و نبوغ اوست. بابک خرمدین موقعیت استراتژیک این منطقه را درک کرد و به همین دلیل دستور داد تا نه تنها برای جلوگیری از ورود مهاجمان به داخل قلعه، بلکه برای جلوگیری از رسیدن تیر و کمان آنها به داخل قلعه، دژی سنگی در بالای کوه بنا کنند. قلعه

اگرچه رسیدن به این قلعه شگفت انگیز چندان آسان نیست، اما از نظر ما دیدن قلمرو رویاهای آرسبرن از بالای کوه ارزشش را دارد! قلعه بابک یکی از مهم ترین مکان های دیدنی تبریز در فصل بهار و تابستان به شمار می رود زیرا در مسیر قلعه می توانید سیاه چادرهای عشایری را ببینید و برای شادابی دوغ محلی بنوشید.

خبر خوب این است که در نزدیکی منطقه ارسباران و قلعه بابک، اقامتگاه های مختلفی مانند هتل بزرگ کلیبر و پارادایس کلیبر وجود دارد که می توانید برای اقامت خود رزرو کنید.

روستای کندوان تبریز

وقتی اسم روستا به میان می آید ناخودآگاه همه خانه های سنتی حیاط دار را تصور می کنند اما در ایران روستاهایی داریم که اصلا شبیه این تصویر همیشگی نیستند! روستای کندوان تبریز یکی از این روستاهاست! روستایی که مردمش در میان کوه هایی شبیه کله گند زندگی می کنند! اگر به شما بگوییم که این صخره های کله کندی در اثر فوران آتشفشان سهند به وجود آمده اند، حتماً برایتان جالب خواهد بود! بعدها وقتی مردم به روستا آمدند با دست و ابزار ساده در صخره ها حفر می کردند و در آن زندگی می کردند، بدون اینکه ظاهر سنگ ها تغییر کند!

روستای کندوان در ۶۵ کیلومتری تبریز و تنها رستوران سنگی دنیاست! برخی قدمت این روستا را 3 هزار سال پیش و برخی نیز 7 هزار سال پیش می دانند. روستای کندوان متفاوت ترین روستای اطراف تبریز است. اگر می خواهید یک شب در دل یک سنگ زندگی کنید، اقامت در هتل لاله کندوان تبریز را به شما پیشنهاد می کنیم. هتل لندمارک تنها هتل روستای کندوان و سومین هتل سنگی جهان است!

شهر حیله گر تبریز

در ۴۴ کیلومتری تبریز و در نزدیکی روستای کنداوا روستایی عجیب و کم‌شناخته به نام هیلاور قرار دارد. وقتی وارد این روستا می شوید، تقریباً چیزی جز زمین خشک و خالی نمی بینید! چه چیزی روستای هایله ور را از دیگر جاذبه های تبریز متمایز می کند؟ اگر کمی به سطح زمین نگاه کنید، سوراخ های متعددی را متوجه خواهید شد. روستاییان در این گودال ها زندگی می کردند! اگر بگوییم این خانه های سنگی زیرزمینی دارای انباری، اتاق و آشپزخانه بوده، قطعاً برایمان جالب خواهد بود!

روستای زنوزخ تبریز
قبل از هر چیز ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که زنوز یعنی چه؟ در پاسخ باید گفت زنوزاق یعنی شهر چشمه ها در دامنه کوه! بنابراین ناگفته نماند که در این روستای دیدنی چه چیزی در انتظار ماست. معماری و ساخت خانه های روستای زنوزق شبیه ماسوله است، در واقع سقف یک خانه شبیه حیاط خانه دیگر است.

آبشارها، طبیعت سرسبز، سد زانوس و قلعه زانوس از جاذبه های این روستا هستند.

روستای لکوان تبریز

این تو و اینجا پایتخت پنیر ایران، شهر لیقوان! حتما اسم پنیر خوشمزه لیقوان را شنیده اید، این پنیر در شهر به همین نام درست می شود. شهری با تنوع گیاهی و جانوری و همچنین جاذبه های گردشگری فراوان یکی از زیباترین شهرهای اطراف تبریز به شمار می رود. چشمه آب گرم لیقوان با شفای شگفت انگیز توانسته است گردشگران زیادی را به این شهر بکشاند. این چشمه در میان آبنماهای اطراف تبریز بسیار محبوب است.

روستای لیقوان در 44 کیلومتری تبریز قرار دارد و بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از دیدنی های آن است.

روستای چراغیل تبریز

در فصل بهار یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف تبریز روستای چراگیل است. بازدید از روستا افکار شما را در مورد ایده معمولی یک روستا تغییر می دهد زیرا در روستای چراغیل سه نوع خانه با ظاهر و معماری متفاوت خواهید دید. اولین خانه های قبل از تولد هزاران سال قدمت دارند که در وسط کوه ساخته شده و از سنگ ساخته شده اند. خانه های خشتی دومین خانه در روستای چراغیل است که در دوره بعد از میلاد ساخته شده است. خانه های سوم روستا خانه های بتنی نوساز و مدرن هستند.

با این حال جاذبه های روستای چراغیل فقط آن چیزی نیست که به ما می گویند! مسجد سنگی روستا یکی از مهم ترین مکان های دیدنی اطراف تبریز است که افراد زیادی برای بازدید از این مسجد بی نظیر به روستا می آیند. در ساخت این مسجد از هیچ ابزار و مصالحی استفاده نشده و ورودی و نورگیر آن تنها با تراشیدن سنگ ها ایجاد شده است.

دکمه بازگشت به بالا