جزییات تولید اسپوتنیک در ایران/در واردات واکسن فرصت‌سوزی کردیم

واردات | واکس

رئیس کمیسیون اقتصاد بهداشت اتاق بازرگانی تهران می گوید که بخش خصوصی فرصت وارد کردن واکسن کرونا را دارد.

محمود نجفی عرب در مصاحبه با مخبران گفت: “ما همیشه گفته ایم که زمان مذاکرات برای واکسن های خارجی بسیار مهم است. به عنوان مثال ، در مورد واکسن آنفلوانزا ، نمی توان تقاضای واکسن کرونا را مقایسه کرد. به دلیل محدود بودن ظرفيت توليد ، بخش خصوصي چند ماه پيش درخواست خود را از شركتهاي توليدكننده براي ورود به كشور ارائه داد.ب. با اين وجود ، امسال شاهد تقاضا براي اين واكسن و مشكلات داخلي بوده و پذيرش آن را دشوار كرده است.

وی با بیان اینکه امروز رقابت جهانی برای واردات واکسن کرونا وجود دارد ، توضیح داد: همانطور که قبلاً سرد شده بود ، ظرفیت تولید واکسن کرونا نسبت به تقاضای جهانی فعلی محدود است. برای تأمین نیازها ، متأسفانه ، ما اضافه نکردیم یا وزارت بهداشت مجبور شد روشهایی را که مناسب نمی داند به دستور کار اضافه کند.

رئیس کمیسیون اقتصاد بهداشت اتاق بازرگانی تهران گفت: “این گامی بود که در مرحله سوم مطالعات واکسن خارجی برداشتیم ، اما مجبور شدیم خطر واکسیناسیون را برای عموم مردم بپذیریم. این نظر نیست وزارت بهداشت. “و بنابراین آنها ترجیح داده می شوند. مسئله دوم سرمایه گذاری در تحقیقات واکسن ویروس کرونا است که به دلیل تحریم ها در کشور رخ نداده است.

نجفی عرب توضیح داد که در مورد واکسن کرونا ، دولت ها نقشی اساسی دارند و بخش خصوصی وارد بخش ماکروسکوپی نمی شود: دولت ها برای شکستن زنجیره کرونا نیاز به واکسیناسیون بخش قابل توجهی از جامعه دارند و دولت ها خود واکسن صادر می کنند ، و شرکتهای خصوصی که این واکسن را تولید کرده اند اغلب با دولتها ارتباط برقرار می کنند و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی گفت: “بخش خصوصی در ماه های اخیر بارها گفته است كه آماده است در هر بخش برای كمك به استرس عروق كرونر و بهبود اوضاع در كشور فعالیت كند. در حدود یك سال گذشته ، شركت های خصوصی و مراقبت های بهداشتی تلاش كرده اند این بهترین تلاش خود را می کند ، اما در عین حال ، ما باید واقعیت ها را نیز در نظر بگیریم.

رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق بهداشت تهران که گفته دولت می تواند از چند ماه قبل برای صدور مجوز برای واردات واکسن کرونا اقدام کند ، گفت: “با توجه به کمبود جهانی ، پیگیری فروش واکسن به کشورهای دیگر دشوار است ، زیرا کمبود جهانی است. ما فرصت هایی برای واردات و به نوعی تلف کردن داریم. امروز بخش خصوصی به دولت کمک می کند تا واکسن وارد کند ، اما در نهایت ما باید تمرکز خود را بر تحریم ها بگذاریم.

نجفی عرب در پاسخ به سوالی درباره چگونگی بحث در مورد بحث تولید واکسن اسپوتنیک توسط بخش خصوصی ، گفت که در سفر چند هفته پیش چندین مقام بهداشتی ایران به روسیه ، نمایندگان شرکت های خصوصی نیز در توافق نامه دو جانبه شرکت داشتند واکسن روسی به طور مشترک در ایران تولید می شود و در نهایت یک تولید مشترک انجام می شود. تصمیم گرفته شد که یکی به روسیه برسد و یک قسمت به روسیه.

وی گفت: ما در روند انتخاب این شرکت خصوصی مشارکت نداشته ایم و در حقیقت این س questionال وجود دارد که چرا این شرکت انتخاب شده است اما به هر حال ایران پتانسیل بالایی دارد و باید از کشور و کشور عادت کرد نیازها را برآورده می کند. “

همانطور که نجفی عرب خاطرنشان کرد: خوشبختانه تولید واکسن کرونا ایرانی نیز در حال پیگیری است و به گفته مسئولان احتمالاً در ماههای آینده به صورت عمده تولید می شود. ما قبلاً اظهار داشتیم كه شركتهای ایرانی مدتهاست كه در تولید واكسنهای مختلف فعالیت می كنند و در صورت تمهیدات لازم ، واكسن تاج ایرانی ، و امیدواریم با ظهور ایرانیان ، از همه قابلیتها برای واردات واكسن استفاده كنیم واکسن ، قادر به ایمن سازی جامعه در برابر تاج است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا