استان ها

رد پای کم‌خوابی در نتایج کاری

مخبران/خراسان رضوی خواب برای مهارت‌های شناختی سطح بالاتر، کنترل، هماهنگ‌کردن افکار و رفتار مهم است و باید بدانیم که داشتن خواب ضعیف می‌تواند تاثیر بسزایی در روز کاری افراد داشته باشد.

به نقل از ویفروم، یافته‌ها نشان می‌دهد در روزهایی که افراد خواب بهتری دارند در مقایسه با روزهایی که خواب خوبی نداشته‌اند، وظایف اصلی خود را بهتر انجام داده‌اند؛ همچنین مشارکت بیشتری در محل کار داشته‌اند.

در همین حال کمبود خواب باعث می‌شود کارمندان کارهای خود را به تعویق بیاندازند و کارهای نامناسب بیشتری انجام دهند.

محققان دریافتند که خواب بر اراده تاثیر می‌گذارد. خواب برای مهارت‌های شناختی سطح بالاتری که برای کنترل و هماهنگ‌ کردن افکار و رفتار خود استفاده می‌کنیم، مهم است و یک مهارت شناختی حیاتی که به خواب خوب متکی است، کنترل خود یا اراده است و بسیاری از کارهایی که ما در محل کار انجام می‌دهیم به اراده نیاز دارد.

محققان برخی از راهکارها مانند اجتناب از استفاده از گوشی هوشمند را برای داشتن خواب خوب ارائه کرده‌اند و البته مواردی را برای روزهای بعد از نداشتن خواب خوب هم عنوان کردند.

برای مثال در روزهایی که شب قبل خوب نخوابیده‌اید، از کارهایی که به اراده نیاز دارد، اجتناب کنید. در عوض روی کارهایی کار کنید که ساده هستند و نیازی به تفکر یا توجه زیادی ندارند و اگر نمی‌توانید از کارهایی که نیاز به اراده دارد، اجتناب کنید؛ آن‌ها را برای اوایل روز برنامه‌ریزی کنید زیرا در آن زمان احتمالا انرژی ذهنی بیشتری خواهید داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا