لاستیک های تراکتور را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین لاستیک های تراکتور را چگونه انتخاب می کنید؟

با اینکه گزینه های زیادی برای خرید لاستیک کشاورزی پیش روی دارندگان این وسیله است، خرید این لاستیک ها دشوار می باشد چرا که قیمت این لاستیک ها سنگین بوده و نیاز به دقت و بررسی بیشتر جهت خرید لاستیک مناسب تراکتور می باشد. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا با گذاشتن برخی از بهترین گزینه های موجود در بازار، لاستیک مناسب تراکتور خود را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، پاسخ سؤال فوق تنها به نوع تراکتور مورد استفاده شما و نوع کار مورد استفاده برای آن بستگی دارد. انتخاب مناسب می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های زیادی شود و به شما در انجام کارهای مختلف با سهولت کمک می کند. ابتدا، اجازه دهید نگاهی گذرا به طبقه بندی لاستیک های محبوب امروز بیندازیم.

تراکت | لاستیک

لاستیک های R1

این لاستیک ها، متداولترین نوع برای شما هستند. برای کارهای روزمره مزرعه بسیار کاربردی بوده و آنها در زمینه های گل آلود و خاک آلوده عمل می کنند. تنها نکته منفی این است که آنها به اندازه سطح جاده نمی توانند سخت باشند مخصوصاً در برف باشند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آنها مناسب نیستند که از چمنزارها استفاده شوند ، زیرا چمنزار شما را نابود می کنند.

لاستیک های R-1W

این یک نوع تهاجمی تر از R1 اصلی است.W)WET)(مرطوب) به این نام نشان دهنده توانایی آن در انجام وظایف روی گل و لای عمیق است. این تایر برای زمانیکه  وقت زیادی را صرف کار در مناطق گل آلود یا چرب روغنی می کنید، مناسب است. اما برای هر مزرعه و مزرعه ای مناسب نیست.

لاستیک های R-1HA

این گونه مخصوصاً برای برداشت ردیف مورد استفاده قرار می گیرد زیرا طراحی بلند و باریک آن باعث می شود که بین ردیف های گیاهان راحت تر عمل کنید.

لاستیک های R-2

R-2 نوع دیگری از R-1 است ، اما با عمق بیشتر آج که باعث می شود تقریباً برای 99 درصد از کشاورزان غیرقابل استفاده باشند. به این ترتیب ، فقط در زمینه های برنج و شالیزار کاربرد دارد.

لاستیک های R-3

به این لاستیک ها، لاستیک های نیز گفته می شود، این لاستیک ها دوستدار چمن در تراکتورهای جمع و جور استفاده می شوند. اما بسیاری از مزارع بزرگ و زمین های گلف با مناطق عظیم چمن نیز از آنها در تراکتورهای بزرگ استفاده می کنند.
عمق آج روی R-3 در مقایسه با انواع قبلی بسیار کم عمق است و این کمک می کند تا درآسفالت راحتتر حرکت کند.  اگرچه برای کارهای روزمره شما در این زمینه خوب است، اما روی گل و سایر سطوح مشابه گزینه مناسبی برای انتخاب نیست.

لاستیک های R-4

لاستیک های تراکتور R-4 ترکیبی از R-1 و R-3 از نظر عمق آج است. آج تجاری آنها به اندازه R-1 عمیق نیست، و همچنین به اندازه R-3 کم عمق نیست. این باعث می شود آنها گزینه ای بسیار مناسب باشند زیرا در بسیاری از موقعیت ها عملکرد خوبی دارند.

لاستیک های سری HF

این لاستیک های مخصوص استفاده برای کشاورزی مزرعه تجاری و مصارف جنگلی طراحی شده اند.   High Floatation)  HF) به معنای شناور شدن زیاد است، به این معنی که این لاستیک ها به تراکتور اجازه می دهند تا در بسیاری از سطوح شناور باقی بماند. این لاستیک ها همچنین بین رنج  HF-1 تا HF-4 قرار دارند و معمولاً در مناطقی که تراکم خاک به عنوان یک فاکتور در نظر قرار میگیرد، استفاده می شود.

لاستیک های سری F-1

این لاستیک های کلاسیک از گذشته تا اکنون مورد استفاده قرار میگیرد. زیرا اکثر تراکتورهای مدرن برخلاف پیشینیان خود، اکنون چهار چرخ محرک دارند.آنها معمولاً به محورهای جلو بدون نیاز به نیرو مجهز شده بودند که نیازی به حرکت رو به جلو ندارند، بلکه فقط برای فرمان به پهلو استفاده می شدند. طراحی F-1 دارای یک ساختار دنده مرکزی برجسته است که امکان حفر کردن در اعماق زمین را برای قابلیت های بالاتر فرمان بالاتر فراهم میکند.

لاستیک های سری  F-2

F-2 نسل دوم لاستیک های F-1 با طراحی دنده مرکزی واضح تر است، به جز کاهش تعداد دنده ها در هر دو طرف. این از نظر طراحی شبیه به F-1 است ، اما کنترل بهتر در سطوح سخت را ارائه می دهد.

لاستیک های  F-2M

سری F-2M بهترین لاستیک های تراکتور موجود برای تراکتورهای Legacy هستند که مزارع را شخم میزنند. آنها از طرحی محکم و چهار دنده ای بهره می گیرند تا بتوانند از مزارع و سطوح جاده ای استاندارد استفاده کنند.

لاستیک های  F-3

لاستیک های تراکتور F-3 برای کارایی بالا در سطوح سخت طراحی شده اند و می توانند استفاده سنگین را در اماکن ساختمانی تحمل کنند. آنها در اصل برای مقاصد صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و در تراکتورهای صندلی چرخدار مجهز هستند ، اما برای کاربرد در مزرعه ها کاربرد ندارند.

تعمیر و نگهداری تایر تراکتور

  1. فشار هوا را به درستی تنظیم کنید. فشار هوا تأثیر قابل توجهی بر زندگی تایر دارد. فشار هوا کم باعث تغيير شکل بزرگ لاشه مي شود که باعث مي شود لايه شکسته شدن و پوست کندن شود. فشار هوا بالا است، به خصوص در دمای تابستان، آسان است به ایجاد انفجار تایر. براساس این نظرسنجی، با توجه به آسیب تایر های جلو، برخی از تایرهای جلو به علت فشار نامناسب یا بیش از حد بالای هوا آسیب دیده اند.

برای اطمینان از فشار هوا درست، کار باید توجه: a. اغلب فشارهای تایر را با یک فشار سنج بررسی می کنیم، خطا باید کمتر از 02/0 MPa باشد، مقدار فشار کلی تولید کننده تایر در محدوده 0.20-0.25 MPa است؛ ب با توجه به درجه حرارت، گاز باید کنار گذاشته شده مناسب گسترش حرارتی و ظرفیت انقباض؛ ج اغلب بررسی می کند که آیا هسته شیر از گاز خارج می شود، با ناخن یا سنگ های تیز محافظت می شود.

  1. تضمین یک بار معقول. کار بیش از حد در لاستیک ها می تواند آسیب سریع، به ویژه برای لاستیک های تریلر ایجاد کند. بنابراین، با توجه به بار نرمال تایر، بهتر است 80 تا 90 درصد بار حداکثر استفاده شود و بار اضافی کاملا ممنوع است. به عنوان مثال، 6.00-16 لاستیک، حداکثر بار آن 550 کیلوگرم است، اگر شما اغلب بیش از این بار کار می کنید، عمر مفید حدود 1/2 کاهش می یابد. علاوه بر این، تراکتور بارگیری می شود و مشکلات ایمنی جدی وجود دارد.
  2. موقعیت های صحیح چرخ های جلو. دلایل تغییر چرخ جلو تراکتور عمدتا به دلیل نصب نادرست و تعدیل برخی از قطعات است. پس از تخریب موقعیت، آن نه تنها روی پیاده روی و فرمان تاثیر می گذارد، بلکه باعث می شود که تایر بی نظیر باشد و زود رنده شود. برای ایجاد چرخ جلو به درستی قرار داده شده، باید انجام شود: 1 چک کردن و تنظیم به طور منظم مطابق با مقررات؛ 2 پس از اتمام تعمیر یا تعویض مفصل فرمان؛ 3 به طور مرتب بررسی کنید که آیا مهر و مهره چرخ محکم هستند یا خیر، و غیره؛ 4 پرتو جلو و پس از نیمه شفت تغییر شکل داده می شود، باید در زمان اصلاح شود.
  3. هشدارها در طول عملیات. در رانندگی تراکتور، بر اساس رعایت دقیق قوانین و مقررات و قوانین ترافیکی، سعی کنید جنبه های زیر را برای گسترش عمر لاستیک ها به دست آورید. به طور عمده برای رسیدن به شروع، پارکینگ پایدار، استفاده از تداوم ناگهانی ناگهانی، پیروی از سرعت متوسط، توجه به انتخاب سطح جاده، با سرعت بالا در جاده های نامناسب رانندگی نکنید. سعی کنید برای جلوگیری از سایش و آسیب ناشی از تغییر شکل غیر طبیعی، ضربه و سایر لاستیک ها. در عین حال، لاستیک چپ و راست باید همان فشار هوا را داشته باشد، و برای جلوگیری از پوشیدگی نسبی، باید از قدیمی و جدید استفاده شود. اگر سایش ناهموار باشد، لاستیک چپ و راست را می توان در عقب استفاده کرد. هنگام تعویض لاستیک های جدید، شفت همان باید جفت شود.
  4. ذخیره لاستیک. اغلب خاک را در لاستیک ها حذف می کند. سعی نکنید مواد لاستیکی مانند روغن، اسید یا قلیایی را روی لاستیک ها بپوشانید تا از تسریع تایرها جلوگیری کنید. پس از پارکینگ، سعی کنید از باد، آفتاب و باران جلوگیری کنید. بهتر است پارک در یک گاراژ خشک. هنگام پارکینگ در هنگام شستشو، باید لاستیک ها را برای جلوگیری از تغییر شکل لاستیک ها در نظر گرفت. مدت زمان ذخیره تایر نباید بیش از حد طولانی باشد (مانند بیش از 2 سال)، در غیر این صورت، زندگی را کوتاه می کند.

 

منابع:

simple tire

https://tireonlineshop.com/

دکمه بازگشت به بالا