استان هامطالب برتر

روبند قالب و پیچ ساچمه دار چیست؟

امروز می خواهیم به بررسی موارد متفاوتی در زمینه صنعت بپردازیم. حال نگاهی به روبند قالب ، پیچ ساچمه دار و قفسه ساچمه ای می اندازیم.

ابزارآلات

روبند قالب دستگاه تزریق

برای تولید قطعات به شکل های دلخواه با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک از قالب هایی استفاده میشود که در شکل های مختلفی در بازار موجود هستند. انواع قالب هایی که در عملیات تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار میگیرند از جنس های: فولاد سخت، آلومینیوم، آلیاژ بریلیم و مس ساخته میشوند. برای تولید محصولات پلاستیکی با استفاده از این دستگاه، مواد اولیه پلاستیک مانند گرانول پلاستیک مذاب با فشار بالا به داخل قالب ها ریخته میشوند به شکل دلخواه در بیایند.

بخش قالب گیر این دستگاه ها دارای دو بخش ثابت و متحرک است که در بخش ثابت به این دلیل که قالب در جای خود باقی بماند و کیفیت و سرعت تولید افزایش پیدا کند و همچنین در روند انجام کار دستگاه تداخلی ایجاد نشود میتوان از روبند های قالب دستگاه تزریق پلاستیک استفاده نمود.

مرکز خرید پیچ ساچمه دار

پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) از کاربرد های فراوانی برخوردار می باشد. مثلا در حوزه تراشکاری کاربرد های زیادی دارد . یکی از قطعات اصلی دستگاه تراش برای تراشکاری بر روی یک قطعه در قلم بند یا رنده گیر می باشد. پیچ ساچمه ای در زیر قلم بند کاربردی می باشد که جهت حرکت دادن آن در زاویه 45 درجه بسیار کارایی دارد . استفاه دیگر پیچ ساچمه ای در ورودی روغن بیشتر دستگاه های صنعتی استفاده می شود. دستگاه های صنعتی از قطعه ای جهت نگه داری روغن یا گریس برخوردار اند. در ورودی این قطعه یک فنر و پیچ ساچمه ای استفاده شده است که از بیرون ریختن روغن و گریس پیشگیری می کند. زمانی که دستگاه به مواد روان کننده احتیاج داشته باشد فنر به کمک پیچ ساچمه ای کنار می رود و روغن به درون دستگاه ریخته خواهد شد.

استفاده از پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) از مزایای زیادی همچون کارایی بالا، برگشت پذیری بالا، حذف لقی استحکام بالا، دقت بالای گام پیچ دارد که هیمن موارد باعث کارایی و محبوبیت این نوع پیچ ها شده است .این پیچ ها در مقایسه با پیچ های تمام رزوه ای اصطکاک لغزش پیچ های معمولی کمتری دارند لذا توسط حرکت غلتکی ساچمه ها جایگزین شده اند. پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) به عنوان یکی از ابزار های مناسب برای حرکت خطی در صنایع مختلف همچون صنعت ساخت و ساز ساختمان، بالابر سنگین، حمل و نقل، دریایی، پزشکی، بسته بندی مواد غذایی و… می باشد.

ساختار پیچ های ساچمه ای فقط به این شکل می باشد که پیچ روی بلبرینگ عمل می نماید. پیچ و مهره از شیارهای مارپیچ برخوردار می باشند و بلبرینگ های ساچمه ای در این شیارها گردش دارند.در واقع در بین پیچ و مهره ارتباط فیزیکی وجود ندارد.همانطور که پیچ یا مهره می چرخد ، و ساچمه های پیچ ساچمه ای (ساچمه دار) به انتهای دنباله مهره می رسند ، با بهره مندی از یک لوله برگشت از این تماس منحرف می شود و هدایت می گردد و به انتهای مدار باز می گردند. در آنجا چرخه از سر گرفته می شود و ساچمه ها به طور مداوم دوباره به گردش در می آیند.

ابزارآلات

کاربرد قفسه ساچمه ای در صنعت

قفسه بلبرینگ ( که به عنوان یک نگهدارنده ساچمه یا جداکننده ساچمه نیز شناخته میشود) جزی از بلبرینگ است که ساچمه را در بر میگیرد و باعث ارتباط بین رینگ درونی و رینگ بیرونی شده و نهایتا منجر به چرخش بلبرینگ میشود. قفسه ها همچنین میتوانند در ارایه روانکاری نقش بسزایی را بازی کنند و به طور مستمر (با توجه به جنس قفسه ) بلبرینگ را روانکاری کنند. انتخاب قفسه بلبرینگ ، متناسب با شرایط بکارگیری از موارد مهم و تعیین کننده ای در عمر مفید و طول عمر بلبرینگ میباشد که باید به آن توجه کرد و قفسه با جنس مطلوب شرایط، استفاده شود.

این نوع قفسه دارای خواص بخصوصی است ، این نوع قفس توانایی جذب ضربات و شوک ها را داراست . از آنجایی که برنج فلزی نسبتا نرم است امکان خودروانکاری را داراست و ضمنا قابلیت خود تنظیمی از دیگر خواص برنج است. به طور کلی قفسه برنجی استحکام بالا ، توانایی کار کرد در دمای بالا ، مقاومت بالا در برابر خوردگی ، عملکرد کم صدا و لرزش کم و سرعت بالاتری در مقایسه با دیگر قفسه پر مصرف یعنی آهن را داراست.

در بازار امروز به دلیل هزینه بالا و دانش کمتر در مورد خواص این فلز در بین مصرف کنندگان ، روند کاهش درخواست را پیش گرفته و این کاهش تقاضا تولیدکنندگان بلبرینگ را بیشتر به تولید قفسه های آهنی سوق داده است.

ابزارآلات

هر یک از بلبرینگ ها دارای قفسه هستند وظیفه قفسه نظم دادن و کنترل اجزای غلطنده یا ساچمه ها است قفسه ها مانع از به هم خوردن اجزای غلطان می شوند و همین امر باعث کاهش اصطکاک و دما در بین انها خواهد شد وجود قفسه برای بلبرینگ اهمیت زیادی دارد چرا که بلبرینگ ها درمعرض ارتعاشات زیادی قرار گرفته و بار زیادی را حمل می کنند و همین فشارها می توانند در خراب شدن بلبرینگ نقش اساسی داشته باشند در نتیجه خستگی زودرس برای بلبرینگ بوجود خواهد آمد اگرچه تمامی بلبرینگ ها بنابر نوع جنس آنها به طور دائمی نمی توانند سالم بمانند و عمرتعیین شده ای دارند اما به طور معمول قفسه بلبرینگ می توانند به افزایش عمر بلبرینگ ها بی افزایند.

حال که با این موارد آشنا شدید، شما می توانید برای دریافت این خدمات به وب سایت formoborsh.com مراجعه کنید و از خدمات آنها بهره ببرید.

دکمه بازگشت به بالا