حوادث

زمانی برای مستی اتوبوس‌ها – مخبران

تعداد کل قربانیان دو حادثه “سرنگونی روزنامه نگاران محیط زیست” و “تصادف اتوبوس سربازان” کمتر از 24 ساعت پیش در 2 و 3 ژوئیه سال جاری رخ داده است. این موضوعی است که نشان می دهد حوادث اتوبوس در حال افزایش است و مسلماً مقامات مربوطه نگران این مسئله نیستند.

به گزارش مخبراندر اواخر ژوئن 1400 ، سازمان محیط زیست خبرنگاران را در منطقه دعوت کرد تا اخبار را پخش کنند و از فعالیت های مرکز توان بخشی دریاچه ارومیه بازدید کنند ، پس از آن حدود 20 روزنامه نگار سازمان یافته از 2 ژوئیه به آذربایجان غربی نقل مکان کردند.

ساعاتی پس از آغاز ماموریت ، پس از آنكه پلیس گفت این یك خطای سیستم ترمز اتوبوس غیر استاندارد است كه توسط كارخانه سیمان ارائه شده ، آژانس محیط زیست سقوط كرد. در این حادثه ماهاساد کریمی خبرنگار 25 ساله مخبران و خبرنگار رهنا یاسینی خبرنگار 27 ساله ایرنا جان خود را از دست دادند.

کمتر از یک ساعت از این حادثه گذشته بود و جامعه خبری از دست دادن دو روزنامه نگار جوان شوکه شده بود ، گزارش شد که یک اتوبوس حامل معلمان از سیستان و بلوچستان به شیراز دارای نقص فنی مقابل پمپ بنزین دهشیر در استان یزد است. آنها در یک مسیر مخالف با یک تریلی برخورد کردند. در این حادثه حداقل پنج سرباز کشته شدند.

در سال 1999 ، 99 نفر در تصادفات مربوط به اتوبوس جان خود را از دست دادند

دو تصادف اتوبوس در کمتر از 24 ساعت با حداقل هفت قربانی در محل ، این نگرانی را افزایش داده است که تصادفات مربوط به اتوبوس در حال افزایش است. یک مقام مسئول پیروی از مخبران این موضوع را تأیید نکرده است و از آنجا که روزنامه نگاران همکاران خود را از دست داده اند ، معتقدند حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع دارند. آمارهای رسمی داستان دیگری دارند.

با این حال ، آماری از روش شناسی توسط شادی مخبران گزارش می دهد که در سال 1999 در مجموع 94 نفر در تصادفات مربوط به اتوبوس جان خود را از دست دادند ، بیشتر آنها 16 مرگ مربوط به اسفند 99 و حداقل سه مرگ در آوریل همان سال بود.

4 مورد در ماه مه ، ژوئن و جولای ، 6 مورد در آگوست ، 12 در سپتامبر ، 5 در اکتبر ، 9 در نوامبر و دسامبر ، 5 مورد در ژانویه و 7 در فوریه وجود دارد. داده شده.

بیش از ژوئیه 1400 در یک روز 31 مرگ اتوبوس رخ داده است

واضح است که تعداد قربانیان یک حادثه اتوبوس در چهار روز اول جولای 1399 و هفت کشته فقط در 24 ساعت از هفته اول جولای 1400 افزایش یافته است و تا پایان تیر و لفاظی های نهایی مشخص نیست آمار. به شکل اضافه خواهد شد.

سهم استانی از قربانیان تصادفات مربوط به اتوبوس در سال 1399 نشان می دهد که بیشترین تعداد مربوط به 16 کشته و پس از آن خراسان جنوبی و استان البرز با 13 و 11 کشته است.

آذربایجان شرقی با هشت پرونده ، تهران با چهار مورد ، چهارام محل و بختری با دو پرونده ، خراسان با دو مورد ، خراسان با جهجان یک پرونده ، سمنان با سه پرونده ، فارس با چهار مورد ، کازوین با یک پرونده ، کاموین با یک پرونده ، کردستان با یک پرونده کرمانشاه با شش پرونده ، کرمان با شش پرونده ، گیلان با یک پرونده ، لرستان با پنج مورد ، مازندران با هر دو پرونده با مرکزی ، هرمزگان با هفت مورد و یزد با یک پرونده. نسبت های دیگر قربانیان تصادف در استان ها رخ داده است.

در سال 1999 ، هیچ تصادف مرگبار در اتوبوس در استان های آذربایجان غربی ، اردبیل ، ایلام ، بوشهر ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان ، کهگیلویه و بوئر-احمد ، گلستان و همدان رخ نداد.

تمایل سینوسی قربانیان به تصادفات مربوط به اتوبوس در آوریل و مه 1400

بررسی داده های مورفولوژیکی رسمی برای آوریل و مه 1400 نشان می دهد که در آوریل و مه سال جاری به ترتیب هشت و شش نفر در تصادفات مربوط به اتوبوس جان خود را از دست داده اند. این ارقام در مقایسه با آوریل 1999 بیشتر و در مقایسه با مه 1999 کمتر است و ناسازگاری و وضعیت سینوسی در تلفات تصادفات اتوبوس را نشان می دهد.

همچنین ، در دو ماه نخست امسال ، استان اصفهان با چهار مورد دیگر در رده نخست قرار گرفت و پس از آن ، تهران ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان با هر دو مورد و کرمان ، کوم ، فارس و چهارمحال و بختیاری هر کدام با یک مورد. آنها در صف بعدی هستند.

پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر آژانس های مرتبط در بخش حمل و نقل باید ببینند که روند کاهشی حوادث تاج ناشی از عملکرد آنها در سال 1999 با کاهش یا افزایش میزان تصادفات در کشور ادامه دارد. در ساعت 1400 ادامه دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا