حوادث

سرعت طوفان گردوخاک در سیستان به ۹۰ کیلومتر رسید

آفتاب‌‌نیوز :

محسن حیدری، اظهار داشت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۰ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی به ۸۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۵۸ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۸۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: در شمال استان تا صبح شنبه وزش باد شدید و گردوخاک برخی ساعات طوفان و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود در همین مدت برای مناطق شرقی و نوار غربی استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خواهیم داشت.

حیدری ادامه داد: از اواسط روز شنبه تا دوشنبه شمال استان باد و گرد خاک و سایر مناطق استان غالبا صاف و آرام پیش بینی می‌شود. از نظر دمایی جمعه کاهش محسوس و موقتی دما برای نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه شود. همچنین در تردد‌های جاده‌ای احتیاط و تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا