عمومیمطالب برتر

شخصیت شناسی با هوش مصنوعی: چگونه تکنولوژی شخصیت ما را شناسایی می کند؟

عده ای از محققین روسی در دانشگاه HSE، با استارتاپی به نام BestFitMe، مشغول به همکاری هستند تا بتوانند زنجیره ای از شبکه های عصبی مصنوعی را طراحی و آموزش دهند که در نتیجه با کمک آن، می توان از تصاویر افراد، ویژگی های شخصیتی آنها را تشخیص داد.

این مدل ارزیابی بسیار پیشرفته است و از هوش مصنوعی کمک می گیرد و به همین دلیل می توان ادعا کرد که دقیق ترین روش تشخیص شخصیت افراد از طریق تصویر آنهاست. فناوری هوش مصنوعی قابلیت آنرا دارد که از یک تصویر، برون گرایی و درون گرایی، وظیفه مداری، گشودگی، توافق پذیری و روانژندی و … افراد را تشخیص دهد.

این نتایج در آزمایشی که 12 هزار شرکت کننده داوطلب داشت به دست آمده است. آنها پرسش نامه ای درباره شخصیت های خود را پر کردند که بر اسا مدل پنج عاملی شخصیت (Big Five) بود و این نتایج از 31 هزار سلفی بدست آمده است.

تست MBTI، یک پرسش‌نامه روان‌سنجی فردی است که برای شناسایی نوع شخصیت، نقاط قوت و اولویت‌های افراد طراحی شده است. این تست توسط ایزابل مایرز (Isabel Myers) و مادرش کاترین بریگز (Katherine Briggs) و بر اساس کارشان بر روی تئوری کارل یونگ (Carl Jung) درمورد انواع شخصیت تهیه شده است.

پاسخ دهندگان این آزمایش به شکل تصادفی به دو قسمت آموزش و آزمایش تقسیم شدند.
سپس برای پیش پردازش کردن تصاویر و مطمئن شدن از کیفیت آنها و حذف چهره های مشهور یا در حال تظاهر (عاطفی و …) ، از مجموعه ای از شبکه های عصبی کمک گرفته شد.
سپس نوبت به آموزش شبکه عصبی ای رسید که وظیفه طبقه بندی تصویر را بر عهده داشت و باید هر عکس را به 128 ویژگی ثابت می رساند. در آخرین مرحله، از الگوریتم چندلایه‌ی پرسپترون کمک گرفته شد که توسط آن صفات شخصیتی افراد معین میشد.

انواع الگوریتم های تشخیص چهره | تشخیص چهره با هوش مصنوعی

نتیجه تست :

نتایج بدست آمده نشان می دهد که هوش مصنوعی می تواند تصویری را که از دو فرد در یک وضعیت خاص گرفته شده آنالیز کند و در 58 درصد مواقع تشخیص صحیحی بدهد و این قطعا بیشتر از 50 درصد مبتی بر حدس و شانس خواهد بود.

گزاره های فراتحلیلی از همبستگی‌ های بین رتبه‌بندی‌ های خودگزارش‌شده نشان می دهند که هوش مصنوعی توانایی بیشتری از انسان معمولی در تحلیل شخصیت افراد، بر اساس تصاویر چهره ی ساکن آنها دارد.
جالب است بدانید که گفته می شود تشخیص شخصیت با هوش مصنوعی برای ویژگی زنان، بیشتر از ویژگی مردان صحت دارد و قابل اطمینان تر است.

تست هوش ریون در حقیقت، استدلال انتزاعی و هوش سیال را اندازه‌گیری می‌کند. هوش سیال به ما امکان می‌دهد تا بهتر بتوانیم از پس مشکلات روزمره‌ خود بربیاییم. شاید در آینده و با گسترش نتایج تحقیقات گوناگون، تست‌های روان‌شناختی نیز تغییر کنند.

ظرفیت های ویژگی تشخیص شخصیت هوش مصنوعی

بنابراین ظرفیت های هوش مصنوعی برای تشخیص چهره بسیار عالی است و امروزه در بسیاری از دوربین ها، علی الخصوص ، از این فناوری بروز استفاده شده است که نام دارد.

برخی از کارایی های تشخیص ویژگی افراد توسط هوش مصنوعی عبارت است از:

  • می توان مبتنی بر این فناوری، محصولاتی که با شخصیت کاربران و مصرف کنندگان، تطابق بیشتری دارد را به آنها پیشنهاد داد و به این شکل رونق و توسعه ای در بازار تجاری صورت می گیرد.
  • انتخاب بهترین همتا برای افراد: برای آموزش های خصوصی آنلاین ، همسریابی و … .

امیدواریم مطالب ارائه شده برایتان جذاب و مفید بوده باشد.
سوالات خود را با مشاورین ما در در میان بگذارید … .

اخیراً طی یک ارزیابی شغلی که توسط وب‌سایت کریر اسیسمنت انجام شد، این نتیجه حاصل شد که میزان درآمد و رضایت شغلی شما به نوع شخصیت‌تان بستگی دارد. برای بررسی بیشتر وب‌سایت TRUITY یک نظرسنجی و تست شخصیت آنلاین رایگان به نام TypeFinder Research Edition را در سال ۲۰۱۷ بر پایهٔ نظریهٔ شخصیتی ایزابل بریگز میرز ترتیب داد، تا نتایج بیش‌تر و دقیق‌تری را  در این مورد به دست آورد.

دکمه بازگشت به بالا