استان ها

شکل‌گیری دفاع دانش بنیان توسط جهاد دانشگاهی

مخبران/گلستان رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان با بیان اینکه «دفاع دانش بنیان» از همان نخستین روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط جهاد دانشگاهی شکل گرفت، افزود: تولید بسیاری از فناوری‌های کشور در حوزه‌های مختلف متعلق به جهاد دانشگاهی است.

ابراهیم شهبازی ظهر امروز، چهارشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ در نشست هم‌اندیشی فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان با پلیس که با رؤسای دانشگاه‌های استان در سالن شهید امرالله نادران جهاد دانشگاهی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: قطعاً امنیت امروز را مرهون سبزپوشان نیروی انتظامی هستیم و باید بگوئیم که لباس نیروی انتظامی خود امنیت می‌آورد و جایگاه آن برای مردم بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، «جهاد دانشگاهی» یک رویش اصیل در فرهنگ پس از انقلاب بوده است، ادامه داد: این مرکز از سال ۱۳۵۹ انواع مأموریت‌ها را تجربه کرده و در گذشته نقش بسیار مهمی را در فرهنگ‌سازی برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها و امروز رابط و محل تلاقی «صنعت، دانشگاه و دولت» بوده است.

شکل‌گیری دفاع دانش بنیان توسط جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به اینکه ورود پلیس به انگاره‌های ذهنی افراد حاشیه نشین بسیار حائز اهمیت است، افزود: جهاد دانشگاهی با ظرفیت‌های خود در حوزه مرکز افکارسنجی ایسپا، رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مخبران، ایکنا و سیناپرس، پژوهشکده‌ها و دیگر حوزه‌های این مجموعه می‌تواند نقش تأثیرگذاری را در ارتقای کیفیت فناوری پلیس داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه «دفاع دانش بنیان» از همان ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط جهاد دانشگاهی شکل گرفت، خاطرنشان کرد: ۲۰ شهید از میان شهدای گرانقدر جهاد دانشگاهی از دانشکده فنی مهندسی استان آذربایجان شرقی بودند که در حال ساخت موشک به درجه رفیع شهادت نائل آمدند ولی حرکت در مسیر پیشرفت متوقف نشد و همچنان ادامه دارد.

شهبازی تولید بسیاری از فناوری‌های کشور در حوزه‌های مختلف را متعلق به جهاد دانشگاهی دانست و خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی ۲۹ پژوهشکده، سه پژوهشگاه معتبر بین‌المللی و انواع مراکز تخصصی، شکوفایی کسب و کار و تجاری‌سازی در سطح کشور دارد.

وی حرکت و پیشرفت‌های پلیس در حوزه پیشگیری را قابل توجه برشمرد و اضافه کرد: آسیب شناسی، مشاوره، علت نگاری و دیگر اقدامات از حرکت‌های مثبت پلیس است که برای منتج به نتیجه شدن، سایر دستگاه‌ها از قبیل بهزیستی، جهاد دانشگاهی و همه دستگاه‌های فعال در حوزه‌های اجتماعی باید پای کار بیایند.

این مقام دانشگاهی با بیان اینکه باید طوری عمل کنیم تا دانشجویان نخبه در قالب‌های فکری ما قرار بگیرند، تصریح کرد: وقتی «استارت آپ» برگزار کنیم آن وقت همه پای کار می‌آیند و به طور یقین این نشست سرآغاز تحول دانش بنیان پلیس استان گلستان خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا