استان ها

جهاد دانشگاهی بسیج علمی و عملی است

مخبران/مازندران مشاور عالی استاندار مازندران با بیان اینکه جهاد دانشگاهی بسیج علمی و عملی است، گفت: جهاد دانشگاهی یک فرهنگ است که باید پایدار و استوار بماند. این نهاد باید به سمت استقلال پیش برود.

به گزارش مخبران، حجت‌الاسلام علی اصغر عالی شامگاه شنبه ۱۴ مرداد ماه در آئین تجلیل از اساتید، کارمند نمونه و جهادگران جهاد دانشگاهی مازندران که به مناسب تاسیس چهل و سومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: وقتی آمریکا به واسطه راه اندازی جنگ جهانی در دانشگاه ها نفوذ پیدا کرد، به فرمان رهبر کبیر انقلاب در ۱۶ مرداد ماه سال ۱۳۵۹ جهاد دانشگاهی در کشور تاسیس شد.

وی با اعلام اینکه جهاد دانشگاهی بسیج علمی و عملی است، افزود: جهاد دانشگاهی یک فرهنگ است که باید پایدار و استوار بماند. این نهاد باید به سمت استقلال پیش برود.

مشاور استاندار مازندران به ظرفیت‌های بخش کشاورزی، منابع انسانی و موهبت‌های الهی در این استان اشاره کرد و گفت: اگر از تمام ظرفیت‌های مازندران به ویژه اراضی کشاورزی و آب‌های سطحی استان به درستی بهره برداری شود مازندران به تنهایی تامین کننده امنیت غذایی چند کشور خواهد بود.

جهاد دانشگاهی بسیج علمی و عملی است

این مسئول، یکی از ارکان توسعه را مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه‌ها دانست و ادامه داد: رشته‌های دانشگاهی که تعریف شغل نداشته باشند باید حذف شوند. زیرا در حوزه علوم باید افق نگاهمان وسیع و آینده ساز باشد.

حجت الاسلام عالی با تاکید براینکه از ظرفیت جهاد دانشگاهی باید برای انسجام مراکز علمی استفاده شود، افزود: تمام مجامع و محافل علمی برای رفع مشکلات استان باید همدل و پای کار باشند.

وی نگاه جزیره ای و بخشی نگری را عامل جدی در عقب ماندگی مازندران دانست و گفت: برخی موارد لازم است برای مازندران نسخه جداگانه پیچیده شود. به طور مثال مازندران دارای ۲۳ میلیون جمعیت است. بیش از ۳ میلیون جمعیت ثابت و۲۰ میلیون جمعیت شناور دارد که خدمات ملی ارائه می‌دهد. در این صورت نمایندگان باید پیگیر حقوق و رفع مشکلات استان در مجلس شورای اسلامی و مراجع بالاتر باشند.

مشاور استاندار مازندران مهاجرت روستا به شهر را یکی از مسائل مهم اجتماعی یاد کرد و افزود: در روستاها ساخت و ساز می‌شود اما ساکنان، بومیان منطقه نیستند؛ بعد از ۴۴ سال نتوانستیم جلوی مهاجرت روستائیان به شهر را بگیریم.

جهاد دانشگاهی بسیج علمی و عملی است

این مسئول با تاکید براینکه جایگاه جهاد دانشگاهی به درستی باید در جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: لازم است از سرمایه‌های داخلی استفاده شود. ظهور علمی زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) خواهد شد.

حجت‌الاسلام عالی، بیان کرد: آینده‌پژوهی، آینده‌نگری، کادرسازی، رفع موانع، رفع نیازمندی‌ها و پاسخ به مطالبات کارخانه‌ها، شرکت‌ها، مراکز تولید و امثال آن، از طریق جهاد دانشگاهی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا