عمومیمطالب برتر

طرز تهیه قیمه نثار با مرغ

طرز تهیه قیمه نثار با مرغ

استفاده از قارچ آسان و سریع است و می توانید این غذای خوشمزه را تهیه کنید. قیمه نثار در اکثر شهرها با مرغ تهیه می شود.

برای کسانی که طعم گوشت را دوست ندارند یا زمان کمی برای تهیه این غذا دارند، قیمه نثار با مرغ یکی از خوشمزه ترین روش های تهیه این غذا است. از آنجایی که دستور اولیه این غذا مربوط به استان قزوین است، این غذا را می توان به نام شهر قزوین نیز نامگذاری کرد. اگر می خواهید برای مهمانی غذای متفاوتی تهیه کنید، قیمه نثار با مرغ را در نظر بگیرید.

مواد لازم برای تهیه قیمه نثار مرغ

سینه یا فیله مرغ 2 عدد

2 عدد پیاز

1 قاشق غذاخوری اضافه کنید

2 فنجان برنج

زعفران به مقدار لازم

1 چوب دارچین

زرشک 2 قاشق غذاخوری

خلال بادام، پرتقال و پسته به میزان لازم

گلاب ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه گیاه نثار با مرغ

مرحله اول

ابتدا برنج را چند بار بشویید تا تمیز و شفاف شود سپس با کمی نمک خیس کنید. سینه مرغ را استخوان خرد کنید و مانند گوشت خورشتی به صورت مکعبی برش دهید. می توانید از فیله مرغ بدون استخوان نیز استفاده کنید.

مرحله دوم

سپس پیاز را تمیز کرده و ریز خرد کنید. در تابه ای کمی روغن و زردچوبه داغ کرده و پیاز را تفت دهید تا زرد و طلایی شود. سپس سینه مرغ خرد شده و مقداری فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید. مرغ را خوب سرخ کنید تا رنگ آن تغییر کند.

مرحله سه

سپس خمیر و کمی زعفران را اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا بوی خامی مایه از بین برود. سپس چوب دارچین و ۱ پیمانه آب جوش را اضافه کنید و با حرارت ملایم بپزید تا مرغ پخته و سس غلیظ شود. در آخر گلاب را اضافه کنید و صبر کنید تا مرغ غلیظ شود. چوب دارچین را بردارید.

مرحله چهارم

سپس برنج را روی آتش بگذارید تا بجوشد و نرم شود. برش ها را در زرشک خیس کنید. خلال های پرتقال را حتما 3 بار بجوشانید و آب سرد بگیرید و سپس استفاده کنید، این کار تلخی پرتقال را از بین می برد. ورقه های زرشک را با 2 قاشق غذاخوری شکر و کره تفت دهید تا نرم شوند. بعد از پختن برنج باید یک لایه برنج پخته و کمی آب مرغ و کمی زرشک و یک تکه پوست پرتقال بریزید. برای دستور پخت بیشتر، خورشت داود پاشا، همتای ترکی فسنجانا را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه قیمه نثار با مرغ

چوب دارچین از تیره شدن نوک سینه جلوگیری می کند و بهتر است آن را با پودر دارچین جایگزین نکنید.

می توانید به دلخواه زعفران بیشتری اضافه کنید.

می توانید 1 عدد هل نیز اضافه کنید.

جمع بندی

آموزش بالا طرز تهیه قیمه نثار با مرغ بود. همچنین اگر شما گوشت دوست دارید و از خوردن غذاهای گوشتی لذت میبرید، میتوانید این غذای خوشمزه و لذیذ را با گوشت نیز تهیه کنید و نوش جان کنید. خیلی ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

دکمه بازگشت به بالا