استان ها

فناوری‌های جدید برای اصلاح نظام تدریس در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در گفت‌وگو با آنا:

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: استفاده از فناوری‌های جدید در اصلاح نظام تدریس برای سال تحصیلی جدید به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

رضا نقی زاده، مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در درباره اصلاح نظام تدریس در وزارت علوم گفت: در فرایند آموزشی، کلاس‌ها با دو عنصر کلیدی استاد و دانشجو مدیریت می‌شوند و در لایه استادان برای تقویت این موضوع پیش بینی شده تا دوره‌های آموزشی سرآمدی را با محوریت برنامه‌های آموزشی و چگونگی آموزش‌های به روز، فناوری‌های جدید آموزشی و شیوه‌های جدید آموزشی برای تمام اعضا هیات علمی برگزار کنیم.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم اضافه کرد: مقوله دوم در بحث اصلاح نظام تدریس دانشجویان مقررات آموزشی است، یعنی باید بتوانیم حضور متعهدانه دانشجویان و تلاش آن‌ها را در کلاس‌ها داشته باشیم که آئین نامه مقررات آموزشی در حال اصلاح است و برای سال تحصیلی جدید با رویکرد افزایش کیفیت آموزشی ابلاغ می‌شود.

بسیاری از دانشگاه‌های موفق جهان از روش‌های آموزشی جدید مانند آموزش مبتنی بر مسئله (Problem-Based Learning)، آموزش مبتنی بر پروژه (Project-Based Learning) و آموزش معکوس (Flipped Classroom) به عنوان جایگزینی برای روش‌های سنتی آموزش استفاده می‌کنند. 

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا