استان هامطالب برتر

لوله بازکنی با واتر جت، بهترین روش بازکردن لوله!!

در زندگی امروزی، آپارتمان‌نشینی رواج یافته و ده‌ها خانواده در فضایی محدود زندگی می‌کنند. به همین دلیل گرفتگی لوله فاضلاب به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. با این حال، به لطف دستگاه‌های پیشرفته مانند دستگاه واتر جت، مشکل گرفتگی به آسانی قابل برطرف شدن است.

این دستگاه‌ها معمولا توسط متخصصین لوله بازکنی استفاده می شود. ما در این نوشته قصد داریم تا در مورد لوله بازکنی با دستگاه واترجت و نحوهٔ استفاده از آن را بررسی کنیم.

اگر مشکل گرفتگی فاضلاب دارید، باید بدانید که برای حل این مشکل باید از شرکت‌های لوله بازکنی نزدیک منطقه سکونتتان، مانند لوله بازکنی نظام آباد، کمک بگیرید. علاوه بر خدمات فنی، شرکت‌های لوله بازکنی در رفع گرفتگی لوله‌ها و انجام امور مربوط به فاضلاب تخصص دارند. این شرکت‌ها از تجهیزات مختلفی برای بازکردن لوله استفاده می‌کنند. یکی از این ابزارها ‌، دستگاه واترجت می‌باشد.

باز كردن لوله فاضلاب با اسید | باز كردن لوله فاضلاب با نوشابه

دستگاه واترجت چیست؟

همانطور که گفته شد یکی از دستگاه‌های تخصصی رفع گرفتگی لوله‌ها دستگاه واترجت می‌باشد. شرکت‌های لوله بازکنی نیز از این دستگاه برای رفع گرفتگی لوله‌ها استفاده می‌کنند.

واترجت وسیله ای است که از فشار آب برای رفع گرفتگی‌ها استفاده می کند. این دستگاه از یک شلنگ فشاری تشکیل شده است که آب را با فشار بالا خارج می‌کند و با قرار دادن سَر شیلنگ درون لوله گرفته شده، گرفتگی را برطرف می‌کند.

ابزار واترجت به همراه دستگاه پمپ تراکم هوا و دستگاه فنرزنی مجموعه کاملی از ابزارهای لوله بازکنی را تشکیل می‌دهند که می‌توان از آنها برای بازکردن هر نوع گرفتگی لوله استفاده کرد. پرکاربردترین ابزارها، دستگاه فنرزنی و سپس دستگاه فشار هوا می‌باشد. علاوه بر این دو دستگاه، از واترجت نیز استفاده می‌شود.

دستگاه واتر جت شباهت زیادی به دستگاه پمپ تراکم هوا دارد. زیرا هر دو دستگاه به کمک فشار کار خود را انجام می دهند. دستگاه پمپ تراکم هوا از فشار هوا و دستگاه واترجت از فشار آب برای رفع گرفتگی استفاده می کند.

باز كردن لوله فاضلاب با اسید | باز كردن لوله فاضلاب با نوشابه

دستگاه واترجت چگونه انسداد لوله ها را برطرف می کنند؟

استفاده از دستگاه واترجت روش خاصی دارد. روش کار به این صورت است که ابتدا یک سر شیلنگ را درون لوله مسدود شده قرار می‌دهند. سپس دستگاه آب را با فشار به داخل لوله می‌فرستد و گرفتگی لوله در اثر فشار آب، برطرف می‌شود.

به یاد داشته باشید که دهانه لوله باید با پارچه یا پلاستیک پوشانده شود، فقط سَر شیلنگ  باید داخل لوله باشد. این بدان معنی است که قسمت‌هایی از لوله باید پوشانده شود تا آب بتواند به درستی به محل گرفتگی فشار وارد کند.

از این دستگاه معمولا برای رفع گرفتگی‌های شدید و سخت استفاده می شود. فشار بالای آن، هر نوع گرفتگی حتی سخت‌ترین آن ها را برطرف می‌کند. این دستگاه‌ها اگرچه قیمت بالایی دارند اما به دلیل کارایی بالا مورد استفاده شرکت‌های لوله بازکنی و تخلیه چاه قرار می‌گیرند. بنابراین می‌توان گفت دستگاه واترجت قطعا هر نوع گرفتگی را برطرف می‌کند.

از این دستگاه نه تنها برای رفع گرفتگی لوله‌های فاضلاب، بلکه برای زدودن کثیفی و چربی از داخل لوله‌ها نیز استفاده می شود. فشار بالای آب دستگاه، جرم و روغن داخل لوله را کاملا شستشو می دهد. به همین دلیل در تعمیرگاه‌ها و رستوران‌ها از واتر جت‌ها استفاده می‌شود و در از بین بردن چربی لوله‌ها به خوبی عمل می کنند.

باز كردن لوله فاضلاب با اسید | باز كردن لوله فاضلاب با نوشابه

مزایای لوله بازکنی دستگاه واترجت

استفاده از واتر جت جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب چندین مزیت دارد.

برخی از مزایای مهم عبارتند از:

  • لکه های روغن را از لوله‌های فاضلاب به طور کامل پاک می‌کند.
  • تمیز کردن لوله‌های فاضلاب بدون نیاز به ابزار اضافی
  • به دلبل اینکه تنها از فشار آب برای بازکردن لوله استفاده می‌کند، به لوله فاضلاب آسیبی نمی‌رساند.
  • برای رفع گرفتگی لوله آب از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. بنابراین به محیط زیست آسیب نمی‌رساند.

قیمت لوله بازکنی با واترجت

هزینه شستشوی یا رفع گرفتگی لوله‌ها با واترجت به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عوامل مهمی که بر هزینه کل رفع انسداد با دستگاه جت آب تأثیر می‌گذارد عبارتند از:

  • اندازه یا عمق لوله فاضلاب
  • تعداد لوله های مسدود شده
  • شدت گرفتگی لوله

 

سخن پایانی

از دستگاه پمپ آب یا همان واترجت در کنار دو دستگاه دیگر لوله بازکنی ( دستگاه پمپ تراکم هوا و فنر برقی) همواره جهت رفع گرفتگی لوله‌ها در مناطق مختلف تهران از جمله مجیدیه استفاده می‌شود.

این دستگاه علاوه بر آن که در لوله بازکنی کاربرد دارد، برای شستشوی لوله‌ها نیز از آن استفاده می‌شود.

بازکردن لوله فاضلاب به این روش هیچگونه خطری نخواهد داشت.

 

دکمه بازگشت به بالا