اقتصادی

مسافران پروازهای خارجی بخوانند – مخبران

هر کشوری قوانینی برای ورود و خروج کالا دارد و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. صادرات برخی از کالاها از ایران به طور کلی یا فقط تا حدی ممنوع است. گاهی اوقات افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، به دلیل بی اطلاعی از این قوانین، در فرودگاه و در مسیر خروج دچار مشکل می شوند. در ادامه به بررسی جزئیات کالاهایی که خروج مسافر به طور کامل یا جزئی ممنوع است می پردازیم.

به گزارش مخبران، «اقتصادآنلاین» در ادامه نوشت: برخی از کالاهایی که از کشور صادر نمی شوند، استفاده و همراهی آنها مرسوم نیست، اما به هر حال نباید این روز را در نظر داشت:

1. هر مسافر مجاز به 125 گرم خاویار با مجوز صید می باشد

2. خروج فرش دستبافت تا 20 متر مربع مجاز است. اما حمل فرش دستباف در هر اندازه ای به عراق، عربستان سعودی و سوریه ممنوع است.

3. برداشت ارز، سوابق بانکی و اوراق بهادار بی نام برای هر مسافر در مجموع به مبلغ 5000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها و تشریفات اضافی مورد نیاز گمرک و مجوز بانکی مجاز است.

4. خروج زیورآلات شخصی با سرنشین شامل انواع مصنوعات طلا، نقره و پلاتین حداکثر تا سقف 150 گرم مجاز می باشد. خروج از کشور با هرگونه سکه طلا ممنوع است.

5. صادرات کالای ایرانی به هر میزان مجاز است، تجاری نیست، اما نباید برای فروش باشد.

6. برای صادرات ظروف و مصنوعات نقره به استثنای زیورآلات از مسافران حداکثر تا 3 کیلوگرم مجاز است. مشروط بر اینکه این ظروف جزو آثار تاریخی و فرهنگی محسوب نشوند.

7. خروج تجهیزات یا تجهیزات حرفه ای با مسافر به منظور استرداد کالا منوط به پیش اظهار و تایید گمرک می باشد.

8. مصرف 100 گرم زعفران برای هر مسافر مجاز است.

9. ممنوعیت مشروبات الکلی، قمار، سلاح گرم، مواد محترقه و منفجره، مواد مخدر، نشریات، تصاویر، فیلم ها، عکس ها و هر کالایی که مغایر با ارزش های دینی و ملی کشور، مذهب رسمی و عموم مردم باشد. کلیه کالاهای حاوی عتیقه جات و اقلام میراث فرهنگی و سایر کالاهای ممنوعه قانوناً ممنوع است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا