اقتصادی

واکنش وزارت صمت به گزارش مشکل تامین لاستیک رانندگان

وزارت صنعت ، معدن و تجارت (SAMAT) به گزارش مخبران درباره “مشکل رانندگان در تأمین لاستیک” پاسخ داد.

به گزارش مخبران ، در توضیحات این وزارتخانه آمده است: بر اساس اعلامیه دولت از 10 آوریل 2016 گروه کالاهای لاستیکی از گروه 1 به 2 منتقل شده و میزان عرضه ارز آن به نصف کاهش یافته است. طبق تصمیم فوق ، از آن تاریخ تاکنون ارز وارداتی (4200 تومان) برای واردات تایر اختصاص نیافته است و متعاقباً کلیه واردکنندگانی که ارز مورد نظر را در سال 2009 دریافت کرده اند اما مطابق تصمیمات کارگروه نظارت بر حمل و نقل کشور ، ملزم به وارد کردن و پاکسازی لاستیک هستند مهلت تا 20 فوریه 2017 تحویل از طریق یک سیستم تجارت جامع و سیستم تحویل لاستیک جاده ای بر اساس بررسی و ارسال ، مطابق با قیمت مصوب شرکت نیست.
اما از آنجا که ممنوعیت واردات لاستیک با ارز 4200 تومانی کافی است ، واردات بیش از نصف قیمت است و هیچ مانعی و مانعی در روند واردات وجود ندارد و موجودی لاستیک های سنگین در انبارها موجود است.

در پایان این توضیحات آمده است: به دلیل محدودیت های ناعادلانه در کشور ، واردات لاستیک های مارک اروپایی و لاجرم واردات و تولید لاستیک های آسیایی (عمدتا چینی و هندی) غیرممکن است. لاستیک های کشوری نیز با تغییر در گروه محصولات تایر با قیمت ها و استانداردهای لازم تحت تأثیر قرار می گیرند و کلیه لاستیک های تهیه شده و تولید شده از طریق سیستم توزیع بار در اختیار ناوگان حمل و نقل کشور قرار دارند و رانندگان محترم می توانند سالانه 12 حلقه لاستیک رزرو و خریداری کنند ، به صورت جداگانه و به عنوان مارک مورد نظر آنها هیچ گونه الزامی برای خرید لاستیک با کیفیت پایین وجود ندارد.

امروز مخبران به نقل از مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و راهداری اعلام کرد گزارشاتی از رانندگان در مورد مسائل مربوط به تأمین لاستیک از طریق سیستم حمل بار دریافت شده و به وزارت صمت ارسال شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا