ورزشی

چراغ سبز کادر فنی به فرنگی‌کاران اعزامی به قهرمانی آسیا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، شاگردان حسن رنگرز بعد از حضور در تورنمنت رنکینگ دار اتحادیه جهانی در کرواسی توانستند تا حد زیادی ابهامات کادر فنی برای حضور در رقابتهای مهم آتی را برطرف کنند. در همین راستا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از اهداف مدنظر کادر فنی در تورنمنت کرواسی یاد کرد و گفت: «هدف ما تحقق گام دوم چرخه انتخابی تیم ملی بود. در واقع ۱۸ نفر به کرواسی اعزام شدند و مورد ارزیابی قرار گرفتند تا ما با توجه به عملکرد آنها و خروجی مسابقات نسبت به انتخاب نفرات اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا به عنوان گام سوم چرخه انتخابی تصمیم گیری کنیم.»

اما نکته مهم در اظهارات اخیر سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی مربوط به ناکامی احتمالی برخی ملی پوشان در رقابتهای قهرمانی آسیا و چراغ سبز کادر فنی به آنها برای رویدادهای آتی است. رنگرز در این خصوص هم صراحتاً اعلام کرد: «انتخاب تیم ملی برای قهرمانی آسیا به منزله این نیست که کسانی که با شکست مواجه شدند شانس حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ صربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو را از دست داده‌اند، چراکه گام‌های دیگری در چرخه دیده شده که جام تختی گام چهارم ماست. در نهایت نیز با ارزیابی که انجام خواهیم داد آماده‌ترین نفرات به عنوان ملی پوش انتخاب خواهند شد.»

به گفته سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی یکی از مهمترین اهداف کادر فنی از اعزام نفرات منتخب به کرواسی، شناسایی نقاط ضعف آنها و آنالیز وضعیت موجود برای طراحی تکنیکی و تاکتیکی فرآیند تمرینات برای آینده بود.

اعزام فرنگی کاران منتخب به نخستین مسابقات رنگینگ دار اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ در کرواسی در حالی چندی پیش صورت گرفت که هم اکنون تیم دیگری مهیای حضور در دومین مسابقات رنکینگ دار به میزبانی مصر می‌شود. بر این اساس رقابت‌های بین المللی کشتی جام ابراهیم مصطفی و رنکینگ دار اتحادیه جهانی طی روزهای ۴ تا ۷ اسفندماه در شهر اسکندریه مصر برگزار می‌شود که نفرات زیر راهی این مسابقات خواهند شد:

۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی

۷۲ کیلوگرم: محمدرضا گرایی

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده

سرمربی: حسن رنگرز

مربی: حسن حسین زاده

دکمه بازگشت به بالا