اقتصادی

کاهش شرط سکونت پنج ساله برای برخی متقاضیان نهضت مسکن

بر اساس شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، سابقه سکونت مهاجران کلان شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می یابد. همچنین سوابق برای کارمندان دولت منتقل شده (به استثنای استان تهران) بر اساس تشخیص دستگاه مربوطه استاندارد نیست.

به گزارش مخبران، وزارت راه و شهرسازی یک ماه از امروز متقاضیان نهضت ملی مسکن در صورتی که در انتخاب شهر یا سایر مشخصات و اطلاعات محل خود دچار اشتباه شده باشند، امکان اصلاح درخواست را دارند. متقاضیان به آدرس saman.mrud.ir مراجعه نمایند. برای تغییر شهر، نباید درخواست خود را حذف کنید و مانند گذشته دوباره ثبت نام کنید، بلکه باید آن را ویرایش کنید. زیرا مهلت ثبت نام در 29 اسفند سال گذشته به پایان رسیده است.

متقاضی قبل از تغییر شهر درخواست خود به «آگهی ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن» مورخ 20 دی ماه 1400 در سامانه مرجع توجه نماید.

نکته قابل توجه ثبت نام های جدید این است که سابقه اقامت مهاجران کلانشهرها به شهرهای دیگر کشور به یک سال کاهش یافته است. این سابقه برای کارمندان دولت منتقل شده (به استثنای استان تهران) بر اساس تشخیص دستگاه مربوطه استاندارد نیست.

حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهرهای جدید، شهر جدید یا زادگاه یا سایر شهرهایی که پروژه به دلیل کمبود زمین دولتی کمیاب است، لازم است و متقاضیان به شهرهای مجاور از جمله شهرهای جدید معرفی می شوند. .

در مورد سابقه مالکیت، تغییراتی در ثبت های جدید ایجاد شده است. پیش از این، وضعیت مالکیت 16 ساله به پنج سال کاهش یافته بود. به همین ترتیب، برخی از متقاضیان برنامه اقدام ملی که در سال 1388 ثبت شده و به دلیل سابقه مالکیت 16 ساله از پروژه حذف شده اند، ممکن است از این فرصت برای ترکیب برنامه اقدام ملی با نهضت ملی مسکن استفاده کنند. بازگشت به طرح تسهیل مشروط.

این امر برای ساکنین استان تهران که در انتخاب شهر اشتباه کرده اند به طور همزمان در سراسر کشور امکان پذیر است. بر اساس اطلاعات قبلی، ساکنان تهران که پنج سال است در پایتخت سکونت دارند، تنها مجاز به انتخاب شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم هستند و در صورت انتخاب شهری غیر از این می‌توانند. درستش کن

واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهایی مانند دماوند یا رودهن برای ساکنین این شهرها که پنج سال از سکونت آنها می گذرد در نظر گرفته شده است. بنابراین شهروندان تهرانی باید از مراجعه به این شهرها خودداری کنند.

گواهی تحصیلی متقاضی قبل از دوره دانشگاه، محل تولد متقاضی (کارت شناسایی) یا مدرک والدین متقاضی، مجوز کسب و کار برای متقاضی یا والدین متقاضی، سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا والدین متقاضی والدین باید مدرکی مبنی بر سکونت متقاضی ارسال کنند و تصویر را بارگذاری کنند. سیستم. اجاره به عنوان سابقه اقامت 5 ساله قابل قبول نیست. حداقل پنج سال اقامت در شهر جدید، شهر جدید یا زادگاه مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا