اقتصادی

برای تغییر شهر طرح نهضت ملی مسکن چه کنیم؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 350 هزار نفر در نهضت ملی مسکن در استان تهران ثبت نام کرده اند، گفت: متقاضیان ساکن در تهران تنها می توانند شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم را انتخاب کنند. . در انتخاب شهر اشتباه کرده اند، می توانند درست کنند یا انصراف دهند و دوباره ثبت نام کنند.

خلیل محبت خواه در گفت وگو با مخبران، اظهار کرد: ثبت نام واحدهای طرح جهش تولید و عرضه مسکن (نهضت ملی مسکن) تا 15 آذرماه ادامه دارد. تاکنون بیش از 350 هزار نفر در استان تهران ثبت نام کرده اند و روند بررسی متقاضیان آغاز شده است. افراد ساکن در تهران فقط می توانند برای شهرهای جدید مانند پرند، هشتگرد، ایوانکی و همچنین پاکدشت و ربات کریم اقدام کنند. کسانی که به اشتباه شهر خود را انتخاب کرده اند باید آن را تعمیر کنند یا در صورت عدم امکان انصراف و ثبت نام مجدد انجام دهند.

وی افزود: استان تهران برای سال اول 155 هزار و 555 واحد نهضت مسکن ملی را احصا کرد که سالانه برای چهار سال آینده تعریف می شود.

20 میلیون، 40 میلیون تومان دیگر را از صفر بیاور

محبت خواه در مورد کمک متقاضیان به واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: 20 میلیون تومان از صفر تا سه برگردان تعیین می شود. دیزلی های دیگر 40 میلیون تومان می پردازند. قیمت واحدها بر اساس متراژ یا تعداد طبقات متفاوت است. سقف تسهیلات پنج شهری پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و ربات کریم 300 میلیون تومان است. البته اگر فردی در تهران زمینی داشته باشد و قصد ساخت آن را داشته باشد و شرایط پنج گانه نهضت ملی مسکن را نیز داشته باشد، می تواند هر واحد 450 میلیون تومان بگیرد.

در صورت تاخیر در تحویل واحدها، سازندگان جریمه خواهند شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نرخ قراردادهای جابجایی مسکن ملی با سازندگان را در فهرست بهای سالانه در نظر گرفته است و می گوید: به عنوان مثال امسال بر اساس فهرست بهای 1400 با سازندگان قرارداد می بندیم، اما در صورت تعلل سازندگان. واحدهای تحویلی جریمه خواهند شد و بسته به تعداد قراردادها بین 12 تا 24 ماه منعقد می شود.

محبت خواه تاکید کرد: از تمامی سازندگان، سازندگان و زحمتکشان جامعه دعوت به همکاری در اجرای واحدهای تولیدی و تامین مسکن می کنیم.

وی گفت: واگذاری واحدها از نهضت ملی مسکن ممنوع است و مردان مجرد بالای 18 سال مجاز به ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن هستند اما باید در زمان زایمان ازدواج کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا