حوادث

کنترل نامحسوس اطراف مدارس برای مقابله با فروشندگان موادمخدر

دبیر اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اقدامات این ستاد برای برخورد با فروشندگان مواد مخدر در اطراف مدارس گفت: در این راستا هماهنگی های لازم با پلیس انجام شده است تا از ابتدای شروع به کار مجدد مدارس. باید به صورت فیزیکی کنترل شود، شعاع اطراف مدارس و نمایندگی های مجاور باید به طور نامحسوس کنترل شود.

به گزارش مخبران، سردار اسکندر مومنی در دومین روز از نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مواد مخدر استان های کشور با عنوان «پیشگیری از اعتیاد، مشارکت مردمی و اشتغال» امروز سه شنبه برگزار شد. (24 شهریور) در جمعی از خبرنگاران و در خصوص سوال سن اعتیاد در کشور در پاسخ گفت: سن اعتیاد به میانگین گروه مصرف کننده اطلاق می شود و طبق بررسی علمی اخیر، سن اعتیاد اعتیاد در کشور 24 سال و چند ماه است.

سن پایین‌تر مصرف مواد مخدر گاهی دیده می‌شود، اما میانگین سن اعتیاد در کشور 24 سال است، تصریح کرد: این میانگین سن اعتیاد در کشور بالاتر از نرخ جهانی است، زیرا میانگین سن اعتیاد در دنیا 19 سال است. سال هاست و فکر می کنیم این میانگین سن اعتیاد در کشور افزایش یابد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اجرای طرح یاوران زندگی ادامه داد: طرح یاوران زندگی تدوین و اجرا شده در دو سه سال اخیر باید در اولویت قرار گیرد. در مقطعی معلمان با مسائل اخیر مرتبط با اعتیاد آشنا هستند و خطرات آن را به دانش آموزان یادآوری می کنند. همچنین استفاده از ظرفیت اولیا و مربیان نیز مورد انتظار است و این امر در قالب تفاهم نامه ای با دانشگاه فرهنگیان پیگیری می شود تا این دانش آموزان آموزش های لازم را ببینند.

وی با بیان اینکه تاکنون 40 هزار مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند، پیش بینی می شود تا پایان سال تحصیلی جدید تعداد این مدارس به 80 هزار مدرسه برسد، گفت: درسی در سامانه شاد وجود دارد و در حال تولید. تا معلمان و اولیا از این موارد استفاده کنند آموزش های لازم را در زمینه پیشگیری از مواد مخدر بدانند و ببینند و به دانش آموزان منتقل کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا