شرایط مسافرت به ترکیه

راهنمای سفر به استانبول – هزینه – دریافت ویزای توریستی

سفر به استانبول از طریق برگذاری تورهای مسافرتی آژانس های گردشگری، اقتصادی‌ تر از خرید بلیط و رزرو هتل به صورت انفرادی برای مسافران می باشد. چرا که هزینه تور استانبول با رزرو متعدد هتل ها و چارتر کردن پرواز ها از جانب آژانس‌ های مسافرتی، بسیار کم تر و به صرفه تر می باشد. شهر استانبول با وجود جاذبه های گردشگری فراوان و نزدیکی به کشور ایران، یکی از پر بازدید ترین مقاصد تفریحی در میان مسافران ایرانی به شمار می رود. با توجه به اقتصادی بودن هزینه تور استانبول برای سفر به استانبول، در ادامه مقاله پس از بررسی راهنمای سفر به استانبول، دریافت ویزای توریستی، انواع تورهای استانبول مانند تور زمینی استانبول و خرید بلیط و همچنین بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا و رویایی پرداخته شده است.

 تورهای استانبول

از آنجا که استانبول بزرگ ترین شهر کشور ترکیه است و البته یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان به شمار می رود، یکی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین مقاصد در خرید بلیط هواپیما از قاصدک 24 و تورهای مسافرتی را انواع تورهای استانبول به خود اختصاص داده است. در واقع استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که به دلیل همسایگی با تنگه بسفر در هر دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است. نزدیکی کشور ترکیه به ایران نیز یکی دیگر از دلایل استقبال ایرانیان به شرکت در انواع تورهای استانبول می باشد.

تورهای استانبول به دو صورت هوایی و زمینی و برگزار می شوند. در تور هوایی استانبول گردشگر با هر هدفی که سفر می کند باید به محدودیت بار پرواز توجه کند. برای راهنمای سفر به استانبول از طریق تورهای زمینی که با قطار یا اتوبوس انجام می شوند، به دلیل هزینه کمتر نسبت به تورهای هوایی، بیشتر مورد استقبال افرادی که هدفشان از سفر خرید می باشد، قرار می گیرد.

سفر به استانبول و دریافت ویزای توریستی​ با تورهای هوایی دارای تعداد روزهای متفاوتی می باشد. در واقع تعیین مدت زمان اقامت برای محاسبه هزینه تور استانبول الزامی است. تورهای هوایی معمولا از ۲ شب اقامت آغاز شده و تا 12 شب هم ادامه پیدا می کنند. هزینه متوسط تور ۳ شب و ۴ روز با توجه به آژانس هواپیمایی ارائه دهنده تور استانبول و نوع هتل متفاوت است. میزان قیمت های تور استانبول برای ۳ شب و ۴ روز حدودا از 6.000.000 تومان شروع می شود.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند باید اطلاعات کاملی در رابطه با انواع اقامت و شرایط مربوط به آن را داشته باشند چرا که شرایط دریافت هر اقامت با توجه به مدارک و هزینه های آن متفاوت است. در مقاله زیر در رابطه با انواع اقامت در ترکیه، شرایط، مراحل، مدارک و هزینه های آن به طور کامل پرداخته شده است.

 سفر زمینی به استانبول

به عنوان راهنمای سفر به استانبول به غیر از خرید بلیط ارزان هواپیما؛ راه های زیادی برای سفر زمینی به استانبول وجود دارند. بسیاری از مسافران برای صرفه جویی در هزینه ها و راحتی بیشتر در سفر زمینی به استانبول، استفاده از ماشین شخصی خود را به اتوبوس یا قطار ترجیح می دهند. در واقع هزینه بالای بنزین پس از عبور از مرز ترکیه که به ازای هر لیتر بین ۷ تا ۸ لیر می باشد و پرداخت عوارض‌ های متعدد و نیاز به گواهینامه و پلاک ماشین بین ‌المللی از جمله فاکتور هایی است که مسافر در زمان ترجیح سفر به استانبول با ماشین شخصی خود باید در نظر داشته باشد البته لازم به ذکر است که در صورت داشتن  و دریافت ویزای توریستی این هزینه ها متفاوت می باشد.

سفر به استانبول با قطار

در واقع تور های زمینی استانبول با قطار که دارای دو ایستگاه تهران به آنکارا و یا تبریز به وان می باشد و یا اتوبوس که از تهران به استانبول می باشد، برگزار می شوند. با توجه به اینکه سفر به ترکیه یا با قطار نسبت به سفر با اتوبوس، مدت زمان زیادی طول می کشد، ولیکن وجود مسیر های سرسبز و زیبای راه قطعا گذشت زمان 70 ساعت این مسیر را برای مسافران راحت تر می کند.

تور های زمینی سفر به استانبول همانند با قطار از دو مبدا شهر تهران به مقصد آنکارا و شهر تبریز به مقصد وان انجام می شوند. در واقع مدت زمان حرکت قطار در مسیر تهران به آنکارا 60 ساعت و مسیر تهران به وان 20 تا 23 ساعت می باشد. بنابراین مسیر تهران به استانبول با قطار حدود 70 ساعت طول می ‌کشد و هزینه آن معادل حدود 200 یورو می باشد.

سفر به استانبول با اتوبوس

تور زمینی استانبول با اتوبوس از طریق مرزهای زمینی ایران و ترکیه مانند مرز بازرگان و مرز سرو برگذار می‌شود. در تور زمینی استانبول با اتوبوس که از شهر تهران آغاز می شود، مسافر بعد از خرید بلیط اتوبوس و نشان دادن مدارک مربوط به سفر، هزینه تور استانبول و  خود، نزدیک به 30 ساعت در مسیر خواهد بود. مسیر زمینی استانبول از مبدا تهران از شهرهای کرج، قزوین، زنجان، تبریز و بازرگان می گذرد و معمولا از پایانه غرب و پایانه بیهقی انجام می ‌شود.

کشور ترکیه به دلیل نزدیکی بسیار با ایران و اختلاف قیمت کم ارز ترکیه و ایران بسیار مقصد جذاب و فوق العاده ای برای مهاجرت ایرانیان به شمار می رود. این کشور با داشتن جاذبه های طبیعی بسیار و آب و هوای خوب شرایط را برای مهاجرت حتی برای سالمندان نیز فراهم کرده است که در این خصوص می توان مقاله زیر را مطالعه کرد.

 بلیط سفر به استانبول

امکان رزرو بلیط سفر به استانبول به دو صورت هوایی یا زمینی برای مسافر امکان پذیر می باشد. انواع بلیط هوایی برای سفر به استانبول به دو نوع بلیط سیستمی و چارتری دسته بندی می شوند. بلیط های سیستمی بلیط هایی هستند قیمتشان در آژانس هایی که دارند با خود مرکز هواپیمایی یکی است و قیمت آن ها بر اساس مصوب خود شرکت هوایی می باشد. بلیط های سیستمی امکان کنسل کردن از جانب مسافر را دارا می باشند.

رزرو بلیط های چارتری طبق راهنمای سفر به استانبول نسبت به رزرو بلیط های سیستمی بسیار ارزان تر می باشند. در واقع بعضی از آژانس های مسافرتی همه صندلی های یک هواپیما یا بخشی از آن را برای مدت معلومی پیش خرید می کنند و به این ترتیب، قیمت بلیط را خودشان تعیین می کنند. در خرید بلیط های چارتری امکان لغو و کنسلی وجود ندارد. بنابراین مسافر برای رزرو بلیط هواپیما به مقصد استانبول می تواند از بلیط های چارتری با هزینه تور استانبول اقتصادی اقدام کند.

بلیط اتوبوس تهران به استانبول

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران به استانبول می توان از سامانه های معتبر حمل و نقل آنلاین قاصدک 24  اقدام کرد. برای این منظور کافی است مسافر یکی از سرویس های لیست شده را بر اساس قیمت بلیط اتوبوس، نوع اتوبوس که می تواند VIP یا معمولی باشد.

ترکیه به دلیل جاذبه های طبیعی و انسان سازانه مانند مجتمع های لوکس و معروف تجاری و ساختمان رنگی و هنری خود هر ساله افراد زیادی را برای دریافت ویزای توریستی ترکیه جذب می کند که بسیاری از این توریست ها پس از چند سفر کوتاه اقدام به خرید خانه و زندگی در ترکیه میکنند در این رابطه اطلاعاتی در مقاله زیر وجود دارد.

هزینه سفر به استانبول

هزینه سفر به استانبول و برگزاری انواع تورهای مختلف هوایی و زمینی استانبول به دو فاکتور مهم مانند مدت زمان اقامت و انتخاب هتل و محل اقامت بستگی دارد. علاوه بر این سفر به استانبول در برخی از فصل های سال مانند بهار و پاییز نسبت به دیگر فصل های سال دارای گردشگران زیاد و بدون شک با قیمت های بیشتری انجام می شود.

هزینه های اقامت طبق راهنمای سفر به استانبول در صورت انتخاب نوع کیفیت هتل، هاستل یا مهمان خانه ها متفاوت می باشد. در واقع هزینه هتل ها بر اساس درجه بندی و ستاره دار بودن آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. در جدول زیر لیست قیمت های انواع هتل ها و هاستل و مهمان خانه ها به ازای اقامت برای یک شب در استانبول ارائه شده است که گردشگران می توانند با توجه به هزینه و دیگر شرایط آنهارا ارزیابی کنند.

قیمت انواع هتل برای یک شب اقامت

قیمت انواع هتل برای یک شب اقامت

هتل های ۲ ستاره: حدود 100 تا 400 لیر

هتل های ۳ ستاره: حدود 120 تا 500 لیر

هتل های ۴ ستاره: حدود 200 تا 1,300 لیر

هتل های ۵ ستاره: از 230 تا 2,500 لیر

هاستل: از شبی 40 تا 120 لیر

مهمان خانه: از شبی 50 تا 600 لیر

فاکتور تعیین کننده دیگر در هزینه سفر به استانبول مدت زمان اقامت فرد و می باشد. در واقع هزینه تور استانبول بسته به نوع هواپیما، هتل و زمان سفر متغیر می باشد. کم ترین زمان اقامت هتل در استانبول از 2 شب اقامت شروع می شود. در حال حاضر قیمت انواع تورهای هوایی استانبول برای 2 شب و 3 روز بسته به انتخاب نوع هتل، از حدود ۶ الی ۷ میلیون تومان شروع می شوند.

ترکیه در کنار شرایط کاری و مهاجرتی مساعدی که دارد از شرایط تحصیل بسیار مناسبی نیز برخوردار است و هرساله دانش پژوهان بسیاری را از اقصا نقاط دنیا به خصوص کشور های خاورمیانه برای تحصیل، دریافت ویزای توریستی و بورسیه شدن جذب می کند. در مقاله زیر به اطلاعات کاملی در رابطه با تحصیل در ترکیه برای مطالعه  بیشتر پرداخته شده است.

جاذبه های گردشگری استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول در وجب به وجب هر دو قسمت آسیایی و اروپایی این شهر، چشم انداز های زیبا و خاطره انگیز برای گردشگران از سراسر جهان ایجاد کرده اند. در واقع استانبول به مسجد های بزرگ و باشکوهش معروف می باشد. همچنین میدان تکسیم و فضاهای پیاده روی خیابان استقلال در سفر به استانبول و دریافت ویزای توریستی برای بسیاری از گردشگران حال و هوای ویژه ‌ای دارد و یک پایه ثابت بازدید در لیست هر مسافری به استانبول می باشد.

با توجه به اینکه استانبول پر از مکان‌ های تاریخی و جاذبه های گردشگری می باشد که مسافر باید بخشی از سفر خود را به بازدید از آن‌ ها اختصاص دهد، در ادامه مقاله به عنوان راهنمای سفر به استانبول به معرفی پنج مورد از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول مانند مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد یا همان مسجد آبی، کاخ دولمه باغچه، آب انبار باسیلیکا و کاخ توپکاپی به همراه هرینه های ورودی آن ها پرداخته شده است.

مسجد ایاصوفیه: مسجد ایاصوفیه یکی از پربازدید ترین بناهای تاریخی واقع شده در بخش اروپایی استانبول می باشد. این مسجد باشکوه به مدت هزار سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده و در قرن پانزدهم توسط معمار عثمانی به نام سینان به مسجدی با‌شکوه در میان جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده است. ورودی مسجد ایاصوفیه برای عموم رایگان می باشد و هزینه تور استانبول برای دیگر مکان ها متفاوت است.

 مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی: در نزدیکی مسجد ایاصوفیه در منطقه اروپایی استانبول یک مسجد باشکوه دیگر به نام مسجد سلطان احمد وجود دارد که یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول به شمار می رود. مسجد سلطان احمد با قدمتی ۴۰۰ ساله به علت به کار بردن کاشی ‌های آبی در دیواره های آن به مسجد آبی هم مشهور می باشد. این مسجد نیز مانند مسجد ایاصوفیه دارای هزینه ورودی نمی باشد.

 آب انبار باسیلیکا یا قصر وارونه: آب ‌انبار تاریخی باسیلیکا یکی از جاذبه‌ های گردشگری استانبول در نزدیکی دو مسجد ایاصوفیه و سلطان احمد می باشد. در این آب انبار حدود ۳۰۰ ستون با سرستون ‌های طرح ‌دار وجود دارد که شکوه آن ‌ها باعث شده به آن قصر وارونه هم بگویند و از آن به‌ عنوان زیبا ترین مکان های دیدنی استانبول شناخته ‌شود. هزینه ورود به این آب انبار 21 لیر ترکیه می باشد.

 کاخ توپکاپی: در نزدیکی آب انبار باسیلیکا، قصر توپ‌ کاپی‌ در جایی که چشم ‌اندازی زیبا از تنگه ‌ی تاریخی بسفر و دیدنی‌ های بسیاری از پادشاهان ترک به چشم می خورد، قرار گرفته است. تمامی این جاذبه ‌های دیدنی، در بخش اروپایی شهر استانبول قرار دارند و می توان در یک روز از آن ها بازدید کرد. هزینه ورودی کاخ توپکاپی ۶۰ لیر و هزینه بازدید از بخش ‌های مختلف آن 30 تا 40 لیر می باشد.

 کاخ دولمه باغچه: کاخ دلما باغچه یا دولمه باغچه استانبول از کاخ ‌های دوره عثمانی‌ در قسمت آسیایی استانبول در نزدیکی اسکله بشیک تاش واقع شده است. کاخ دولمه باغچه پس از کاخ توپکاپی محل اقامت پادشاهان ترک بوده است. هزینه ورودی کاخ دولمه باغچه 60 لیر ترکیه و 40 لیر ترکیه برای ورود به بخش حرم آن می باشد.

 با توجه به شرایط اقتصادی و کسب و کارهای بیزینسی مدرن در کشور ترکیه شرایط کار در این کشور چه برای دانشجویان و چه برای مهاجران فراهم می باشد و افراد می توانند با استفاده از شم اقتصادی خود و سنجیدن شرایط پولسازی در این کشور میزان سود آوری خود را بسیار ارتقا دهند که در این خصوص اطلاعات کاملی در مقاله زیر وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا