عمومیمطالب برتر

چگونه با انتخاب مبلمان اداری مناسب بهره‌وری کارکنان را بهبود ببخشیم؟

چگونه انتخاب مبلمان اداری در افزایش بهره وری اثرگذار است؟

ما حدود یک سوم از زمان خود را در محل کار می گذرانیم، به همین دلیل ضروری است که مبلمان اداری مناسب را برای کارمندان خود انتخاب کنید تا در طول روز کاری راحت باشند. فضاهای کاری کسل کننده واقعاً می تواند بر بهره وری کارمندان تأثیر منفی بگذارد. از این رو اهمیت انتخاب مبلمان اداری مناسب برای یک شرکت بسیار بالاست.

همچنین گفته شده است که کارمندانی که بر طراحی و چیدمان فضای کاری خود کنترل دارند، نه تنها شادتر و سالم‌تر هستند، بلکه سازنده تر  نیز هستند. این نشان می دهد که هرچه یک دفتر انعطاف پذیرتر باشد، برای بهره وری کارکنان بهتر است. در این مقاله، چگونگی انتخاب مبلمان اداری  و استفاده از آن برای تاثیرگذاری و بهبود بهره وری در دفتر را بررسی خواهیم کرد.

انتخاب مبلمان ارگونومیک برای دفتر کار

کمبود بهره وری باعث افزایش هزینه ها، اتلاف وقت و کاهش سود بالقوه می شود . چیزی که هیچ کسب و کاری نمی خواهد.یکی از راه هایی که مطمئناً بهره وری را بهبود می بخشد، انتخاب مبلمان اداری ارگونومیک برای یک فضای اداری است. نشستن راحت، مانع از پرت شدن حواس افراد در طول روز کاری می شود. کارمندی که ناراحت است دائماً کار را متوقف می کند تا دوباره موقعیت خود را تنظیم کند و این می تواند پیشرفت کاری او را مختل کرده و به تاخیر بیاندازد. صندلی های ارگونومیک یکی از بهترین گزینه ها برای اطمینان از راحتی و خوشحالی کارکنان در محل کار است.

بنابراین، چه چیزی به عنوان یک صندلی ارگونومیک طبقه بندی می شود؟ صندلی اداری ارگونومیک از نظر انعطاف پذیری و پشتیبانی بدنی با صندلی اداری سنتی متفاوت است. طراحی ارگونومیک صندلی‌ای که قد و شکل بدن کاربران را در نظر می‌گیرد و به همین دلیل می‌تواند تنظیماتی متناسب با ارتفاع‌ها و زوایای مختلف را برای آنها فراهم کند تا راحت کار کنند.

آنها همچنین از مشکلات کمر، گردن و شانه‌ها که می‌تواند ناشی از وضعیت نامناسب روی صندلی‌های ناخوشایند باشد که منجر به کاهش سرعت کار کارکنان می‌شود و گاهی اوقات مجبور می‌شوند برای درمان آن مرخصی بگیرند، جلوگیری می‌کنند. این البته بر بهره وری در دفتر تأثیر می گذارد و به همین دلیل است که صندلی های ارگونومیک برای حل این مشکل عالی هستند.

برخی از صندلی های ارگونومیکی که ما در مبلمان اداری راما توصیه می کنیم عبارتند از:

  • صندلی سری 1001: ساخته شده از فوم سرد تزریقی به طوری که صندلی راحتی بی نظیری را برای کاربر فراهم می کند.
  • صندلی سری 108: دارای یک تکیه گاه منحصر به فرد است که برای پشتیبانی بهینه طراحی شده است. پشتی این صندلی از جنس توری است.

میزهای قابل تنظیم ارتفاع برای دفتر شما

جایگزینی برای داشتن صندلی های قابل تنظیم نیز داشتن میزهای قابل تنظیم ارتفاع است. آنها یک راه عالی برای کارکنان هستند تا بهترین سطح راحتی را در حین کار پیدا کنند، همچنین به بهبود وضعیت بدن آنها کمک می کند. با داشتن میزهای قابل تنظیم ارتفاع در دفتر، مزایای سلامتی از جمله کاهش خطر چاقی، کاهش سطح قند خون، بهبود خلق و خو و سطح انرژی، کاهش خطر بیماری قلبی و البته کاهش کمردرد نیز وجود دارد.

به انتخاب رنگ در دفتر فکر کنید

آیا می‌دانستید رنگ‌های مختلف می‌توانند تأثیرات روانی یا عاطفی بر افراد بگذارند؟ به همین دلیل باید در مورد رنگ هایی که برای دکوراسیون دفتر کار و مبلمان داخل آن انتخاب می کنید، خوب فکر کنید.

رنگ ها تنها با تشویق احساسات مثبت در کارکنان می توانند تأثیر عمیقی بر بهره وری داشته باشند. مثلا:

  • رنگ های طبیعی مانند سبز و آبی می توانند کارایی و تمرکز را بهبود بخشند.
  • رنگ‌های گرم‌تر مانند زرد می‌توانند باعث خوش‌بینی، خلاقیت و انرژی شوند.
  • رنگ های زنده مانند قرمز به دکور شدت می بخشد و می تواند شور و اشتیاق را برانگیزد و فعالیت بدنی را تقویت کند.

رنگ آبی در دفتر می تواند تاثیر بسیار آرام بخشی بر کارمندان داشته باشد و به تمرکز کمک کند. گفته می شود که رنگ آبی برای دفتری که در آن فعالیت ها نیاز به تمرکز دارند، انتخابی عالی است. در حالی که به گفته برخی مطالعات، سفید بدترین رنگی است که در یک دفتر کار می شود، زیرا دیوارهای سفید احساس استریل یا بالینی ایجاد می کنند.  تحقیقات نشان داده است که رنگ سفید می تواند مانع بهره وری شود و احساس سردی و انزوا را ایجاد کند، بنابراین بهتر است از آن فقط به عنوان رنگ برجسته استفاده شود.

معرفی رنگ‌های بیشتر می‌تواند زندگی را به محیط کار تزریق کند و تأثیر زیادی بر روان‌شناسی دفتر داشته باشد، بنابراین راه خوبی برای کاهش استرس و افزایش بهره‌وری است.

برای افزایش بهره وری از نور طبیعی و فضای سبز استفاده کنید

بهره وری در محل کار نه تنها تحت تأثیر مبلمان اداری انتخاب شده است، بلکه به مکانی که قرار می گیرد نیز بستگی دارد. پژوهشنشان می‌گویند که کمبود نور طبیعی می تواند تأثیر منفی بر افراد، به ویژه کارگرانی که سعی در تمرکز در یک محیط اداری دارند، داشته باشد. به عنوان مثال، گفته شده است که کارگران در محیط های اداری با نور طبیعی بهینه گزارش شده اندکاهش 84 درصد علائم خستگی چشم، سردرد، و تاری دید که اغلب پس از استفاده طولانی مدت از کامپیوتر رخ می دهد.

ما به عنوان انسان 80 تا 90 درصد از زمان خود را در داخل خانه می گذرانیم، که این امر باعث می شود مطمئن شویم که نور طبیعی کافی برای همه در محیط های اداری شلوغ در دسترس باشد، بیش از همیشه مهم است. کمبود نور طبیعی می تواند بر توانایی فرد برای عملکرد تأثیر بگذارد، به این معنی که در طول روز بهره وری کمتری خواهد داشت. اگر نور طبیعی وارد دفتر می شود، سعی کنید میزها و صندلی ها را نزدیک منابع نور طبیعی قرار دهید زیرا این کار به کارکنان کمک می کند تا سطح بهره وری خوبی را حفظ کنند.

راه حل دیگر برای بهبود بهره وری، داشتن گل و گیاه در دفتر است. این یک راه شگفت‌انگیز ارزان و آسان برای بهبود بهره‌وری است. یک گروه تحقیقاتی بازدهی دو گروه از کارگران را مقایسه کرد، که در آن یک گروه در دفتر گل و گیاه داشتند و گروه دیگر خیر. گروهی که با گیاهان کار می کردند 12 درصد بیشتر از گروه دیگر بهره وری داشتند. گیاهان همچنین می توانند کیفیت هوا را بهبود بخشند و می توانند سطح استرس ناشی از گذراندن زمان زیادی را در داخل خانه کاهش دهند.

بهبود بهره وری با مبلمان اداری راما

در مبلمان اداری راما، ما طیف وسیعی از راه حل های مبلمان اداری را داریم که می توان از آنها برای بهبود بهره وری در هر فضای کاری استفاده کرد. این شامل صندلی نرم ارگونومیک و موارد دیگر است.

منابع : مبلمان اداری راما

haiken.com

دکمه بازگشت به بالا