عمومیمطالب برتر

جدیدترین الگوریتم های گوگل؛ و الگوریتم های گوگل چگونه کار می کنند؟

الگوریتم های گوگل هزاران بار در سال به روز می شوند. اکثر این تغییرات جزئی هستند. با این حال، گاهی اوقات به‌روزرسانی‌های «هسته‌ای» خیلی زودتر از عرضه اعلام می‌شوند تا به مدیران وب‌سایت فرصتی برای آماده‌سازی و بهینه‌سازی بر اساس آن داده شود.

برای مشاهده لیست کامل الگوریتم های گوگل از ابتدا تا 2023 و جدیدترین الگوریتم های گوگل به لینک زیر مراجعه نمایید:

منبع: https://shetabdm.com/seo-tutorial/articles/google-algorithms/

ساده ترین راه برای آماده شدن و بهره مندی از هر به روز رسانی الگوریتم گوگل، صرفاً بررسی اسناد موتورجستجو گوگل  در مورد بهینه سازی موتور جستجو است. به طور کلی، اگر بتوانید از همان ابتدا سایت خود را طوری بهینه کنید که محتوای باکیفیت تولید کنید و تجربیات عالی را برای کاربران و روبات ها فراهم کنید، نگرانی زیادی نخواهید داشت.

الگوریتم جدید گوگل | الگوریتم های جستجو

این مقاله به شما کمک می‌کند تا برخی از مهم‌ترین الگوریتم های گوگل را آشنا شوید.الگوریتم های گوگل در یک سیستم پیچیده (مثلاً بیش از 200 فاکتور رتبه بندی وجود دارد) دائما در حال تغییر است تا به سوالات جستجو به بهترین شکل ممکن پاسخ دهند. هر الگوریتم گوگل از مجموعه ای از قوانین ترکیب شده با داده های فهرست خود استفاده می کند تا محاسبه کند که کدام صفحات وب به یک عبارت جستجوی داده شده بهترین پاسخ را می دهند و سپس موتور جستجو از سیگنال های رتبه بندی برنامه ریزی شده خود برای سازماندهی سلسله مراتبی آن صفحات در نتایج جستجو بر اساس ارتباط آنها استفاده می کند. .

الگوریتم‌های گوگل سیستمی که برای بازیابی داده‌ها از فهرست جستجوی خود و ارائه فوری بهترین نتایج ممکن برای یک پرس و جو استفاده می‌شود. موتور جستجو از ترکیبی از الگوریتم‌ها و فاکتورهای رتبه‌بندی متعدد برای ارائه صفحات وب با رتبه‌بندی مرتبط در صفحات نتایج موتور جستجوی خود یا همان سرپ ( SERP ) استفاده می‌کند.

الگوریتم جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

معنی پرس و جو

برای بازگرداندن نتایج مرتبط، گوگل باید بفهمد که کاربر دقیقاً به دنبال چه چیزی است و هدف او از جستجو چیست.

آنها باید چیزهای مختلفی را درک و ارزیابی کنند:

معنی کلمات – کلمات استفاده شده در زبان طبیعی دقیقا به چه معنا هستند؟

هدف جستجو در پشت پرس و جو – کاربر با استفاده از پرس و جوی خاص چه می خواهد – تعریف، بررسی، خرید، یافتن یک وب سایت خاص؟

تازگی محتوا

گاهی اوقات خیلی ساده است. اگر شخصی از عبارت جستجوی «خرید آیفون جدید » استفاده کند، از همه جنبه‌ها کاملاً واضح است – معنی، هدف و نیاز به تازگی.

اما گاهی اوقات، به خصوص با پرس و جوهای عمومی، درک منظور کاربر دقیقاً دشوار است. در این موارد، گوگل بهترین نتایج را نشان می‌دهد، اما انتخاب‌های دیگری را ارائه می‌دهد که به تعیین نتایج جستجو کمک می‌کند.

ارتباط صفحات

موتور جستجو باید پیدا کند که چه صفحاتی با پرس و جوی جستجو مرتبط هستند. به عبارت دیگر – برای یافتن صفحاتی که به درخواست جستجوی کاربر به بهترین شکل ممکن پاسخ می دهند. این کار را با خزیدن و نمایه سازی منظم تمام وب سایت های موجود در اینترنت و تجزیه و تحلیل محتوای آنها انجام می دهد. نقش کلیدی را کلمات کلیدی ایفا می کنند . اگر عبارت جستجو و عبارات مرتبط با عبارت جستجو در صفحه ظاهر شود، احتمال اینکه صفحه برای کاربر مرتبط باشد زیاد است.

کیفیت محتوا

احتمالاً میلیون‌ها صفحه برای هر عبارت جستجو وجود دارد، بنابراین Google باید آنهایی را که محتوای باکیفیت ارائه می‌دهند اولویت بندی کند و نشان دهد:

تجربه و تخصص

اقتدار

امانت

تعداد بک لینک ها

هر چه تعداد بک لینک های بیشتری از صفحات با کیفیت دریافت کنید، این شانس بیشتر است که گوگل شما را صفحه ای با کیفیت بالا در نظر بگیرد.علاوه بر این، گوگل از تعدادی الگوریتم اسپم استفاده می کند که صفحات با کیفیت پایین را که سعی در رتبه بندی با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه هرزنامه دارند، شناسایی می کند .

قابلیت استفاده از صفحات

اکنون که گوگل ارتباط و کیفیت محتوا را پوشش داده است، آنها باید مطمئن شوند که وب سایت از قابلیت استفاده و کاربرپسندی خوبی برخوردار است.

این شامل جنبه های فنی مانند:

  • پاسخگویی صفحه
  • ظاهر صحیح در تمام مرورگرها
  • سرعت صفحه
  • امنیت وب سایت
  • موقعیت مکانی کاربر
  • تاریخچه جستجوها
  • تنظیمات جستجو

اینها ممکن است مهم ترین عوامل نباشند، اما مطمئناً زمانی که سایر عوامل (مانند ارتباط و کیفیت) برابر باشند، در نظر گرفته می شوند.

الگوریتم جدید گوگل | الگوریتم های جستجو

مهم ترین الگوریتم های گوگل از ابتدا تا 2023

در اینجا لیستی از شناخته شده‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم در دهه گذشته است که نحوه عملکرد الگوریتم Google را شکل داده است:

  1. فلوریدا
  2. کافئین
  3. پاندا
  4. الگوریتم تازگی
  5. الگوریتم صفحه آرایی
  6. به روز رسانی ونیز
  7. پنگوئن
  8. کبوتر
  9. Mobilegeddon
  10. RankBrain
  11. فرد

الگوریتم پاندا (2011)

الگوریتم گوگل پاندا فیلتری است که بر صفحات با کیفیت پایین، محتوای نازک، پر کردن کلمات کلیدی  و محتوای تکراری متمرکز شده است. این الگوریتم در سال 2016 در الگوریتم اصلی گنجانده شد و به طور منظم منتشر می شود.

الگوریتم جدید گوگل | الگوریتم های جستجو

بدیهی است که گوگل مدت ها قبل از سال 2011 وجود داشت. ما با به روز رسانی پاندا شروع می کنیم زیرا این اولین به روز رسانی بزرگ در عصر “سئوی مدرن” بود. به روز رسانی پاندا گوگل سعی کرد با وب سایت هایی که صرفا برای رتبه بندی در موتورهای جستجو ایجاد شده اند مقابله کند. بیشتر بر روی عوامل درون صفحه تمرکز داشت. به عبارت دیگر، مشخص می‌کند که آیا یک وب‌سایت واقعاً اطلاعاتی در مورد عبارت جستجوی مورد استفاده بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد یا خیر.

الگوریتم ونیز (2012)

به روز رسانی الگوریتم گوگل ونیز یک به روز رسانی قابل توجه بود، زیرا نشان داد که گوگل درک می کند که جستجوگران گاهی اوقات به دنبال نتایجی هستند که محلی برای آنها باشد. پس از ونیز، نتایج جستجوی Google شامل صفحاتی بر اساس مکان تعیین شده یا آدرس IP شما بود.

الگوریتم پنگوئن (2012)

یک به‌روزرسانی الگوریتم مهم که بر روی هر نوع پیوندهای دستکاری (با کیفیت پایین، هرزنامه، نامربوط، بیش از حد بهینه‌سازی شده) تمرکز دارد. به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل به پیوندهایی که وب‌سایت‌ها از سایت‌های دیگر دریافت کرده‌اند نگاه کرد. این تجزیه و تحلیل کرد که آیا بک لینک ها به یک سایت واقعی هستند یا اینکه برای فریب دادن موتورهای جستجو خریداری شده اند. در گذشته، افراد زیادی برای لینک ها به عنوان میانبری برای افزایش رتبه خود پرداخت می کردند. به‌روزرسانی پنگوئن گوگل سعی کرد از خرید، مبادله یا ایجاد مصنوعی پیوندها جلوگیری کند. اگر لینک های مصنوعی پیدا کند، گوگل به جای ارزش لینک مثبتی که قبلا دریافت کرده بود، یک مقدار منفی به سایت مربوطه اختصاص می داد. آپدیت پنگوئن از زمانی که برای اولین بار ظاهر شد چندین بار اجرا شد و گوگل آن را در سال 2016 به الگوریتم اصلی اضافه کرد.

الگوریتم مرغ مگس خوار (2013)

به روز رسانی مرغ مگس خوار نحوه درک و تفسیر جستجوی جستجو توسط گوگل را بهبود بخشید . تغییر از کلمات کلیدی دقیق به موضوعات. تأثیر آپدیت مرغ مگس خوار فوراً مشخص نبود، زیرا به طور مستقیم در نظر گرفته نشده بود که اعمال بد را مجازات کند. در پایان، بیشتر این دیدگاه را تحمیل کرد که کپی سئو باید خوانا باشد، از زبان طبیعی استفاده کند، و نباید برای همان چند کلمه بیش از حد بهینه شود، بلکه به جای آن از مترادف استفاده شود.

الگوریتم کبوتر (2014)

الگوریتم کبوتر روی بهبود نتایج محلی هم از نظر کیفیت و هم از نظر دقت تمرکز کرد. یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های Google مربوط به پرندگان در سال 2014 با Google Pigeon، که بر SEO محلی متمرکز بود، دنبال شد. به روز رسانی کبوتر هم بر صفحات نتایج و هم بر نقشه های گوگل تأثیر گذاشت. این منجر به محلی‌سازی دقیق‌تر شد و به نتایج نزدیک به مکان کاربر ترجیح داد . همچنین با در نظر گرفتن فاکتورهای رتبه‌بندی ارگانیک، نتایج محلی مرتبط‌تر و با کیفیت‌تر است.

به روز رسانی موبایلی (2015)

این آپدیت در جامعه سئو با نام Mobilegeddon نیز شناخته می شود. این صفحه‌های سازگار با موبایل را در نتایج جستجوی موبایل ترجیح می‌دهد. صنعت سئو این به‌روزرسانی گوگل را «Mobilegeddon» نامید زیرا فکر می‌کردند نتایج جستجو را کاملاً متزلزل می‌کند. تا سال 2015 بیش از 50 درصد از جست‌وجوهای گوگل از دستگاه‌های تلفن همراه می‌آمد، که احتمالاً منجر به این به‌روزرسانی شده است. به روز رسانی موبایل به سایت های سازگار با موبایل در نتایج جستجوی تلفن همراه گوگل مزیت رتبه بندی می دهد. به‌رغم نام مستعار چشمگیر آن، به‌روزرسانی موبایل فوراً رتبه‌بندی بسیاری از افراد را به هم نزد. با این وجود، این یک تغییر مهم بود که از اهمیت روزافزون موبایل خبر داد.

الگوریتم رنک برین RankBrain (2015)

همانطور که قبلا ذکر شد،RankBrain (الگوریتم رنک برین) یک جزء یادگیری ماشینی از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل است که به ارائه نتایج جستجوی مرتبط تر کمک می کند .

RankBrain یک الگوریتم پیشرفته گوگل است که از یادگیری ماشینی برای رسیدگی به پرس و جوها استفاده می کند. می تواند در مورد کلماتی که نمی داند حدس بزند، کلماتی با معانی مشابه پیدا کند و سپس نتایج مرتبط را ارائه دهد. الگوریتم RankBrain جستجوهای گذشته را تجزیه و تحلیل کرد و بهترین نتیجه را برای بهبود تعیین کرد.

انتشار آن یک گام بزرگ دیگر برای گوگل برای رمزگشایی بهتر معنای پشت جستجوها و ارائه بهترین نتایج تطبیق است. در مارس 2016، گوگل فاش کرد که RankBrain یکی از سه سیگنال مهم رتبه بندی آن است. بر خلاف سایر فاکتورهای رتبه‌بندی، شما واقعاً نمی‌توانید برای RankBrain به معنای سنتی بهینه‌سازی کنید، جز با نوشتن محتوای با کیفیت. با این وجود، تأثیر آن بر صفحات نتایج غیرقابل انکار است.

الگوریتم گوگل فرد (2017)

الگوریتم گوگل فرد یک به‌روزرسانی تایید نشده است که به نظر می‌رسد بر محتوای کم‌کیفیت و تبلیغات محور تمرکز دارد که دستورالعمل‌های کیفیت جستجوی Google را نقض می‌کند.

الگوریتم پزشکی Medic (2018)

یک به‌روزرسانی الگوریتم هسته‌ای گسترده که به شدت بر صفحات به اصطلاح (YMYL پول شما در زندگی)  تأثیر گذاشت ، به ویژه محتوای مرتبط با سلامت. این به‌روزرسانی الگوریتم هسته گسترده، سر و صدای زیادی را برای افراد آسیب‌دیده ایجاد کرد و منجر به تغییراتی در رتبه‌بندی شد. در حالی که تعداد نسبتاً بالایی از سایت‌های پزشکی با رتبه‌های پایین‌تر ضربه خوردند، این به‌روزرسانی صرفاً هدف آنها نبود و مشخص نیست که هدف دقیق آن چه بوده است. ممکن است تلاشی برای تطبیق بهتر نتایج با هدف جستجوگران بوده باشد، یا شاید هدف آن محافظت از رفاه کاربران در برابر (آنچه گوگل تصمیم گرفته است) اطلاعات نامعتبر بوده باشد.

الگوریتم برت (2019)

الگوریتم یادگیری ماشینی دیگر بر درک بهتر زمینه یک عبارت جستجو متمرکز بود. این بر اساس مدل پردازش زبان طبیعی به نام BERT است.هر به‌روزرسانی الگوریتم هسته گسترده معمولاً به طیف گسترده‌ای از گمانه‌زنی‌ها و بحث‌ها در گروه‌ها و انجمن‌های رسانه‌های اجتماعی SEO منجر می‌شود. از سال 2020، گوگل تمایل دارد از نامگذاری به‌روزرسانی‌های بزرگ الگوریتم توسط جامعه SEO با اعلام نام آنها از قبل جلوگیری کند.

اگر با به روز رسانی الگوریتم گوگل مواجه شدید چه باید کرد؟

صبور باشید  – بیشتر به‌روزرسانی‌های اصلی برای چند روز منتشر می‌شوند، بنابراین همیشه خوب است منتظر بمانید تا گرد و غبار فروکش کند. عجله در «راه‌حل‌های سریع» می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد.

به منابع قابل اعتماد تکیه کنید – به هر «متخصص» تالار گفتگو با توصیه‌های «100% تأیید شده» که می‌یابید اعتماد نکنید (تعداد زیادی از آنها وجود دارد). در عوض، منتظر تجزیه و تحلیل کارشناسان و نشریات مورد اعتماد مانند Search Engine Journal یا Moz باشید.

مطمئن شوید که به یک راه حل نیاز دارید – گاهی اوقات، بهترین کاری که می توانید بعد از اینکه توسط یک به روز رسانی algo مورد ضربه قرار گرفتید انجام دهید این است که هیچ کاری انجام ندهید. بسیاری از به‌روزرسانی‌ها پس از چند هفته کمی بهبود یافته یا برگردانده می‌شوند، بنابراین مطمئن شوید که مواردی را که نیازی به اصلاح ندارند، اصلاح نکنید.

بهبود – در آخر، اگر متوجه شدید که مشکلی در وب سایت شما وجود دارد که ممکن است دلیل افت رتبه شما باشد، وقت آن رسیده است که آن را برطرف کنید. یا شاید کل استراتژی سئوی خود را مجدداً در نظر بگیرید تا بیشتر بر کیفیت تمرکز کنید تا کمیت.

اکثر این به روز رسانی ها آنقدر جزئی هستند که کاملاً مورد توجه قرار نمی گیرند. با این حال، گاهی اوقات، موتور جستجو به روز رسانی های الگوریتمی عمده ای را ارائه می دهد که به طور قابل توجهی بر SERP ها تأثیر می گذارد مانند:

تاثیر الگوریتم های گوگل بر سئو:

اگرچه به‌روزرسانی شاخص کافئین هیچ فاکتور رتبه‌بندی جدیدی را شامل نمی‌شود، این به‌روزرسانی به عنوان بخشی از ابتکار کلی «سرعت اینترنت» گوگل بود که سرعت سایت دسک‌تاپ را به سیگنال رتبه‌بندی جدیدی تبدیل کرد و بر اهمیت عملکرد وب‌سایت تأکید کرد. بسیاری از اعضای جامعه سئو مجبور شدند تاکتیک های خود را تغییر دهند. تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه مانند پر کردن کلمات کلیدی دیگر به خوبی کار نمی‌کردند و سئوکاران باید با اطمینان از اینکه محتوا واقعاً ارزشی برای خوانندگان دارد و به سؤالات جستجو پاسخ می‌دهد، تنظیم می‌کردند.

به روز رسانی پنگوئن همچنین تکنیک های سئو کلاه سیاه را هدف قرار داده است. تکنیک‌های ساخت لینک دستکاری دیگر کار نمی‌کرد و پروفایل‌های بک لینک با حجم بالایی از لینک‌های با کیفیت پایین شروع به کاهش در ترافیک و رتبه‌بندی ارگانیک خود کردند. این به روز رسانی تأثیر زیادی بر سئوی محلی، به ویژه برای مشاغل و برندهای کوچکتر داشت. اکنون، آنها می توانند با کسب و کارها و مارک های بزرگتر برای کلمات کلیدی با حجم بالا با هدف محلی رقابت کنند. اگر سایت شما DMCA را نقض کند و Google بتواند آن را تأیید کند، در نتایج جستجوی ارگانیک به شدت پایین خواهد آمد.

به روز رسانی مرغ مگس خوار در نهایت یافتن مرتبط ترین صفحات را برای کاربران آسان تر کرد تا به سوالات خود پاسخ دهند. این امر جامعه جستجو را تشویق می کند تا هدف جستجو را در پشت کلمات کلیدی خاص بهتر بررسی کند و سعی کند برای آن بهینه شود. به روز رسانی کبوتر تأثیر زیادی بر جامعه جستجوی محلی داشت. دستیابی به مخاطبان محلی را برای کسب و کارهای کوچک آسان تر کرد. اکنون، اگر کسب‌وکارهای کوچک بهترین شیوه‌های اولیه سئو را اجرا کنند – مانند دریافت بک لینک و افزایش اعتبار دامنه – می‌تواند شانس رتبه‌بندی آنها را افزایش دهد.

در این به‌روزرسانی، گوگل HTTPS را به یک سیگنال رتبه‌بندی سبک تبدیل کرد و انتظارات کاربران جدیدی را برای سطح اعتماد و امنیت در نتایج جستجوی ارگانیک آنها تعیین کرد. سازگاری با موبایل به یک سیگنال رتبه بندی جدید تبدیل شد. صفحات وب که نسخه های سازگار با موبایل از وب سایت های خود را ارائه می دهند اکنون در نتایج جستجو در اولویت هستند. این فقط برای صفحات جداگانه و نه کل وب سایت ها اعمال می شود.

با این به‌روزرسانی، سیگنال‌های رتبه‌بندی مختلف اکنون برای جستارهای مختلف اعمال می‌شوند. همه اینها به هر چیزی خلاصه می شود که به بهترین وجه نیازهای کاربر را در آن پرس و جو برآورده می کند. بهینه سازی برای عوامل استاندارد لزوما کافی نیست. این یک به روز رسانی مهم سئو محلی بود. گوگل فیلترها را بر اساس آدرس و موقعیت مکانی بهبود بخشید، اقداماتی برای تنوع بخشیدن به نتایج انجام شد و از رتبه‌بندی هرزنامه‌ها بیشتر جلوگیری شد.

با توجه به این به روز رسانی، بینابینی های مزاحم به جریمه رتبه بندی SEO تبدیل شدند. به روز رسانی سرعت صفحه موبایل باعث شد سرعت صفحه موبایل به یک فاکتور رتبه بندی در نتایج جستجوی موبایل تبدیل شود. سایت هایی با صفحات موبایل واقعا سریع در نتایج جستجو بهتر عمل کردند، در حالی که صفحات با سرعت پایین رتبه بندی خود را از دست دادند. سئوکاران برای حل مشکلات سرعت موبایل باید با توسعه دهندگان یا نرم افزار کار کنند.

تعدادی از عوامل بر EAT تأثیر می گذارند. در زمان این به‌روزرسانی، اگر وب‌سایت شما دارای حداقل بازبینی و بک‌لینک بود، محتوای ضعیفی داشت، اغلب به‌روزرسانی نمی‌شد، یا نمایه‌های جامعی از کسب‌وکار و نویسندگان محتوا نداشت، ممکن است صفحات شما در نتایج جستجو به پایین کشیده شوند. به نفع پیوندهایی که تعداد بیشتری از این چک لیست را تکمیل کردند.

BERT نحوه نوشتن کپی رایترهای SEO در مورد موضوعات را تغییر می دهد. کلمات کلیدی خاص اهمیت کمتری پیدا می کنند و زبان طبیعی مرتبط با کلمات کلیدی خاص اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگر در حال نوشتن محتوای با کیفیت در مورد موضوعی هستید، اطلاعات صحیح را ارائه می‌دهید، و با دیگرانی که قبلاً در مورد آن موضوع نوشته‌اند (به نقل از منابع) در حال گفتگو هستید، الگوریتم Google باید بتواند آن را تشخیص دهد.

برای مثال، کلیک‌های کمتری به قطعه برجسته نسبت به اولین فهرست ارگانیک استاندارد می‌رود. بنابراین نگرانی معتبری وجود دارد که سایت‌هایی که در هر دو یا موقعیت‌های مشابه رتبه‌بندی می‌شوند، کاهش ترافیک قابل توجهی را از این جستجوها تجربه کنند. از آنجایی که گوگل اکنون می‌تواند بخش‌هایی از محتوای شما را بیرون بکشد و آن را مستقل از بقیه صفحه رتبه‌بندی کند، اشکال خاصی از سئوی درون صفحه ارزشمندتر می‌شوند. به عنوان مثال، تگ‌های هدر در پایین صفحه اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. همین امر در مورد کلمات کلیدی دم بلند نیز صدق می کند. همچنین، انگیزه بیشتری برای نوشتن محتوای طولانی مدت وجود دارد، زیرا گوگل اکنون قادر است آن را بهتر تجزیه کند.

سوالات متداول

الگوریتم گوگل چگونه کار می کند؟

به طور کلی، سیستم های رتبه بندی گوگل از یک سری الگوریتم تشکیل شده اند. این الگوریتم های جستجو به فاکتورهای زیادی بر اساس 5 دسته زیر نگاه می کنند: معنای پرس و جو، ارتباط صفحات وب، کیفیت محتوا، قابلیت استفاده از صفحات وب، و زمینه و تنظیمات برای ارائه بهترین نتایج ممکن. وزن اعمال شده برای هر یک از عوامل در این دسته ها به ماهیت پرس و جو بستگی دارد.

آخرین به روز رسانی الگوریتم گوگل چیست؟

آخرین الگوریتم اصلی قرار است در ژوئن 2023 عرضه شود. این به‌روزرسانی «تجربه صفحه» نامیده می‌شود و سایت‌هایی با تجربه کاربری ضعیف را جریمه می‌کند که از نظر سرعت بارگذاری، پاسخ‌دهی، و ثبات بصری اندازه‌گیری می‌شود. این سایت امن و ایمن برای مرور است، سازگار با موبایل است و تجربه تبلیغاتی خوبی دارد.

گوگل چند بار الگوریتم خود را تغییر می دهد؟

گوگل هزاران بار در سال الگوریتم خود را به روز می کند. اکثر تغییرات کوچک هستند و توسط وب مسترها مورد توجه قرار نمی گیرند. به ندرت، گوگل به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی «هسته» را اعلام می‌کند و به مدیران وب‌سایت‌ها زمان زیادی را می‌دهد تا بر اساس تغییراتی که اعمال خواهد شد آماده شوند.

چرا گوگل الگوریتم خود را تغییر می دهد؟

گوگل ماموریت دارد تا اطلاعات جهان را به روشی قابل دسترس و مفید سازماندهی کند. الگوریتم های آنها در ارائه یک تجربه کاربری عالی در نتایج جستجوی خود بهتر و بهتر می شوند، اما کار در حال پیشرفت است. هر به روز رسانی الگوریتم یک گام به جلو در ماموریت آنها برای ارائه بهترین نتایج جستجوی ممکن است.

بهترین راه برای آماده شدن برای به روز رسانی الگوریتم گوگل چیست؟

به طور کلی، بهترین راه برای آماده شدن برای تغییرات الگوریتم گوگل این است که به سادگی بر تولید محتوای عالی، در یک وب سایت از نظر فنی سالم، با لینک های خارجی و داخلی با کیفیت بالا تمرکز کنید. اگر این کار را انجام دهید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد آینده نخواهید داشت. اگر همچنان نگران هستید، بهترین راه برای به‌روز ماندن این است که محتوای مقالات آموزشی سئو شتاب دی ام به آدرس اینترنتی « https://shetabdm.com/seo-tutorial/articles/ » را دنبال کنید.

دکمه بازگشت به بالا