عمومیمطالب برتر

آموزش رپورتاژ آگهی صفر تا صد

آموزش رپورتاژ آگهی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای نوشتن رپورتاژ آگهی قوی باید اصول و روش‌های نوشتن آن را آموزش دید. رپورتاژ آگهی مهم‌ترین قسمت در سئو یک سایت است زیرا در رتبه‌بندی آن سایت در گوگل تأثیر زیادی دارد. لینک سازی و ایجاد لینک‌های خارجی در رتبه‌بندی گوگل و رفتن سایت به صفحه اول گوگل تأثیر 50 درصدی دارد. تأثیر گذراترین لینک‌هایی که می‌توان آن را روی سایت قرارداد لینک‌هایی است که داخل رپورتاژ قرار می‌گیرد.

رپورتاژ آگهی نیز مانند هر کار دیگری اصول و روش‌های خود را دارد. هر شخصی که دارای سایت باشد برای بالا بردن رتبه سایت خود در گوگل باید اصول و روش‌های نوشتن رپورتاژ آگهی را بداند. آموزش رپورتاژ آگهی از راه‌های مختلف صورت می‌گیرد. آموزش رپورتاژ آگهی از طریق ویدیو می‌تواند بسیار مفید و مثمر ثمر باشد. برای نوشتن رپورتاژ آگهی خوب باید از همان اول متن که شروع می‌کنید تا آخر نکاتی را همواره رعایت کنید.

دوره آموزش رپورتاژ آگهی بخریم؟

دانستن اصول رپورتاژ نویسی برای دارندگان وب‌سایت‌ها ضروری است. در داخل بازار پک‌های آموزشی زیادی با مدرس‌های متفاوت وجود دارد که هرکدام به آموزش رپورتاژ آگهی می‌پردازند. امروزه به دلیل شرایط مریضی کرونا که به وجود آمده برای جلوگیری از گسترش این ویروس کلاس‌های حضوری کم و کمتر شده‌اند و بیشتر آموزش‌ها به‌طرف مجازی رفته‌اند. همان‌طور که میدانید معمولاً آموزش حضوری بازدهی بیشتری نسبت به آموزش مجازی دارد؛ البته آموزش رپورتاژ آگهی که کاری عملی نیست و بیشتر به خلاقیت انسان‌ها بستگی دارد به‌صورت مجازی هم می‌تواند مانند عملی مثمر ثمر باشد.

برای شرکت در دوره‌های آموزش رپورتاژ آگهی باید با استادی که می‌خواهد آن را تدریس کند توجه شود و نزد هرکسی برای آموزش مراجعه نکنید. بعضی افراد سودجو با آموزش‌های بی‌کیفیت سعی در فریب دادن افراد مشتاق در این حوزه دارند و از آن‌ها کلاه‌برداری می‌کنند. خرید دوره‌های آموزش رپورتاژ آگهی یک کار خوب است البته خرید از سایت‌های معتبر و برندهای مشهور موجود در بازار که واقعاً قصد آموزش داشته باشند.

آموزش رپورتاژ آگهی

برای آموزش رپورتاژ آگهی باید از تمام قواعد و اصول آن آگاه باشیم. آموزش‌های رایگان و پولی زیادی در داخل گوگل وجود دارد. خیلی‌ها فکر می‌کنند که پول دادن برای یادگیری اصول نوشتن رپورتاژ آگهی غیرضروری است. ولی مسئله این است پول دادن برای یادگیری هیچ‌وقت بی‌فایده نیست و همیشه مفید خواهد بود.

نوشتن رپورتاژ آگهی یک امر کاملاً خلاقانه است. اگر فردی که می‌خواهد رپورتاژ آگهی بنویسد آموزش‌های لازم را دیده باشد می‌تواند از این آموزش‌ها در جهت‌های مختلف و خلاقانه استفاده کند. نوشتن رپورتاژ آگهی خلاقانه می‌تواند یک ارتباط خارق‌العاده و جادویی با بازار کار ایجاد کند.

برای نوشتن رپورتاژ آگهی خوب باید این نکات را رعایت کرد:

  • سعی کنید رپورتاژ آگهی شما ارزش داشته باشد و مفید باشد و کمتر تبلیغی باشد: همه ما از خواندن متن‌های تبلیغاتی زود خسته می‌شویم. حال اگر رپورتاژ آگهی شما تبلیغ زیادی داشته باشد تمایل به خواندن آن کمتر خواهد شد و از آن رپورتاژ به شما خیری نمی‌رسد. اگر رپورتاژ آگهی شما مفید و جذاب باشد می‌تواند یک رابطه گرم با خواننده ایجاد کند و او را به سمت وب‌سایت شما هدایت کند.
  • خسته‌کننده نباشد و برای کاربر جذاب باشد: رپورتاژ آگهی باید جذاب و دوستانه شروع شود و جذاب به پایان برسد. همواره یک جذابیت داشته باشد که کاربر را به خواندن بیشتر مشتاق کند.
  • بیندیشید که چطور می‌توان کاربر را به مطالعه دعوت کرد: باید از علاقه و خواسته کاربرهایی که متن رپورتاژ شمارا مطالعه می‌کنند؛ آگاه باشید.
  • تخصصی بنویسید: باید از متن‌های ساده انتظار زیادی نداشته باشم. اگر از رپورتاژی که می‌نویسید انتظار بالایی دارید باید رپورتاژی تخصصی و قوی بنویسید و همه قواعد آن را رعایت کنید.
  • زیاد به مسائل حاشیه‌ای نپردازید که اصل داستان یادتان برود.
  • هدف اصلی خود را از رپورتاژی که می‌نویسید مشخص کنید: هدف رپورتاژ آگهی بسیار مهم است. اگر شما از نوشتن متن خود هدفی معین دارید باید در راستای رسیدن به آن هدف رپورتاژ بنویسید. مخاطب‌ها و قواعدی که شما را به هدفتان نزدیک می‌کنند را بدانید.
  • از کاربر به‌صورت مستقیم درخواست کنید؛ نیازی به انجام کارهای اضافه نیست: اگر در رپورتاژ آگهی خود درخواستی از کاربر دارید آن را مستقیم بیان کنید. نیازی به نوشتن مطالب اضافه نیست شاید این مطالب کاربر را از مطالعه بقیه رپورتاژ خسته کند.

اصول رپورتاژ آگهی

نوشتن رپورتاژ آگهی نیز مانند هر کار دیگری نیازمند آن اصل که اصول و قواعد آن را بدانید در اینجا به بعضی از اصول رپورتاژ نویسی اشاره می‌کنیم:

  • به قالب سایت دقت کنید: توجه به این نکته بسیار مهم است. مثلاً اگر رپورتاژ آگهی شما فقط در مورد تبلیغ است باید قالبی که در آن می‌نویسید را مرتبط با تبلیغی که دارید طراحی کنید.
  • تیترهای جذاب به کار ببرید: به کار بردن تیترهای جذاب باعث می‌شود که کاربر به سمت خواندن متن شما کشیده شود. اغلب کاربرانی که از گوگل استفاده می‌کنند؛ بیشتر دنبال تیترهای شگفت‌انگیز هستند. پس استفاده از این تیترها می‌تواند به بالا آمدن رتبه وب‌سایت شما کمک کند.
  • به لحن نوشتن دقت کنید: لحن نوشتن در کلیک خوردن متن خیلی تأثیر دارد. بیشتر اوقات باید با کاربر مانند دوست باشید و ارتباطی گرم و صمیمی ایجاد کنید تا کاربر به متن شما اعتماد کند و به لینک شما مراجعه کند. در رپورتاژآگهی خبری بهتر است از لحن رسمی بیشتر استفاده شود که به زیبایی و گیرایی متن کمک می‌کند.

نکات تکمیلی در خصوص رپورتاژ

  • از افراد متخصص این کار استفاده کنید: می‌توان برای نوشتن رپورتاژ آگهی خوب از متخصصان این حوزه مشاوره گرفت و از راهنمایی‌های آن‌ها بهترین بهره را برد.
  • احساسات خواننده را درگیر کنید: بیشتر انسان‌ها تصمیم‌های خود را اغلب از روی احساسات خود می‌گیرند. اگر برای یک کار احساس خوبی در مورد آن کار در آن‌ها ایجاد شود به انجام آن کار مشتاق می‌شوند. اگر هم احساس خوبی نسبت به انجام آن کار نداشته باشند؛ از انجام آن خودداری می‌کنند. پس برای تأثیرگذار کردن رپورتاژ آگهی باید احساسات کاربر را درگیر کرد.
  • واج‌آرایی استفاده کنید: استفاده از واج‌آرایی مناسب باعث می‌شود که متن وزن و آهنگی داشته باشد و بیشتر به ذهن کاربر نفوذ کند و در ذهن او ماندگار شود.
  • عنوان اصلی مناسب: مهم‌ترین بخشی که باعث می‌شود کاربر به سمت خواندن رپورتاژ آگهی شما بیاید عنوانی است که در اول رپورتاژآگهی استفاده می‌کنید. اگر کاربر عنوان رپورتاژ شما را بپسندد برای خواندن آن اقدام می‌کند و در این حالت شما 50 درصد راه را طی کرده‌اید. پس انتخاب عنوان مناسب تأثیر 50 درصدی در موفقیت رپورتاژآگهی شما دارد. عنوان اصلی شما باید خلاقانه و با دقت انتخاب شود و به موضوع و هدف رپورتاژ آگهی شما ارتباط داشته باشد.
  • استفاده از تصاویر مختلف: استفاده از تصاویر جذاب و مرتبط با موضوع اصلی رپورتاژ نیز در رتبه و کلیک خوردن رپورتاژ شما تأثیر بسزای دارد. تصویری که انتخاب می‌کنید باید جذاب باشد و به شیوه‌ای باشد که کاربر را در فکر فروببرد و او را نسبت به مطالبی که در سایت شما هست کنجکاو کند؛ تا روی لینک شما کلیک کند و به سایت شما مراجعه کند.
دکمه بازگشت به بالا