آشنایی با ۷ اشتباه رایج در راه‌اندازی آزمایشگاه شبکه خانگی

ما دائما از اشتباهات خویش می آموزیم و کسب تجربه می کنیم. این موضوع تقریباً برای تمام دانشمندان صادق است. اشتباهات رایج در پژوهش بیشتر در سال های شکل گیری شخصیت علمی فرد و زمانی که همچنان تحت تعلیم هست، رخ می دهند. شاید بسیاری از اقدامات اشتباه طی یک پژوهش، نتیجه فاجعه باری نداشته باشند، اما بسیاری از سهل انگاری ها و عدم توجه به ریسک های موجود می توانند سبب بروز مشکلات متعددی برای فرد، در آینده نه چندان دور شوند. علاوه بر محقق، ممکن است محیط آزمایشگاه و افراد حاضر در محل نیز از این خطرات در امان نباشند.

آزمایشگاه | آشنایی

عدم توجه به نکات ساده گاها امنیت فرد، پرسنل و محقیقن حاضر در آزمایشگاه را به خاطر می اندازد. از همه مهم تر شهرت و اعتبار یک مرکز تحقیقاتی و یا موسسه که در نتیجه سال ها تلاش و پشتکار به دست آمده است، در اثر یک اقدام ناصحیح خدشه دار خواهد شد. تمامی این خطرات را می توان به طور قابل توجه ای با آموزش صحیح در ابتدای مسیر علمی هر فرد، کاهش داد. در این مقاله سعی خواهیم نمود به 10 اشتباه رایج که افراد حین پژوهش مرتکب می شوند بپردازیم تا با آگاهی و جلوگیری از بروز آن‌ها، یک نظم و discipline کاری را برای خود ایجاد کنیم:

دکل های مهاری به دکل هایی گفته می شود که به وسیله سیم مهار به زمین یا تکیه گاه دیگری مهار گردد . این نوع دکل ها به دلیل وزن پایین و سبکی وزن مزیت دارند و در مکان هایی که فضا به قدر کافی موجود باشد استفاده می گردد. اغلب در شبکه تلفن همراه، رادیو و بی سیم و شبکه های رایانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این دکل مهاری قابلیت نصب در پشت بام منازل و ادارات را داشته و علاوه بر اینکه ارتفاع ساختمان به بلندی محل نصب آنتن ها کمک کرده، در مناطق شهری مزیت فراوان دارد. این نوع دکل ها در صورتی که روی زمین نصب گردد نیاز به فضای زیادی جهت نصب سیم مهارها دارد.

بدون دانش قبلی وارد آزمایشگاه نشوید

اگر به موضوع مورد مطالعه تسلط کافی ندارید، کار کردن شبانه روزی در آزمایشگاه دردی را دوا نخواهد کرد و تنها باعث هدر رفتن مواد مصرفی و زمان خواهد شد. بهتر است در ابتدا تمام جنبه های مطالعه را آنالیز کنید. از هیچ مقاله مرتبطی به سادگی گذر نکنید و اگر مطالعه ای مشابه کار خود را یافتید، خط به خط آن پژوهش را آنالیز و درک کنید. داشتن دیدگاه مناسب و آگاهی کافی از اقدامات مورد نیاز، شما را چند سطح در پژوهش بالا می برند. بسیاری افراد از کار باقی پژوهشگران به شکل کورکورانه تقلید می کنند. موضوعی که بزرگترین اشتباه در هر پژوهش است. تقلید کورکورانه باعث خواهد شد تا اکثر افراد در کار خود با چالش های بزرگی مواجه شوند. مسائلی که تا ماه ها هر پروژه ای را به تعویق خواهند انداخت.

ریسک ها و مشکلات احتمالی را پیش بینی کنید

اگر توانایی شناسایی موانع پیش رو را داشته باشید، شک نکنید کارها طبق نقشه پیش خواهند رفت. داشتن راه حل های مختلف برای هر مشکل احتمالی شما را به یک پژوهشگر حرفه ای تبدیل می کند. در آزمایشگاه ها و مخصوصا آزمایشگاه های مرتبط با علوم زیستی و پزشکی، همه چیز آلوده و مشکوک است، حتی اگر خلاف آن ثابت شود.

قبل از ورود به آزمایشگاه نکات ایمنی کار با هر ماده را مطالعه کنید

نحوه کار با هر ماده شیمیایی و بیولوژیک، کار با هر دستگاه، پروتکل های شست و شوی ظروف مختلف و نحوه دور ریختن ضایعات بیولوژیک و شیمیایی را به طور کامل مطالعه کنید. فراموش نکنید که شما با رعایت این نکات نه تنها امنیت خود، بلکه امنیت جامعه اطرف خود را نیز تامین می کنید. فرض کنید با یک باکتری و یا ویروس خطرناک کار می کنید. این دکل مهاری g35 قیمت ش بسته به ابعاد و نوع ساخت به چند دسته تقسیم می شوند و قیمت های متنوعی دارد .اجزای این نوع دکل ها شامل سکشن (بدنه)، بیس پلیت، سیم مهاری، مهار کش، کرپی (کلمس)، صفحه تعادل، گوشواره، تاج سر دکل، تسمه کمربندی، پیچ و مهره و… می باشد.  اگر به هر دلیل ناقل آن شوید، امنیت اجتماع اطرافتان به خطر خواهد افتاد.

به قوانین مرکز تحقیقات و آزمایشگاه احترام بگذارید

اگر در یک محیط مشترک کار می کنید و آزمایشگاه شما شخصی نیست، احترام به قوانین اهمیت بیشتری پیدا می کند. در محیط های اشتراکی، به علت وجود پروژه های مختلف، احتمال آلودگی متقاطع زیاد دیده می شود. اگر تنها یک نفر حین کار، نکات لازم را رعایت نکند، امنیت تمام پروژه ها به خطر می افتد. دستگاه ها و وسایل را از جایی به جای دیگه منتقل نکنید. شایع ترین مورد جا به جایی سمپلرها بین اتاق های مختلف آزمایشگاه است. در بعضی آزمایشات مانند تست های مولکولی، وسایلی همچون سمپلر تنها مخصوص یک کار هستند و نباید از آن ها برای اهداف مختلفی استفاده کرد. لاگ بوک ها رو حتما پر نمایید تا اگر مشکلی پیش آمد، بتوان آن مورد را پیگیری کرد. اگر حین کار با وسیله ای به آن آسیب زدید، سریعا به مسئول آزمایشگاه اطلاع دهید.

شرایط نگهداری متریال مصرفی را رعایت کنید

زمانی که یک ماده مصرفی برای پروژه خود تهیه می کنید، حتما قبل از استفاده، راهنمای همراه آن را مطالعه کنید. شرایط نگهداری مواد مختلف آزمایشگاهی با هم تفاوت دارند. عدم توجه به این موضوع می تواند باعث از بین رفتن کارایی آن ماده شود. اگر با من هم عقیده نیستید، یک ساعت آنزیم تازه خریداری شده را در دمای اتاق نگه دارید تا با موفقیت میلیون ها تومان بودجه را از بین ببرید ????  اصلی ترین موضوع در موفقیت هر پروژه ای، توجه به کنترل کیفی و پیاده سازی یک سیستم مدیریت کیفیت صحیح است. برای هر آزمایش، روش های کنترل کیفی مختلفی وجود دارند که تضمینی بر صحت عملکرد تست شماست. اگر نکات مختلف و موارد توصیه شده را رعایت نکنید، باید چالش های زیادی را به جان بخرید. عدم توجه به رعایت نکات ساده، بزرگترین اشتباه در پژوهش است. مانند تمیز نکردن سطح هود با اتانول 70 درصد.

از کالیبره بودن دستگاه ها و وسایل مورد استفاده اطمینان حاصل کنید.

خیلی اوقات عدم رسیدن به نتیجه مطلوب، ناشی از عدم انجام کالیبراسیون دستگاه ها و وسایل توسط مسئول کنترل کیفی آزمایشگاه است. حتما این مورد را مد نظر داشته باشید و مستندات کالیبراسیون را از مسئول مربوطه پیگیری کنید. اینکه چطور یک آزمایش را دقیق و صحیح انجام دهید موضوع بسیار مهمی است. موضوعی که به میزان زیاد کار شما را تحت شعاع قرار می‌دهد. اما از آن مهم تر، دانش و سواد شما نسبت به تکنیک مربوطه است. اینکه بتونید جواب ها را صحیح تفسیر و شرایط آزمایش را به بهترین شکل مدیریت کنید، تا حد بسیار زیادی وابسته به دانش تئوری شماست. کارهای عملی زمانی جذابیت دارند که سواد و اطلاعات کافی نسبت به آن ها داشته باشید.

10) رایج ترین اشتباه در پژوهش عدم مستند سازی است

در آخر به یاد داشته باشید که همه چیز با تمرین امکان پذیر است. توجه به این اشتباهات رایج در پژوهش، باعث جلوگیری از ممشکلات متناوب شبکه کاربران را ناامید می‌کند، بر سطح بهره‌وری تأثیر می‌گذارد، تیم فناوری اطلاعات شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای مدیران شبکه دردسرساز است. قبل از هر خریدی، اطمینان حاصل کنید که قیمت دکل مهاری سه وجهی با مشخصات فنی مطابقت دارد تا نیازهای پروژه را به بهترین شکل پاسخ دهد.  مشکلات زیادی وجود دارد که می‌تواند عملکرد شبکه را تحت تأثیر قرار دهد، برخی از آن‌ها بسیار پیچیده هستند؛ اما برخی دیگر به‌آسانی و با چند تکنیک ساده قابل رفع خواهند بود. برای آشنایی بیشتر با انواع مشکلات شبکه های کامپیوتری تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

مشکلات شبکه چیست؟

تأخیر در تماس‌های ویدیویی، سرعت پایین برنامه یا شبکه، بارگیری (بافر) کند ویدئو، کیفیت VoIP ناپایدار، مشکلات وایرلسی، IP تکراری، مشکلات سی پی یو و عدم اتصال به اینترنت نمونه‌هایی از مشکلات شبکه های کامپیوتری هستند. اگر در انجام کارهای روزمره از طریق اینترنت مشکل دارید یا نمی‌توانید از برنامه‌های مهم و کاربردی استفاده کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید! مشکلات شبکه همچنین بر مواردی مانند تماس‌های VoIP، برنامه‌های ERP، دانلود فایل‌ها و موارد دیگر تأثیر می‌گذارد. برخی از مشکلات شبکه می‌توانند از سخت‌افزار معیوب، مانند روترها، سوئیچ‌ها، فایروال‌ها و حتی الگوهای استفاده غیرمنتظره مانند افزایش پهنای باند شبکه، تغییرات در پیکربندی برنامه یا نقض‌های امنیتی ناشی شوند.

رایج‌ترین مشکلات شبکه

اکنون بیایید ۱۰ مورد از رایج‌ترین مشکلات شبکه های کامپیوتری یا خطاهای شبکه را بررسی کنیم: ۱. استفاده از پهنای باند بالا پهنای باند حداکثر مقدار داده‌ای است که در یک زمان معین از طریق اتصال اینترنت منتقل می‌شود و به ظرفیت شبکه برای انتقال داده بین دستگاه‌ها یا اینترنت در یک بازه زمانی معین اشاره دارد. پهنای باند بالاتر اجازه می‌دهد تا داده‌ها با سرعت بیشتری در شبکه شما منتقل شوند و می‌تواند تعداد بیشتری از دستگاه‌های متصل را به‌طور هم‌زمان سرویس‌دهی کند. مشکلات زمانی آغاز می‌شوند که یک کاربر، یک برنامه خاص یا یک کار تمام پهنای باند شبکه را به خود اختصاص می‌دهد. در این حالت کارکرد سیستم‌ها و برنامه‌های دیگر به مشکل برخورد می‌کند. ازدحام شبکه ناشی از استفاده از پهنای باند بالا، کار را برای سایر بخش‌های شبکه شما که به آن نیاز دارند، سخت خواهد کرد.

  • دانلودهای بزرگ: دانلودهای متشکل از فایل‌های بزرگی که از اینترنت روی هارددیسک رایانه شما انجام می‌شوند، مانند انتقال فایل یا پشتیبان‌گیری، می‌توانند استفاده از پهنای باند را به‌شدت افزایش دهند.
  • تأخیر یا لیتنسی (Latency): تأخیر به مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک بسته داده در یک شبکه به مقصد برسد، اشاره دارد. تأخیر مداوم یا تغییرات عجیب‌وغریب در زمان تأخیر، نشانه‌هایی از مشکلات عمده عملکرد هستند و می‌توانند بر کیفیت پهنای باند تأثیر بگذارند.
  • پکت لاس (Packet Loss): Packet Loss زمانی اتفاق می‌افتد که یک بسته داده در یک شبکه رها شود و هرگز به مقصد نهایی خود نرسد. بسته به اینکه چه مقدار از بسته‌های عبوری از پهنای باند شما به مقصد نمی‌رسد و چند بار این اتفاق رخ می‌دهد، می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.
  • پخش ویدئو (Video Streaming): استریم کردن ویدیو از اینترنت یکی از دلایل رایج استفاده از پهنای باند بالا است.
  • برنامه‌های حجیم: اپلیکیشن‌های مختلف نیازمندی‌های متفاوتی دارند. برنامه‌هایی که نیاز به اتصال به اینترنت دارند، مانند برنامه‌های توسعه وب، ایمیل، بازی‌های رایانه‌ای و غیره برای عملکرد به پهنای باند زیادی نیاز دارند، بنابراین می‌توانند استفاده از پهنای باند شما را افزایش دهند.
  • اشتراک‌گذاری فایل (File Sharing): برنامه‌هایی وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند فایل‌ها را از طریق اینترنت به اشتراک بگذارند. این برنامه‌ها می‌توانند منجر به استفاده از پهنای باند بالا شوند، زیرا شما را ملزم به دانلود و انتقال فایل‌های بزرگ، با مقادیر زیاد داده، از طریق اینترنت می‌کنند.

شایع‌ترین مشکلات شبکه های کامپیوتری ۲. مشکلات پر شدن حافظه CPU یا واحد پردازش مرکزی جزء اصلی یک رایانه است که دستورالعمل‌ها را برای سیستم‌های عامل و برنامه‌های کاربردی دریافت و پردازش می‌کند. استفاده زیاد از Cpu می‌تواند روی کارکرد سیستم در شبکه تأثیر بگذارد. رایج‌ترین دلیل استفاده زیاد از CPU زمانی رخ می‌دهد که شبکه شما توسط حجم عظیمی از ترافیک گرفتار می‌شود. هنگامی‌که فرآیندها به زمان بیشتری برای اجرا نیاز دارند یا زمانی که تعداد بیشتری از بسته‌های شبکه در سراسر شبکه شما ارسال و دریافت می‌شوند، استفاده از CPU می‌تواند به‌شدت افزایش یابد.

دکمه بازگشت به بالا