مزایای استفاده از اینورتر در برج خنک کننده

بدون شک اگر با صنعت و دستگاه های موجود در آن آشنا باشید، نام هم به گوش تان خورده باشد که از انواع بسیار زیادی برخوردار بوده و هر کدام کارایی متفاوتی دارند. از طرفی کولینگ تاور یا همان از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام برای عملکرد بهتر به کار برده می شود که اینورتر یکی از همین قطعات است و در این مقاله در مورد اینورتر در برج خنک‌کننده توضیحات مفصلی را خواهیم داد.

اینورتر چیست؟

قبل از اینکه به سراغ مزیت های اینورتر در برج های خنک کننده برویم؛ ابتدا باید تعریف دقیقی از این قطعه داشته باشیم. در حقیقت اینورتر می تواند جریان مستقیم را به جریان متناوب با فرکانس قابل کنترلی تبدیل کند که درتمام دستگاه ها برای کنترل موتور به کار برده می شود.با استفاده از این وسیله می توان متناسب با کارایی که از دستگاه انتظار می رود؛ سرعت موتور را تا حدی افزایش یا کاهش دارد یا حتی آن را ثابت نگه داشت؛ در صورتی که اگر از این وسیله در استفاده نشود؛ سرعت موتور دائما ثابت خواهد ماند. پس به طور کلی اینورتر یک نوع مبدل الکتریکی است که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند.

حال که با اینورتر آشنا شده اید؛ بهتر است قبل از استفاده با مزایا و ویژگی های آن آشنا شوید که برخی از آن ها عبارتند از:

  • با استفاده از اینورتر موجود در می توان موتور را از راه دور هم کنترل کرد و این اتفاق در هزینه و زمان شما نیز صرفه جویی می کند.
  • اگر از این دستگاه ها در برج خنک کننده تان استفاده کنید؛ به طولانی تر شدن عمر موتور کمک خواهد کرد و تا مدت زیادی برای شما کار می کند.
  • با استفاده از این دستگاه در برج خنک کننده مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش داده و هزینه برق نیز متناوبا کم خواهد شد استفاده.
  • این دستگاه در مصرف آب هم صرفه جویی می کند؛ چراکه میزان چرخش پروانه در دستگاه را پایین آورده و جریان هوا در برج خنک کننده به حداقل ممکن می رسد و در نهایت میزانِ تبخیر آب کم می شود و در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.
  • باعث کاهش صدا نیز خواهد شد چرا که میزان لرزش و تکان ‌های برج خنک کننده را به حداقل ممکن خواهد رساند.
  • از طرفی اینورتر در برج خنک کننده از اضافه بار الکتریکی در موتور جلوگیری کرده و این گونه از سوختن موتور و آسیب جدی به آن هم پیشگیری خواهد شد.

ویژگی های تولید برج خنک کننده

تولید کننده برج خنک کننده خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

تجربه و تخصص:

  • سابقه طولانی در تولید و طراحی برج های خنک کننده
  • تیمی از مهندسان و متخصصان مجرب و کارآزموده
  • دانش و تخصص در زمینه انواع مختلف برج های خنک کننده و کاربردهای آنها

کیفیت:

  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا
  • فرآیند تولید دقیق و کنترل کیفیت
  • ارائه محصولات با کیفیت بالا و عمر مفید طولانی

قابلیت اطمینان:

  • تعهد به ارائه محصولات و خدمات قابل اعتماد
  • ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش

Advantages of using inverter in cooling tower

نکاتی که باید برای خرید اینورتر در نظر بگیرید

برای خرید اینورتر در عجله نکنید و قبل از هر چیز موارد زیر را بررسی کرده و در نظر بگیرید.

  • باید توان اینورتر از توان موتور یک رنج بالاتر باشد.
  • حتما به برقی که در آن منطقه استفاده می کنید دقت کنید؛ مثلا اگر برق تک فاز شهری دارید باید اینورتری را بخرید که ورودی تک فاز ۲۲۰ ولت داشته باشد ا برعکس؛ اگر برق سه فاز دارید باید اینورتر شما از نوع ورودی سه فاز باشد.

قیمت اینورتری که در برج خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد؟

قطعاً نمی توان قیمت ثابت و مشخصی را برای این دستگاه ها در نظر گرفت؛ چرا که بسته به عوامل مختلفی تغییر می کند که برخی از این عوامل عبارتند از:

  • ولتاژ ورودی خانه و تک فاز بودنِ آن
  • گزینه های ارتباطی با سایر کنترل های صنعتی
  • توان اینورتر
  • سطح تکنولوژی و امکانات کنترلی

نتیجه گیری

بدونِ شک بعد از مباحثی که در این مقاله ذکر شد؛ به این نتیجه رسیده اید که برای حتماً باید از اینورتر استفاده کرد؛ چرا که همانطور که گفته شد عمر دستگاه را بیشتر کرده و از آسیب جدی جلوگیری خواهد شد.از طرفی از هزینه های گزافِ شما جلوگیری می کند. ما هم در با وجود مقالات مختلف و مشاورانی که پاسخگوی شما هستند؛ در این باره راهنمایی و کمک تان خواهیم کرد تا بهترین دستگاهِ باکیفیت، خوب و اورجینال را خریداری کرده و عمر کولینگ تاور یا خود را به حداکثر ممکن برسانید.

برج خنک کننده فایبرگلاس مدور نوعی برج خنک کننده است که از پوسته ای به شکل استوانه یا مخروط برای خنک کردن آب استفاده می کند. برج های خنک کننده فایبرگلاس مدور معمولاً از فایبرگلاس ساخته می شوند و در کاربردهای صنعتی و تجاری مختلف از جمله نیروگاه ها، پالایشگاه ها و کارخانه های شیمیایی استفاده می شوند.

برج خنک کننده فایبرگلاس مدور

برج های خنک کننده فایبرگلاس مدور از فرآیندی به نام تبخیر برای خنک کردن آب استفاده می کنند. آب گرم در بالای برج توزیع می شود و سپس از طریق یک سری پکینگ که از موادی مانند چوب، پلاستیک یا فلز ساخته شده است، جریان می یابد. هوا از پایین برج به سمت بالا کشیده می شود و با عبور از پکینگ گرمای آب را جذب می کند. این باعث می شود قسمتی از آب تبخیر شود و بخار آب گرم از بالای برج خارج شود. آب خنک شده سپس در پایین برج جمع آوری می شود و دوباره در فرآیند مورد استفاده قرار می گیرد.

برج های خنک کننده فایبرگلاس مدور مزایای مختلفی نسبت به سایر انواع برج های خنک کننده دارند. آنها کارآمدتر هستند و می توانند آب را به دمای پایین تری خنک کنند. آنها همچنین قابل اعتمادتر هستند و نیاز به نگهداری کمتری دارند. علاوه بر این، برج های خنک کننده فایبرگلاس مدور از نظر زیبایی دلپذیرتر از سایر انواع برج های خنک کننده هستند.

در اینجا برخی از معایب برج های خنک کننده فایبرگلاس مدور آورده شده است:

  • آنها می توانند گران تر از سایر انواع برج های خنک کننده باشند.
  • آنها فضای بیشتری را اشغال می کنند.
  • می توانند پر سر و صدا باشند.

در مجموع، برج های خنک کننده فایبرگلاس مدور گزینه ای کارآمد، قابل اعتماد و زیبایی برای خنک کردن آب در کاربردهای صنعتی و تجاری هستند.

معرفی انواع برج خنک کننده مکعبی

برج خنک کننده مکعبی بر اساس نوع گردش هوا، شامل دو گروه جریان متقاطع یا کراس فلو و جریان مخالف یا کانتر فلو می‌شود.  غالب اغلب برجهای خنک کننده مکعبی، جریان مخالف است. مکانیزم هوادهی این مدل کولینگ تاور به دلیل ایجاد سطح تماس بالا و کاهش سرعت سقوط قطرات، دارای راندمان کاهش دمای بالاتری است.  بر مبنای نحوه خنک کاری و سیکل جریان آب، دارای دو تیپ مدار باز و مدار بسته می‌باشد. در برج خنک کاری مکعبی مدار باز، هدایت سیستم پاشش آب بر عهده نازلهای ثابت می‌باشد. درحالیکه در تیپ مدار بسته، سیال، با گذر از لوله‌های کویل، از طریق سطح آن تبادل حرارتی انجام می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا