اقتصادی

اجرای آزمایشی درج قیمت تولید کننده به مدت ۶ ماه

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: این مدل قرار است به مدت شش ماه به صورت آزمایشی اجرا شود تا ریسک عدم پاسخگویی مصرف‌کنندگان به قیمت‌های تولیدکنندگان کالاها کاهش یابد. برخی از کالاهایی که تاثیر چندانی بر سبد مصرفی ندارند.

به گزارش مخبران، سعید ممبینی از نشست بررسی درج قیمت کالاها در اتاق اصناف ایران، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قاسم نوده فرهانی رئیس اتاق اصناف و فروشگاه های زنجیره ای تهران خبر داد. تصمیم برای درج قیمت تولید برای تعدادی از لوازم خانگی بررسی شده است.

وی گفت: با دستور وزارت صمت از شش ماه آینده و به صورت عملی آب معدنی، آب میوه، نوشابه گازدار، تولیدکنندگان ماءالشعیر و نوشابه های مالت از کالاهای مصرفی گروه و غذاساز، نوشابه ساز، چرخ گوشت و ماکروفر از گروه کالاهای سرمایه ای وارد فاز اول پروژه می شوند و احتمالاً کالاهای دیگری نیز به اقلام این هفته اضافه خواهند شد.

ممبینی گفت: طی چند سال گذشته، ما شاهد تغییراتی در نحوه ارائه کالاها و خدمات، به ویژه در حوزه کسب و کارهای مجازی و فروشگاه های زنجیره ای بوده ایم. آنها با روش ها و تکنیک های بازاریابی سعی در جذب و حفظ مشتری داشتند و اگرچه این روش هیچ کم و کاستی ندارد، اما گاهی اوقات این کسب و کارها تخفیف های نجومی و غیر واقعی ارائه می دهند که اغلب مورد انتقاد رسانه ها قرار می گیرد. به پدیده بی اعتمادی مصرف کننده به مغازه ها و محصولات خاص.

وی گفت: یکی از روش های این گونه واحدهای تولیدی، افزودن قیمت بالاتر از قیمت واقعی بر روی کالا و ارائه تخفیف غیر واقعی از سوی فروشندگان به مشتریان در سطح بعدی است. با طرح افزودن «قیمت تولید» بر روی محصول و کمک به تقویت بازار رقابتی با رقابتی کردن قیمت نهایی در فروشگاه‌های مختلف، قیمت‌های مصرف‌کننده بر روی محصول ایجاد می‌شود.

به گفته ممبینی، با اجرای این طرح، تولیدکنندگان موظفند قیمت های تولیدی مانند قیمت فاکتور، کالا و فروشگاه ها را برای نمایش کالا یا قیمت فروش (مصرف) درج کنند. قفسه و قفسه برای آن محصول. .

وی گفت: به عنوان یک بخش خصوصی، در یک اقتصاد سالم و یک بازار آرام، بهترین راه برای علی القاعده این است که بگوییم تولیدکنندگان می توانند با قیمت گذاری نکردن محصول، قیمت پیدا کنند. فضای رقابتی. امروز در بازار ما چنین وضعیتی وجود ندارد، وزارت صمت باید قیمت تولید را روی محصول درج کند و مشتری می تواند متوجه شود که کدام فروشگاه نسبت به قیمت تولید و قیمت ثابت قیمت منصفانه اعلام کرده است.

وی گفت: برخی کارشناسان معتقدند این رویکرد از تقلب در مصرف کننده جلوگیری می کند اما در اجرا مشکلاتی وجود دارد.

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران، وی گفت: مقرر شد این سامانه به صورت آزمایشی و در مدت شش ماه روی برخی کالاها اجرا شود تا ریسک پاسخگویی این سامانه کاهش یابد. این کالاها کمترین تأثیر را بر سبد مصرف کننده دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا