حوادث

احتمال در نظر گرفتن جریمه نقدی برای افراد فاقد ماسک

اخبار آفتاب:

محسن فرهادی ، معاون وزارت بهداشت و درمان ، در مصاحبه تلویزیونی گفت: از اواسط تیرماه استفاده از ماسک به عنوان یک وظیفه اداری و قانونی برای همه افراد بویژه در مناطق قرمز و هشدار الزامی است. این نشان می دهد که ادارات و ارگان های دولتی در اجرای این موضوع در مقام دوم هستند که قطعاً کافی نیست و پروتکل ها با 76 درصد پیاده سازی می شوند ، اما ما انتظار داریم پروتکل های بهداشتی را از سازمان های اداری و دولتی و کلیه مدیران پیگیری کنیم که مهمترین آنها بهداشت شخصی و استفاده از ماسک است تا به شاخص 100 درصد برسیم. .

وی اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهور اعلام کرده است ، عدم رعایت مقررات بهداشتی تخلف اداری محسوب می شود و هر کس این حکم را اجرا نکند ، گناه محسوب می شود.

افراد بدون نقاب احتمالاً جریمه در نظر بگیرند

وی گفت: “اجرای پروتکل های بهداشتی اجباری است ، نه پیچیده.” وی ادامه داد: ناوگان ما هنوز دچار مشکل است و هیچ مسافت اجتماعی وجود ندارد و احتقان وجود دارد و حتی اگر از ماسک در ترافیک استفاده شود ، از اثربخشی ماسک کاسته می شود. سیستم اتوبوس و هوایی حومه ما در رعایت پروتکل ها با مشکل روبرو است.

فرهادی یادآور شد: بخشی از این مشکل به عهده مردم و مسئولان شهرستان است: اگر مردم بخواهند به سر کار و خرید بروند باید خانه را ترک کنند و سعی کنند خریدهای خود را بصورت الکترونیکی انجام دهند. رانندگان اتوبوس نباید اجازه دهند سوار افراد غیرمجاز شوند. تجاوز جنسی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد ، اما ما آن را نداریم ، و اگر این کار را انجام دهیم ، وظیفه پلیس است ، و فکر می کنم افرادی که از پروتکل پیروی نمی کنند و از ماسک استفاده نمی کنند ، احتمالاً جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: سازمانها و ابزارهای مدیریتی ما برای مصرف کنندگان است ؛ ما باید به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم در دولت و سایر آژانس ها ، ارائه دهندگان خدمات و ارائه دهندگان خدمات وظایفی دارند ؛ پیروی از پروتکل های بهداشتی در ادارات و شخص مسئول مدیریت و پشتیبانی باید در نظر داشته باشد نظارت از راه دور اجتماعی ؛ ضد عفونی و ضد عفونی کردن. و صفحه کلید و ماوس باید ضد عفونی شوند. در ضمن کار نیز باید ماسک بپوشید.

فرهادی خاطرنشان کرد: رویه های درمانی مشتری نیز باید رعایت شود: دفاتر دروازه دفاتر از پذیرش کسانی که از پروتکل های بهداشتی پیروی نمی کنند خودداری می کنند. تأکید ما بر ارائه خدمات الکترونیکی برای کاهش مراجعه است.

وی با بیان اینکه باید از ترافیک غیرضروری جلوگیری کرد: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا از ازدحام جمعیت در دفاتر خدمات جلوگیری شود.

معاون وزیر محیط زیست و بهداشت وزارت بهداشت گفت: پیروی از پروتکل های بهداشتی بهبود یافته است اما هنوز کافی نیست ، مسیرها و نانوایی ها در انتهای جدول رعایت پروتکل قرار داشتند و بانک ها ، آژانس های حاکمیتی و رستوران ها از وضعیت خوبی برخوردار بودند. اگرچه بهداشت فردی و شکافهای اجتماعی کاملاً رعایت شده است ، اما می توان شاهد کنترل بیماری عروق کرونا ویروس قلب بود که میزان پایبندی به پروتکل ها از 85 به 90٪ افزایش یابد.

او می گوید مشکل اصلی پیست تراکم جمعیت است. وی گفت: بیشتر قدرت مردم از نانوایی ها تأمین می شود؛ بیشتر نانوایی ها هنوز از پول نقد استفاده می کنند ، اما به راحتی می توانند از کارت خوان استفاده کنند ، که در دستورالعمل ها نیز مورد تأکید است.

وی در توضیح طرح ترافیک تصریح کرد: از مسئولان شهرداری تهران و استانداری می خواهم که زیرساخت های حمل و نقل عمومی را تقویت کنند و اگر تقویت نشود ، باید طرح ترافیک لغو شود. اگر طرح ترافیک لغو شود ، هیچ جلسه‌ای در شهر برگزار نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا