حوادث

اختصاص۹۸ هزارتخت در سطح کشور برای طرح قاسم سلیمانی/سختی انتقال بیماران کرونایی ازمناطق سیل زده

رئیس مرکز پشتیبانی پروژه شهید قاسم سلیمانی از توزیع 98000 تختخواب در سراسر کشور برای اجرای این پروژه خبر داد.

به گزارش مخبران ، دکتر پیر حسین کولیوند امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در قالب یک کنفرانس ویدئویی گفت: با این کار و کاهش تعداد کشته شدگان Kovid19.

وی ادامه داد: با این پروژه قصد داریم اقدامات محله محور را انجام دهیم و هر خانه ای خانه سلامت خواهد بود. این اقدامات در سراسر کشور آغاز شده است.

رئیس اردوگاه پشتیبانی جدایی نگهداری ، بیماری و مدیریت گفت: “در این مرحله ، افراد مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب و خانه های خود را نمی توان از سایر اعضای خانواده جدا کرد. ما در مرحله اول جدایی امکاناتی را برای جداسازی آنها فراهم کرده ایم.” ما از هتل و سایر اقامتگاه ها استفاده می کنیم و ظرفیت قابل توجهی از همه تجهیزات را داریم. این افراد در مراکز مراقبت و بهداشت ما تحت نظارت و نظارت قرار می گیرند.

وی گفت: افراد دیگری نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند و نمی توان آنها را از محل فیزیکی جدا کرد. این افراد مانند اولین گروه از جامعه گروه هدف ما هستند و ما در مجالس و مراکز خود از آنها مراقبت می کنیم

وی گفت: گروه دیگر بیمارانی هستند که به ویروس کرونا آلوده و تحت درمان قرار گرفته اند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند اما هنوز ناقل بیماری هستند و این افراد بخشی از جامعه هدف ما هستند. اگر نتوانیم این عزیزان را در خانه از هم جدا کنیم ، اقدامات لازم را برای کمک به آنها انجام خواهیم داد.

وی گفت: تا به امروز 98 هزار تخت در مراكز مراقبت و بهداشت فراهم كرده ایم و همچنین رئیس دانشگاه های علوم پزشكی و مدیران اجرایی این كار برای مراقبت از این افراد در حال پیگیری هستند. تیم های بهداشتی در محل حضور دارند و این عزیزان مرتباً تحت نظر و مراقبت قرار می گیرند و در صورت بروز مشکل به بیمارستان ها منتقل می شوند.

وی گفت: در این اقدامات جمعیت هلال احمر ، قوه قضاییه ، بنیاد مستضعفان و بسیاری از نهادهای دیگر تلاش و همدلی زیادی داشته اند و مردم عزیز باید به ما کمک کنند. ما با کمک بسیح ، به ویژه با بسیج جامعه پزشکی ، عزم و اراده لازم برای اجرای این پروژه را داریم و مطمئن هستیم که در تکریم خون شهدای عزیز موفق و مثر خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما چندین مرحله برای بحث در مورد مراکز درمانی داریم. اولین قدم هتل ها و مهمانسراهایی است که تاکنون در اختیار گرفته ایم. ما هتل ها و گردشگران سطح دوم ، هتل های سطح سوم و اتاق های خصوصی و سپس خوابگاه ها و سپس مساجد ، معابد و سالن های ورزشی را در نظر گرفتیم.

رئیس اورژانس کشور گفت: تا آنجا که ممکن است افراد را به هتل ها و مهمانسراها می فرستیم و به محض تماس این افراد برای انتقال مردم از روستاها به بیمارستان ها ، آمبولانس بیماران کرونا ویروس برای آنها ارسال می شود.

کولیوند گفت: این پروژه توسط بسیج سراسر کشور در حال انجام است اما در برخی از شهرهای سیل زده تلاش اندکی صورت گرفته است. حتی اگر این پروژه بسته نشود ، حجم کار فقط افزایش می یابد.

وی در پاسخ به سوالی درباره شیوع بیماری های عفونی و گوارشی در مناطقی که طغیان رخ داده است ، گفت: در سال 1998 که طغیان گسترده ای داشتیم ، سیستم بهداشت بسیار خوب کار کرد و بیماری های گوارشی و عفونی نداشتیم. و اکنون ما با فعالیت های کرونا ویروس و همچنین بیماری های دیگر سر و کار داریم ، اما در حال حاضر قصد داریم از برخی بیماری های دستگاه گوارش جلوگیری کنیم.

كوليوند در پاسخ به س anotherال ديگر درباره هزينه اين پروژه گفت: اجراي اين طرح هيچ هزينه اي براي مردم ندارد و هزينه آن را دولت پرداخت مي كند و در هتل ها و خوابگاه ها 98 هزار تخت قرنطينه و 40 هزار تخت پيش بيني شده است. برای این منظور نیز در نظر گرفته خواهد شد. این کار محله محور است و پایگاه بهداشت با اعلام هر خانه ساخته می شود.

رئیس مرکز پشتیبانی پروژه شهید قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه از چه تعداد نیرو در این پروژه استفاده شده است ، گفت: بسیج ملی برای اجرای این پروژه ایجاد شده است و ما نمی توانیم آمار دقیقی ارائه دهیم اما تیم های ما 15 نفر هستند. متشکل از 4 کارمند و 10 پرستار.

وی در پایان گفت: تاکنون 8 پرسنل اورژانس به دلیل بیماری عروق کرونا ویروس قلب به شهادت رسیده اند و بالغ بر 4000 نفر نیز توسط ویروس کرونا ویروسی آلوده شده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا