استان ها

ارتقا و توسعه تاسیسات گردشگری در آبشار آب سفید برای اولین بار

سید احمد موسوی: ظرفیتهای گردشگری در استان لرستان از مناطق بکر و منحصربفرد کشور است که در صورت داشتن امکانات رفاهی و زیرساختی به درآمدی پایدار و ثابت تبدیل برای منطقه تبدیل خواهند شد و مسبب اشتغال زایی زیادی در این مناطق میشوند اما در ارتقای این مناطق نقش مدیران بسیار حائز اهمیت است که می توان این مناطق را از وضع موجود به پربازدید ترین مناطق تفریحی تبدیل نمایند در این راستا سعید فتوحی سرپرست تازه منصوب شده ، جوان و باتجربه سازمان همیاری شهرداری های لرستان در اولین اقدام تحسین برانگیز خود توسعه این منطقه بکر را برای اولین بار در دستور کار قرارداده و قرار است در آینده ای نزدیک آبشار آب سفید در الیگودرز صد در صد توسعه یابد و شرایطی مطلوب را برای بازدید کنندگان فراهم نماید در همین راستا گفتگویی در ذیل با وی ترتیب دادیم تا از جزییات این اقدام مهم مطلع شویم.

سعید فتوحی دقایقی پیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری مخبران با اعلام این خبر گفت : آبشار آب سفید در الیگودرز یکی از ظرفیت‌های منحصربفرد تفریحی در استان است که قابلیت توسعه و ارتقا زیرساخت‌ها را دارد .

وی افزود: طی تاکید استاندار و معاونت محترم عمرانی دو مرحله بازدید از این منطقه شاهد حضور و بازدید گردشگران بیشماری از استان و خارج استان از این آبشار بودیم اما متاسفانه امکانات رفاهی و زیرساختی در این منطقه پاسخگوی مراجعین نیست و ضرورت ایجاد تأسیسات رفاهی از مهمترین نیازهای این ظرفیت می باشد.

سرپرست سازمان همیاری شهرداری های استان لرستان با بیان اینکه طرح مطالعاتی توسعه گردشگری آبشار آغاز شده اظهار داشت : طی توافقاتی که با شرکت مشاور حاصل نمودیم طرح مطالعاتی آغاز شده و در حال بررسی و انجام است .

سعید فتوحی با اشاره به نیازهای این منطقه گردشگری افزود : منطقه آب سفید با وجود ظرفیتی خارق‌العاده، مستعد سرمایه گذاری است و قطعاً در طرح مطالعاتی احداث پارکینگ ، سرویسهای بهداشتی ، اتاق های بوم گردی ، آب خوری ، مغازه های مواد غذایی و سایر تاسیسات مورد نیاز پیش بینی خواهد شد .

سرپرست سازمان همیاری شهرداری های استان تصریح کرد: این منطقه در اختیار منابع طبیعی استان می باشد که سازمان همیاری آمادگی سرمایه گذاری در محل را دارد و قرار است طی توافقات قانونی با اداره کل منابع طبیعی استان جهت سرمایه گذاری و احداث تاسیسات گردشگری به سازمان همیاری شهرداری های استان واگذار گردد .

فتوحی در پایان تاکید کرد: عملیات اجرایی توسعه و ارتقا تاسیسات گردشگری آبشار آب سفید پس از تکمیل طرح مطالعاتی آغاز خواهد شد ‌ .

دکمه بازگشت به بالا