استان ها

اصفهان ۱۸۰۰ زندانی جرائم غیر عمد دارد / اجرای طرح «هر هیئت، محفل آزادی یک زندانی»

مخبران/اصفهان رئیس ستاد دیه استان اصفهان با اعلام اینکه طرح (هر هیئت محفل آزادی یک زندانی غیر) امسال برای بار دیگر در ماه محرم در سراسر کشور اجرا شد، گفت: تعداد افراد زندانی غیرعمد در استان یک‌هزار و ۸۰۰ نفر است که در این طرح قرار گرفته‌اند.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با مخبران، با اعلام اینکه اکنون نزدیک ۱۲ هزار زندانی غیرعمد در کشور داریم، اظهارکرد: باتوجه به تعداد کل زندانیان غیرعمد در کشور، امسال حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر آنها را در طرح (هر هیئت محفل آزادی یک زندانی غیر) قرار گرفتند، این تعداد از افراد کسانی هستند که با عنوان یک موضوع غیرعمد وارد زندان شده‌اند و پرونده دیگری ندارند، بر این اساس اگر این پرونده‌ها با کمک خیران تامین مالی شود، آنها آزاد خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه از این ۳ هزار و ۸۰۰ نفر فقط یک درصد دچار دیات حوادث رانندگی و کارگاه‌ها و مابقی درگیر بدهکاری‌های مالی هستند، افزود: بابت آزادی این تعداد نفر در کل کشور، طرح ستاد دیه با عنوان (هر هیئت، محفل آزادی یک زندانی) با هماهنگی برخی هیئت‌های بزرگ کشور برگزار شد.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به چگونگی آغاز این طرح، گفت: این طرح همزمان با شیوع کرونا در کشور که مردم به دلیل پروتکل‌های بهداشتی امکان توزیع نذورات نداشتند، آغاز و به یک فرهنگ تبدیل شد و در از آن پس هرساله در ماه محرم‌ ادامه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: اصفهان به‌عنوان یک شهر مذهبی، هر ساله همراه این طرح در کل کشور بوده و امسال هم در این طرح شرکت کرده است و تعداد افراد زندانی غیرعمد در استان یک‌هزار و ۸۰۰ نفر است که در این طرح قرار گرفته‌اند.

گرجی‌زاده در خاتمه، خاطرنشان کرد: در زمان‌های گذشته افراد زندانی با مبالغ کمتری مانند ۱۰ ملیون تومان به زندان می‌افتادند، اما اکنون اینگونه نیست و افراد با مبالغ کم به زندان نمی‌روند. با توجه به افزایش تورم و بالا بودن مبلغ قراردادها، به علت اینکه مبالغ سنگین است افراد می‌توانند به‌صورت شریکی برای آزادی یک زندانی اقدام کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا