اجتماعی

اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود

مخبران/چهارمحال و بختیاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود و هر آب در حوزه آبخیزداری مربوط، مبتنی بر مدیریت جامع حوزه آبخیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

علی سلاجقه ۲۸ فروردین ماه در سفر به چهارمحال‌وبختیاری درجمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از آرزوهای دیرینه‌ما توجه و آشتی کردن مردم با محیط زیست به عنوان سرمنشأ تمام علم و دانش و مواد در دنیا است.

وی افزود: متاسفانه سیاست‌های استعماری، علوم‌نوین و حضور صنعت در بعضی استان‌ها، شهرها و کشورها باعث شده است که انسان از دانش محیط زیست خود فاصله بگیرد.

سلاجقه دانش عمومی را دانش مبتنی بر فرهنگ دیرینه انسان‌هایی که مشکلات خود را با توجه به دانش محیط زیست حل کرده‌اند دانست و افزود: با ورود دانش‌های وارداتی به کشورها دانش‌های بومی تحت الشعاع آنها قرار گرفت و باعث شد توسعه ناپایدار اتفاق بیفتد و برای برگشتن این دانش به ریل اصلی خود نیازمند زیرساخت‌هایی است که دانش عمومی محیط زیست نیز از مهم‌ترین آن‌ها است.

وی سنت بومی ییلاق و قشلاق عشایر را همزیستی مسالمت آمیز با طبیعت دانست و گفت: امیدواریم دانش محیط زیستی همزاد با توسعه، در یک الگوی متوازن مورد استفاده قرار بگیرد.

سلاجقه از افتتاح اولین دبیرخانه دانش محیط زیستی در چهارمحال و بختیاری خبرداد و افزود: کتاب‌هایی که در روزهای آینده معرفی خواهند شد گنجینه‌های با ارزشی از دانش محیط زیستی هستند که باعث می‌شود به عنوان یک میراث گران‌بها از دانش محیط زیستی برای آینده به یادگار بماند.

وی در پایان در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص انتقال آب بین حوضه‌ای گفت: اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود و هر آب در حوزه آبخیزداری مربوط، مبتنی بر مدیریت جامع حوزه آبخیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد به جز حوزه تامین آب شرب که از موارد استثنا است.
انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا