اقتصادی

برای مردمی کردن اقتصاد، بخش تعاون از بخش خصوصی ارجح تر است

مخبران/ مرکز استاندار مرکزی گفت: برای مردمی شدن اقتصاد قطعا بخش تعاونی ارجحیت بیشتری نسبت به بخش خصوصی دارد.

در 21 شهریور 1401 در هفدهمین جشنواره تعاونی های برتر و چهاردهمین مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر استان مرکزی، دکتر فرزاد مخلص الائمه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به مشکلات کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مردمی از ارکان تحقق است.

وی افزود: در حوزه اقتصاد دانش بنیان که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، اتفاقات مثبتی رخ داده است، هرچند سهم استان مرکزی در تعداد شرکت های دانش بنیان سهم خوبی نیست، اما در مجموع ، کشور گام خوبی در جهت اقتصاد دانش بنیان برداشته است.

مخلص الائمه گفت: برای رواج بخشیدن به اقتصاد، بخش تعاونی ارجح تر از بخش خصوصی است و نقش موثری در ثبات اقتصاد کشور دارد.

وی با بیان اینکه تعاونی هنوز نتوانسته بیشتر مردم و جامعه را با اقتصاد کشور درگیر کند، گفت: مقصر اصلی ساختار است که دیدیم وقتی ناکارآمدی در کشور وجود دارد. ادغام و ادغام بخش تعاون با کار و رفاه اجتماعی و به طور کلی بخش تعاون در وزارت کار برجسته نیست.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه بخش تعاون باید به عنوان مولفه پویای اقتصاد مردم کشور دیده شود، راه اندازی معاونت در وزارتخانه ها را راهکاری برای تحرک بخش تعاونی دانست و گفت: با اصلاح ساختار در کشور و منطقه ای که از بخش تعاونی حمایت می کند، در بخش تعاونی رشد و شکوفایی خواهیم داشت و روی کارنامه تحول بخش تعاون کار خواهیم کرد.

وی گفت: استان مرکزی آمادگی دارد بسیاری از فعالیت ها را به بخش تعاونی واگذار کند و باید همکاری ها از تعاونی ها و استان گسترش یابد.

13 شرکت تعاونی در استان های مرکزی افتتاح شده است

به گزارش مخبران، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این جشن با اشاره به اینکه هفته تعاون ارزش های مشارکت و وحدت و مسئولیت اجتماعی را احیا می کند، گفت: تعداد شرکت های تعاونی ثبت شده در تعاونی برتر سامانه تعاونی استان 124 تعاونی است که نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.

جمشید امید افزود: تعداد کارآفرینان ثبت نام شده در انجمن کارآفرینان برتر با 40 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 102 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه 13 شرکت تعاونی و 5 کارآفرین موفق به کسب جایزه برتر استان شدند و با بازرسی و ارزیابی شایسته تقدیر شدند گفت: 13 شرکت تعاونی با 958 عضو در هفته تعاون 1401 در 1790 سرمایه گذاری مشغول به فعالیت هستند. در واقع آنها برای 351 شغل ایجاد کردند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اتحادیه استان با بیان اینکه اتحادیه استان 8562 تعاونی دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 661 تعاونی منحل، 2361 تعاونی فعال، 2416 تعاونی غیرفعال و 424 تعاونی غیر فعال هستند. تعاونی های سهام عدالت 998 دارند. هزار و 253 عضو 22 هزار و 426 فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

در این مراسم عبدالله کاظمی نماینده تعاونی های استان و خلیلی رئیس اتحادیه صنف استان مسائل و مشکلات حوزه تعاون را مطرح کردند و در پایان تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان معرفی شدند. مفتخر شد. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا