بین الملل

بشار اسد: هدف اسرائیل، آواره کردن مسیحیان است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین مخبران، نمایندگان انجمن ها و سازمان های فعال در زمینه های بشردوستانه، اجتماعی و توسعه روز گذشته با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کردند. این نشست در چارچوب کنفرانس بین المللی کلیسای کاتولیک و مسیحیت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اسد تاکید کرد که بعد نظری عامل بسیار مهمی در مصاحبه با شرکت کنندگان است، اما جنبه زندگی روزمره نیز به همان اندازه مهم است.

وی گفت: ابتکار مشترک کلیسا و جامعه ارائه شده در این کنفرانس حاوی پیام های متعددی است که مهمترین آنها این است که نقش ساختارهای مذهبی و اجتماعی در سوریه از جمله انجمن ها و نهادها محدود نیست. دین، بلکه وظیفه اجتماعی در توسعه دخیل است.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: شهروند مسیحی در سوریه شهروند ضعیف یا درجه دو نیست، بلکه شریک این کشور است و عنوان این مشارکت کار و تولید است.

اسد گفت: اساس اقدامات توسعه محور حفظ تعادل اجتماعی و در نظر گرفتن فرصت گفتگو و تفکر گروهی در کنفرانس و تدوین رویه های آن است.

او گفت که آوارگی مسیحیان یکی از اهداف اصلی توطئه های خارجی علیه منطقه بود، اما اساساً هدف اسرائیل بود. زیرا وقتی کشورهای منطقه به چند کشور فرقه ای تقسیم می شوند، رژیم صهیونیستی به یک امر عادی تبدیل می شود.

به همین منظور، درست چند روز قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، مقامات تل آویو تلاش زیادی برای تخلیه یهودیان این کشور به سرزمین های اشغالی انجام دادند و از مسکو خواستند تا مسیری امن برای یهودیان تل آویو ایجاد کند. این درخواست با واکنش شدید دولت کیف و احضار سفیر اسرائیل مواجه شد.

پنینا تامانو شاتو، وزیر پناهندگان اسرائیل گفت: «پیام ما به یهودیان اوکراینی بسیار واضح است: اسرائیل همیشه خانه آنها بوده و دروازه‌های ما همیشه به روی آنها باز است، چه در زمان عادی یا غیر عادی». “در دوره های بحرانی.”

اما بر اساس گزارش شبکه 13 صهیونیستی، در پی جنگ در اوکراین، اکثر یهودیان ساکن در این کشور، بیش از 200 هزار نفر، از سفر به فلسطین اشغالی خودداری می کنند و ترجیح می دهند در اوکراین بمانند یا به کشورهای دیگر سفر کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/




این را برای صفحه اصلی مشخص کنید

دکمه بازگشت به بالا