بین الملل

تاشکند: طالبان تایید کند که امنیت منطقه‌ای و جهانی را تهدید نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ازبکستان امروز (یکشنبه) اعلام کرد که طالبان باید بر تعهد خود برای جلوگیری از سرایت تهدیدات امنیتی از سوی افغانستان به کشورهای همسایه و سراسر جهان تاکید کند.

به گزارش مخبران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تاشکند در روزهای دوشنبه و سه شنبه (25 و 26 ژوئیه) میزبان یک کنفرانس بین المللی در سطح مقامات عالی رتبه کشور خواهد بود. پیش از این، هیئتی از افغانستان به سرپرستی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه این کشور وارد پایتخت ازبکستان شد و از عصمت الله ایرگاشف، نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان استقبال کرد.

یوسف کابلژنوف، سخنگوی وزارت امور خارجه ازبکستان گفت: هدف اصلی این رویداد تایید تعهدات قبلی دولت موقت افغانستان است که اجازه نمی دهد از خاک این کشور علیه این کشور استفاده شود. منافع امنیتی کشورهای همسایه، سایر کشورهای منطقه و کل جهان».

این سخنران همچنین افزود: بحث آزادسازی اموال افغانستان در خارج از کشور و تحقق پروژه های زیربنایی در بخش های حمل و نقل، ارتباطات و انرژی افغانستان در دستور کار این نشست قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این کنفرانس حدود 100 هیئت بین المللی شامل نمایندگان روسیه، کشورهای آسیای میانه، اتحادیه اروپا، چین، پاکستان، آمریکا، ترکیه، سازمان ملل و نهادهای مالی بین المللی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا