بین الملل

تاکید سفیر جمهوری آذربایجان در تهران بر همبستگی با کشورهای اسلامی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین مخبران، سفارت جمهوری آذربایجان در تهران روز یکشنبه در ماه مبارک رمضان ضیافت افطاری با حضور نمایندگان رسانه های داخلی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در مراسم افطار جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان یکی از کشورهای مهم ارزش های اسلامی و همبستگی است.

وی گفت: در ماه رمضان شرایط لازم برای عبادت در مناطق آزاد شده آذربایجان و مرمت 65 مسجد و بنای مذهبی تخریب شده توسط ارمنستان ایجاد شد.

وی به برپایی «روز جهانی چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی برای صلح» در سال 2018 به ابتکار جمهوری آذربایجان، ایران و سایر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اشاره کرد. او بعداً با شبکه های تلویزیونی ایران مصاحبه کرد و به سؤالات رسانه ها پاسخ داد.

رئیس جمهوری آذربایجان اخیرا دستور برقراری روابط جدید اقتصادی میان ایران و «جمهوری خودمختار نخیوان» را از طریق ایران امضا کرد.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان یادداشت تفاهمی بین دولت جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد روابط جدید بین منطقه اقتصادی زنگور شرق و جمهوری خودمختار نخجوان از طریق ایران امضا کرد.

اخیراً یک مقام ارشد دولتی در جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یادداشت تفاهم امضا شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد روابط جدید بین منطقه اقتصادی زنگزور و جمهوری خودمختار نخجوان از طریق ایران تاریخی است. حادثه ..

حکمت حاجی اف جمهوری آذربایجان گفت: ایران و آذربایجان استقبال کردند.

محمود عباس زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اخیرا به ترند گفت: دولت جدید ایران برای کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان اهمیت ویژه ای دارد.

نمایندگان ارشد ایران گفتند: «حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تلاش است تا همه موانع را بر سر راه تحکیم روابط دو کشور بردارد و در این راستا، وزیر امور خارجه ایران گزارش ویژه ای را در خصوص تقویت روابط به مجلس ایران ارسال کرد.

انتهای پیام/ م




این را برای صفحه اصلی مشخص کنید

دکمه بازگشت به بالا