استان ها

ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه ضروری است

به گزارش خبرگزاری مخبران از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در اولین جلسه شورای زکات استان، به ترویج فرهنگ زکات در استان پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اینکه ۲۹ هزار زن سرپرست خانواده در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند می طلبد روحانیون و عامه مردم به ترویج فرهنگ زکات کمک کنند که بتوانیم زکات بیشتری برای کمک به این افراد جمع آوری کنیم.
وی افزود: یکی از بهترین راه هایی که خداوند متعال با تدبیر الهی برای کمک به نیازمندان قرار داده استفاده از ترویج فرهنگ زکات توسط خیرین است.
رضا طوسی مدیر کل کمیته امداد استان کردستان، کل تعهدات زکات سال ۱۴۰۱ را ۳۹ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: ۵۲ میلیارد تومان زکات جمع آوری که نسبتا ۱۳۳ درصد برآورد شده است.
وی زکات فطریه را بیش از ۳۵ میلیارد تومان یعنی ۶۷ درصد برشمرد و افزود: بر اساس آیین نامه زکات توسط موسسه خیرین، محلات و مردم جمع آوری و توزیع می شود.
مدیر کل کمیته امداد استان کردستان، برآورد تعهدات ۱۴۰۲ را به ۵۰ مبلغ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: هدفمند کردن جمع آوری و هزینه کرد زکات و شفاف سازی لازم جهت آگاهی مودیان، عامه مردم و مسئولین، سوق دادن زکات به سمت نیازهای محرومین از جمله تامین مسکن، هزینه درمانی و هزینه تحصیلی و تبیین و نهادینه کردن جایگاه زکات از زبان رسانه در راستای رشد و فراگیری زکات در حال انجام است.
طوسی به اعضای شورای زکات اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، سازمان تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان بهزیستی، سازمان صدا و سیما، شورای عالی حوزه علمیه، اداه تبلیغات اسلامی و شورای عالی سیاست گذاری جزو اعضای شورای زکات در آیین نامه در استان کردستان هستند.

عبدالله رشیدی پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری استان کردستان در این جلسه تاکید داشت زکات باید به یک فرهنگ تبدیل شود.
در جلسه زکات از اعضای شورای زکات استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا