استان ها

انس با قرآن جامعه را از آسیب‌های اجتماعی ایمن می‌کند

مخبران/کردستان استاندار کردستان با اشاره به تأثیرگذاری قرآن و قرائت آن، گفت: مانوس شدن با قرآن جامعه و فرزندان ما را از آسیب‌های اجتماعی ایمن می‌کند.

زارعی کوشا، امروز یکشنبه(۱۰ اردیبهشت) در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه ای قرآن کریم در سنندج، اظهارکرد: محافل و جلسات قرآنی را در سطح استان احیا خواهیم کرد.

وی با قدردانی از بانیان این مسابقات، جلسات قرآنی را بسیار ارزشمند و تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: حتی اگر یک نفر از گوشه‌ای از یک قرائت تاثیر بگیرد می‌تواند دستاورد بزرگی باشد.

استاندار کردستان اضافه کرد: شاید برکات قرآن را به دلیل اینکه فاقد بصیرت هستیم نتوانیم به خوبی درک کنیم.

زارعی کوشا افزود: اگر فرزندان ما با قرآن مانوس شوند از آسیب‌های اجتماعی ایمن خواهند ماند.

وی با بیان مسئولیت‌ها نعمت و امانت الهی است که در اختیار ما به ودیعه گذاشته شده است، گفت: ما باید در قبال این مسئولیتی که در اختیار داریم پاسخگو باشیم و با خدمت صادقانه امانت‌دار این مسئولیت باشیم.

استاندار کردستان اذعان کرد: ما باید قبل از اینکه به حساب ما رسیدگی شود خودمان پرونده اعمال خود را بررسی کنیم.

زارعی کوشا عنوان کرد در مسیر خدمت شایسته که موجبات رضایت پروردگار را فراهم کند باید از قرآن استمداد بجویم و به رحمت واسعه الهی امید داشته باشیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از نفرات برتر این دوره مسابقات تقدیر شد.

تجلیل از ۲۳ قاری برتر نخستین دوره مسابقات منطقه ای قران کریم در سنندج

شهردار سنندج از برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی به صورت ملی همزمان با هفته سنه در سال آینده با حضور اساتید بزرگ کشوری در سنندج خبر داد.

 سیدانور رشیدی در اختتامیه جشنواره منطقه ای قرآن کریم در سنندج، اظهارکرد: شهر سنندج دارالعلم، شهری قرآنی و مشهور به شهر مسجد و مناره است.

وی خاطرنشان کرد: شهری که توفیق زندگی و خدمت گذاری در آن را داریم از سوابق تاریخی به لحاظ تمدن، فرهنگ، هنر و مسائل دینی دارد که این مهم را به راحتی می توانم با توجه به نسخ تاریخی و وجود قاریان قرآن، حفاظ و مساجد ثابت کرد.

شهردار سنندج با بیان اینکه وجود حافظان مطرح در گذشته و امروز این سرزمین و همچنین امکان دینی و مذهبی آن ظرفیت کار در این حوزه را بیش از پیش فراهم کرده است، گفت: توسعه صنعت گردشگری دینی وعرفانی با برگزاری مسابقات قرآنی معرفی جاذبه های دینی و تاریخی این دیار از برنامه‌های مد نظر شورا و شهرداری سنندج است.

به گفته رشیدی، نخستین مسابقات قرآن کریم با هدف ترویج بیشتر فرهنگ انس با قرآن به ویژه در میان خردسالان، نوجوانان و جوانان به همت شهرداری و شورای شهر سنندج و همکاری برخی دستگاه ها در رشته‌های قرائت و تحقیق برگزار شد و امروز شاهد برگزاری مراسم اختتامیه آن با حضور برترین ها هستیم.

وی ادامه داد: معرفی الگوهای جوان قرآنی، فراهم نمودن زمینه هدایت و معرفی این استعدادها و فراهم نمودن امکان مشارکت و تبادل تجربیات و آشنایی بیشتر قاریان استان‌ها از مهمترین اهداف برگزاری این دوره مسابقات بود.

شهردار سنندج بیان کرد: نخستین دوره مسابقات ویژه خواهران و برادران در رده سنی ۱۵ سال و ۱۵ تا ۲۵ سال بود که با استقبال بیش از ۱۱۰ شرکت کننده از استان های غرب کشور برگزار شد.

به گفته شهردار سنندج، ۱۱۰ قاری از ۷ استان کشور شامل ۳۵ بانو و ۷۵ آقا در نخستین مسابقات قرآنی شهر سنندج شرکت کردند که در مجموع ۳۵ نفر از آنها به مرحله پایانی راه یافتند.

وی یادآور شد: انجام کارهای فرهنگی و پرداختن به زوایای مختلف ظرفیت‌هایی که در شهر فرهنگ و هنر و شهر خلاق موسیقی جهان وجود دارد را وظیفه خود می دانیم و با همین دیدگاه سال آینده دومین مرحله این مسابقات را به صورت ملی و با حضور اساتید گرانقدری از سراسر کشور همزمان با روز و هفته سنه برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا