حوادث

تعطیلی برخی پایگاه‌های اورژانس تهران/ کمبود نیروی انسانی در اورژانس جدی است

استخدام در ارتش نی نی سایت | استخدام در بیمارستان نی نی سایت

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: کمبود نیروی انسانی در اورژانس پایتخت کاملاً تجربه شده و برخی از پایگاه‌ها به دلیل کمبود نیرو تعطیل شده‌اند.

دکتر در گفت وگو با مخبران، یحیی صالح طبری وی در خصوص کمبود نیروی انسانی آژانس گفت: روزی که مسئولیت اورژانس تهران را پذیرفتم ابتدا به مشکل کمبود نیرو پرداختم.

وی با بیان اینکه این امر جزء لاینفک و مهم اورژانس منابع انسانی است، تصریح کرد: کار اورژانس بدون حضور نیروی انسانی امکان پذیر نیست. چراغ پایه 24 ساعته بدون اجرای قانون بهره وری با نیاز به 9 پرسنل عملیاتی قابلیت روشن شدن و ارائه خدمات را دارد. در نظر بگیرید که هر پایگاه به 13 نیرو نیاز دارد.

طبری ادامه داد: در حال حاضر 1780 نیرو در 224 پایگاه اورژانس مشغول فعالیت هستند. یعنی در هر پایگاه حدود دو تکنسین اورژانس کمبود داریم و با این شرایط در حال حاضر حدود 500 نفر کمبود داریم و تلاش می کنیم پایگاه ها را پایدار نگه داریم. طبق برنامه ششم توسعه به ازای هر 20 هزار نفر یک پایگاه داشته باشیم. اگر جمعیت تهران را 9 و نیم میلیون نفر در نظر بگیریم به حدود 475 شهرک نیاز داریم که حدود 250 مسکن پشت سر برنامه ششم توسعه است. اگر تهران را با جمعیت شناور حدود 11 و نیم میلیون نفر در نظر بگیریم، حدود 330 مرکز اورژانس داریم.

رئیس اورژانس تهران گفت: کمبود نیرو به طور کامل تجربه شده و به دلیل کمبود نیرو برخی پایگاه ها تعطیل شده است.

تهران شهر بی نظیری است، تصریح کرد: افراد کمی در کشور زندگی می کنند که به دلیل شرایط اقتصادی، بیماری یا شرایط کاری به تهران نیایند. کمتر کارمند، تاجر و مریضی است که بگوید من تهران نرفته ام. پس تهران مرکز ثقل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران و به نوعی جهان اسلام است. به نظر من مظلومیت تهران از خیلی استان ها بیشتر است و اورژانس تهران مظلوم تر است.

وی با اشاره به هزینه بالای زندگی هر کارمند در تهران گفت: مبنای حقوقی کارمند اورژانس بین 8 تا 11 میلیون تومان است. یعنی بسته به سابقه کار و مزایا بین 8 تا 11 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند و در همان محدوده مرکز شهر نمی توان خانه ای با کمتر از شش اجاره پیدا کرد. یا هفت میلیون تومان. به همین ترتیب چاره ای جز آموزش نیروی بومی برای افزایش نیروی انسانی نداریم، چرا که کار در تهران می تواند برای مردم شهر دیگری هزینه زیادی داشته باشد.

رئیس اورژانس پایتخت با تاکید بر لزوم نگاه ویژه به تهران خاطرنشان کرد: دانشگاه های بزرگ تهران، ایران، شهید بهشتی و بقیه الله باید پای کار بیایند و نیروهای بومی را برای فوریت های پزشکی آموزش دهند. اگر سالی کمتر از 500 نیروی بومی تهران را آموزش دهیم، قطعا دو سه سال دیگر دچار بحران بسیار جدی می شویم و پایگاه ها روز به روز بیشتر بسته می شود. در فوریت های پزشکی با جان انسان ها سر و کار داریم و نمی توانیم به بخش های غیر مرتبط تکیه کنیم. روح انسان بزرگترین دارایی اوست. زندگی هر فرد به سلامتی او بستگی دارد و باید مراقب سلامت مردم و مراقبت از مردم باشیم.

وی با بیان اینکه مردم تهران حق تعطیلی اورژانس خود را ندارند، تاکید کرد: پایتخت نشینان حق ارائه خدمات اولیه در سایه پایتخت را ندارند.

طبری گفت: به وزارت بهداشت اعلام کرده ایم که دسترسی نیروهای طرح آقا به استان تهران فقط برای اورژانس در حوزه های مورد نیاز مانند پرستاری، اتاق جراحی، بیهوشی و فوریت های پزشکی آزاد است. اگرچه دسترسی به نیروی برنامه ریزی برای تهران ممنوع است. اما ما درخواست کرده ایم که فقط در مواقع ضروری باز شود. من هم به معاونت بهداشت ارجاع داده ام و خواسته ام این اتفاق بیفتد تا بتوانیم پایگاه ها را باز کنیم و تعدادشان را افزایش دهیم.

وی گفت: در ساعات شبانه روز در برخی مناطق بحران داریم. چون تمام کدها در حال اجرا هستند و برای انجام عملیات باید از کدهای همسایه استفاده کنیم.

طبری گفت: از دانشگاه ها می خواهیم که دست به کار شده و فوریت های پزشکی را راه اندازی کنند. باید شاگردان را تربیت کنند و نیروی بومی بیاورند. افراد بومی ساکن تهران با هزینه های زندگی در تهران و موقعیت این شهر آشنا هستند و می توانند به خوبی از پس آن برآیند. در برنامه 10 ساله باید ضوابط کشور و ضوابط برنامه ششم توسعه را رعایت کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا