اقتصادی

توسعه اقتصادی جز با توانمندسازی منطقه‌ای و سپردن اختیارات در مناطق میسر نمی‌شود

مخبران/ تعطیلات خراسان وزیر مالیه و مالیه گفت که بحث تفویض اختیارات در سطح استان ها یکی از مشکلات دیرینه ای است که ده ها سال وجود داشته است.

سید احسان خاندوزی در نود و یکمین جلسه هیأت گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق مشهد در 19 اسفندماه اظهار داشت: سال تقویم سیاسی کشور تغییر کرده است. بنابراین تمرکزمان را روی جدایی و حمایت از دست دادیم.

وی گفت: در این ماه های کوتاه دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام شده و امیدواریم ثمره آن به زودی نمایان شود.

وزیر دارایی و دارایی درباره موضوع ساماندهی مجوزهای تجاری تصریح کرد: برای این منظور تلاش زیادی صورت گرفته و با وجود مقاومت در برابر مجوزهای الکترونیکی، موضوع حل شده و این نتایج در اسفندماه مشاهده شد. در سال آینده به نتایج تلاش‌های راه‌اندازی شده در ماه‌های اخیر و قانون بودجه 1401 توجه خواهد شد. امیدواریم در سال آینده شاهد دستاوردهای بهتری در فضای تولید باشیم و این اتفاق بیفتد.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه بحث تفویض اختیار در سطح استان یکی از معضلات دیرینه ای است که چندین دهه وجود داشته است، گفت: این موضوع یکی از اصول لاینفک توسعه اقتصاد ایران است. وزارت اقتصاد و دارایی آمادگی دارد بخشی از اختیارات خود در تهران را به استانداری تفویض کند.

وی گفت: به جای طرح ده ها موضوع و موضوع باید در دوره آینده به یک موضوع نگاه کنیم و همه دستگاه ها تلاش کنند تا در سطح ملی و استانی به این موضوع رسیدگی شود. در جلسات دولت و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، فضای کسب و کار رصد می شود. هیچ حرف نو و امیدوار کننده ای را بلند نکنید. برخی از مسائل از لیست حذف خواهد شد و امید به بازگشت به بخش خصوصی وجود دارد. تداوم مشکلات نباید در آینده اقتصادی کشور باشد.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: زمانی که تلاش خود را بر موضوع شفافیت و تسهیل صدور مجوزهای تجاری در کشور متمرکز کردیم، معجزه تمرکز بر نقطه مرکزی منجر به تحقق اهداف شد. از وزارتخانه های فرهنگ گرفته تا زیرساخت ها و نفت و امثالهم این اتفاق افتاده است. تمرکز بر راه حل بیشتر برای مشکلات محصول بود. اگر به گفت وگوی بخش دولتی و خصوصی خراسان رضوی رسیدگی شود، مسائل حل می شود.

خاندوجی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی علاوه بر بیان آسیب ها و مشکلات باید بار برخی مشکلات را به دوش بکشد و در تقسیم کار مشارکت کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا