ورزشی

حمله پهپادی به کرملین احتمالا از داخل روسیه انجام شده است

به ادعای کارشناسان آمریکایی؛

کارشناسان آمریکایی می‌گویند که پهپاد‌های به کار رفته در حمله به کرملین احتمالا به جی پی اس مجهز نبوده اند و از مسافتی نه چندان دور به سمت هدف نشانه رفته اند.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، کارشناسان آمریکایی مدعی شده اند که احتمالا حمله پهپادی به کاخ کرملین، از داخل یا دست کم اطراف مسکو انجام گرفته است.

این کارشناسان می‌گویند که با توجه به تصاویر منتشر شده از پهپاد‌هایی که هفته گذشته بر فراز کرملین منفجر شدند، آن‌ها اندازه متوسطی داشته اند و به دلیل استقرار تجهیزات دفاعی ویژه در اطراف کاخ ریاست جمهوری روسیه، احتمالا از جی پی اس استفاده نمی‌کردند و به صورت دستی هدایت شده اند. با این اوصاف، پایگاه پروازی آن‌ها در نقطه‌ای نزدیک بوده یا به سبک پهپاد‌های انتحاری در مسیری مشخص به سمت هدف رفته اند.

این ادعا‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که در حمله پهپادی علیه کرملین، انگشت اتهام مسکو به سمت کی یف نشانه رفته است.

همچنین، به گفته «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، حمله دو پهپاد به کرملین بدون اطلاع واشنگتن غیرممکن بوده است.

شامگاه سه‌شنبه دوم ماه میلادی می (۱۲ اردیبهشت)، دو پهپاد که بر فراز کاخ کرملین پرواز می‌کردند توسط روسیه سرنگون شدند. کاخ کرملین در بیانیه‌ای این واقعه را به اوکراین نسبت داد و آن را «سوءقصد علیه جان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه» نامید و «حق اقدام متقابل» را محفوظ دانست.

کی یف به نوبه خود، این اتهام را رد کرده و آن را مقدمه چینی روسیه برای انجام حمله تعبیر می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا