ورزشی

دیدار سرپرست حجاج ایرانی با زائران نخبه و فرهیخته مسلمان ۱۷ کشور

­جمعی از زائران نخبه و فرهیخته کشور‌های مختلف با نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش  گروه فرهنگ  و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،­جمعی از زائران نخبه و فرهیخته کشور‌های مختلف با نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کردند. 

در این دیدار که حجج اسلام اختری جانشین نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در ایام مدینه و شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز حضور داشتند، تعدادی از مهمانان به اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در اتحاد کشور‌های مسلمان اشاره کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار گفت: از این که شما را در سرزمین منا محل آزمایش حضرت هاجر، حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) ملاقات می‌کنم خوشحالم و برایتان حجی مقبول از خدای بزرگ مسئلت دارم.

به گفته وی حضور ملیت‌های مختلف مسلمان در ایران سابقه طولانی دارد چرا که کشور ما مهد خدمتگزاری به همه کسانی است که برای اسلام قدم برمی دارند.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: حج ابراهیمی صد‌ها فایده دارد که یکی از آن‌ها شناخت پیدا کردن زائران از همدیگر و آشنایی با فرهنگ و سنت‌های همدیگر است. امیدوارم زیارت خانه خدا بازهم قسمت شما و فرزندانتان شود.

همچنین زائران نخبه و فرهیخته که از کشور‌های غنا، میانمار، ترکیه، هند، کامرون، ساحل عاج، سنگال، نیجریه، فرانسه، پاکستان، نیجر، کشمیر، گامبیا، مالی، گابن، بویان و فلسطین حضور داشتند، از ایران به عنوان کشور پیشگام جهان اسلام در مبارزه با استکبار و دشمنان اسلام یاد کردند.

دیدار با نخبگان و فرهیختگان کشور‌های مختلف هر ساله در شب دوم حضور زائران در سرزمین منا برگزار می‌شود و حاضران ضمن تبادل تجربیات در مورد فرصت‌ها و چالش‌های جهان اسلام گفتگو‌ می‌کنند.

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا