حوادث

سطح برخی از مواد شیمیایی خطرناک در بدن آتش‌نشانان بالاتر است

یک مطالعه جدید توسط محققان آمریکایی نشان می دهد که برخی از مواد شیمیایی خطرناک در بدن یک آتش نشان بالاتر از بدن افراد دیگر است.

به گزارش مخبران و به نقل از نیوزبریکمطالعه جدیدی از دانشگاه راتگرز در ایالات متحده آتش نشانان داوطلب ، که بیش از 65 درصد از خدمات آتش نشانی را تشکیل می دهند ، نشان می دهد که آنها دارای مواد شیمیایی و “پلی” بالاتر از افراد دیگر هستند.

این مطالعه مقایسه سطح PFAS 9 ماده شیمیایی در خون آتش نشانان داوطلب و عموم مردم است.

این اولین مطالعه برای تعیین میزان برخورد آتش نشانان با PFAS است. این مواد شیمیایی در بدن و محیط زیست انسان جمع می شوند و در دستگاه های روزمره مانند وسایل الکترونیکی یافت می شوند. PFAS با تعدادی از مسائل بهداشتی مرتبط است ، از جمله مشکلات قلبی عروقی که آتش نشانان را تحت تأثیر قرار می دهد. شواهد دیگری وجود دارد که آنها را با سرطان مرتبط می کند.

جودیت گرابر ، محقق ارشد این پروژه گفت: “نارسایی قلبی عامل اصلی مرگ در میان آتش نشانان است.” آتش نشانان بیشتر از سایر افراد در اثر سرطان می میرند. بیش از 95 درصد مردم آمریکا برخی از این مواد شیمیایی را در بدن خود دارند ، اما آتش نشانان بیشتر در معرض آنها هستند.

در پاییز ، محققان آتش نشانان داوطلب پروژه 135 را بررسی و سبک زندگی و مواد سرطان زا را ارزیابی کردند.

محققان وجود 9 ماده شیمیایی PFAS را در خون آنها بررسی کردند و آنها را با نتایج افراد دیگر مقایسه کردند.

محققان دریافتند که سطح دو ماده شیمیایی – اسید پرفلوئورودودکانوئیک و اسید پرفلوئورودکانیک – در خون آتش نشانان داوطلب افزایش یافته است. Grabber گفت: “ما اسید پرفلوئورودودکانوئیک را در خون 80 درصد از آتش نشانان پیدا کردیم.” در خون دیگران کم بود.

میزان این مواد شیمیایی مربوط به سالها کار آتش نشانان است.

Grabber گفت: مواد شیمیایی مورد استفاده در لباس محافظ اطفا fire حریق از زمانی که ایمن شناخته شده اند مورد استفاده قرار گرفته اند. برای درک بهتر منابع این مواد شیمیایی و طراحی لباس محافظ که از این مواد شیمیایی استفاده نمی کند ، تحقیقات بیشتری لازم است.

این مطالعه در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا