ورزشی

قرارداد نکونام، محرومیت پیروانی و پاداش ۱۵ هزار دلاری

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش مخبران، بررسی قوانین فصل پیش روی لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد که تاکنون AFC برنامه‌ای برای الزامی کردن VAR ندارد. نبود کمک داور ویدیویی یا همان VAR به یکی از معضل‌های فوتبال ایران تبدیل شده که مشخص نیست چه زمانی حل می‌شود. البته در این ماجرا تمام تقصیرها گردن فدراسیون فوتبال نیست و تحریم‌ نقشی اساسی در عدم موفقیت پروژه VAR ایفا می‌کند. یکی از نگرانی‌هایی که نبود VAR در فوتبال ایران ایجاد کرده، تاثیر آن بر میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیاست. صادق درودگر، مدیرعامل نساجی و رضا کرمانشاهی، مدیر اجرایی تراکتور به عنوان نمایندگان دو تیم از چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، صحبت‌های متفاوتی درباره تاثیر نبود VAR بر میزبانی‌شان انجام دادند.

جنجال کارت به کارت از زاویه‌ای متفاوت

حاشیه همه چیز را نابود می‌کند و زمانی که دامن‌گیر کسی شود، او را در خود حل می‌کند. مرتضی کریمی، یکی از استعدادهای داوری ایران بود که می‌توانست به موفقیت‌های بیشتری برسد اما حضور و دخالتش در جایی که نباید باشد، خیلی زود سبب شد که در داوری کمرنگ و در زندگی شخصی‌اش هم دچار مشکل شود. داوری ایران سال‌هاست که با حواشی دست و پنجه نرم می‌کند و حاشیه بخش جدانشدنی از آن شده است. کمتر از یک دهه قبل، حواشی مختلفی در داوری به وجود آمد که همانند آن تاکنون تکرار نشده است. از آفساید گرفتن عجیب گل محمد نوری در داربی پایتخت که منجر به باخت پرسپولیس شد تا قضیه کارت به کارت در دیدار سپاهان و پرسپولیس که محرومیت سنگینی را برای یکسری از داوران به دنبال داشت.

قرارداد نکونام رسمی نیست

هر چند باشگاه استقلال در آخرین روز خردادماه در مراسمی از عقد قرارداد با جواد نکونام به عنوان سرمربی این تیم خبر داد اما منابع خبری به مخبران گفته‌اند که نکونام قرارداد رسمی با استقلال ندارد. استقلال تهران تمرینات پیش فصل را در حالی آغاز کرد که نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی را شاهد بود. به دنبال جدایی ریکاردو ساپینتو پرتغالی، جواد نکونام پس از چند هفته به عنوان گزینه ایرانی هدایت استقلال را در دست گرفت. جواد نکونام به عنوان گزینه مورد قبول هواداران با سید حجت کریمی به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه به توافق نهایی دست یافت و تمریناتش را آغاز کرد.

خط و نشان برای دختران وزنه‌بردار

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران تاکید کرد، در صورتی که دختران در ۱۰ روز تعطیلی اردوی تیم ملی آمادگی خود را حفظ نکنند به مسابقات قهرمانی جهان نمی‌روند. کوروش باقری در گفت‌وگو با مخبران درباره‌ی وضعیت دختران برای حضور در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان بیان کرد: برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان شش نفر کاندیدا هستند اما اینکه در نهایت چه تعداد بروند، بستگی به شرایط خودشان دارد. باز هم رکوردگیری می‌گذاریم، اگر خوب باشند همه می‌روند چون فدراسیون محدودیتی نگذاشته است. در این مدت افزایش رکورد برخی‌ها چشم‌گیر بود اما برخی‌ دیگر متاسفانه به خانه می‌روند، تمرین ندارند، از این رو افت داشتند اما در حال بازگشت به شرایط قبل هستند. کلا من از وضعیت راضی هستم. پیشرفت تیم محسوس است و ما دنبال این هستیم سرعت این پیشرفت بیشتر شود.

«آزادی» جان دوباره می‌گیرد؟

از چندین ماه قبل به این سو، فاز جدید بازسازی سکوهای ورزشگاه آزادی آغاز شد و در طول لیگ بیست و دوم امکان بهره‌برداری از برخی سکوها وجود نداشت.

پاداش ۱۵ هزار دلاری کمیته المپیک برای طلایی‌های بازی‌های آسیایی

پاداش پای سکوی مدال‌آوران بازیهای آسیایی هانگژو تصویب شد. در بیست و یکمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، پاداش پای سکوی مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو که توسط کمیته ملی المپیک پرداخت می‌شود، مشخص شد. بر اساس تصمیم هیات اجرایی، پاداش پای سکو برای مدال طلا ۱۵ هزار دلار، مدال نقره ۶ هزار دلار  و برنز ۳ هزار دلار تعیین شد. قرار است همزمان با کسب مدال، مدال ریالی این پاداش‌ها به حساب ورزشکاران در ایران ریخته شود.

آخرین وضعیت مصدومیت حامد حدادی

مربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: خوشبختانه حامد حدادی روند خوبی را طی می‌کند و امیدوارم تا یک ماه و نیم آینده به بهبودی کامل برسد. تیم ملی بسکتبال ایران که ۵ هفته‌ای است تمرینات خود برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ را زیر نظر هاکان دمیر، سرمربی ترکیه‌ای پیگیری می‌کند، در هفته آینده به یک اردوی تدارکاتی در ترکیه اعزام می‌شود تا برنامه‌های آماده‌سازی خود را در اردوهای برون مرزی ادامه دهد.  

داورزنی: عطایی سرمربی می‌ماند

رئیس فدراسیون والیبال در مورد ادامه سرمربیگری بهروز عطایی در تیم ملی گفت: مردم از نتایج ناراضی هستند و شکی در این نیست که عملکرد تیم ما خوب نبود اما به معنی این نیست که الزاما سرمربی تیم مقصر است. تیم ملی والیبال ایران از مجموع ۱۲ دیدار خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، ۱۰ باخت و ۲ برد ثبت کرد و با قرار گرفتن در رتبه چهاردهم به کار خود پایان داد. این موضوع نارضایتی مردم از کادر فنی را افزایش داد و حتی هشتگ اخراج بهروز عطایی نیز در فضای مجازی راه افتاد.

پیروانی و خبیری ۲۰ روز محروم شدند!

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رای اولیه خود را در خصوص دو مدیر باشگاه پرسپولیس صادر کرد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام کرد با توجه به مصاحبه آقایان افشین پیروانی و حسین خبیری در مورد سقف بودجه باشگاه‌ها مبنی بر اینکه این قانون برای دور کردن برخی تیم‌ها از قهرمانی صورت گرفته که مشابه همین مصاحبه‌ها در فصل گذشته نیز از سوی عوامل این تیم  بدون مستندات انجام شد – آن هم در حالی که پرسپولیس هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی قهرمان شد – بنابراین رئیس دیوان تحقیقات پیشنهاد محرومیت موقت نامبردگان را صادر و اعلام کرد.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا