بین الملل

مخالفت وزرای تندرو کابینه نتانیاهو با توافقات «عقبه»/ اپوزیسیون: این که دولت نیست، کودکستان است

دو وزیر تندرو دارایی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اعلام مخالفت با توافقات صورت گرفته میان تشکیلات خودگردان و هیئت رژیم اشغالگر در «عقبه» اردن، بر عدم توقف شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کردند.

به گزارش مخبران، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی در این باره اظهار کرد: حتی برای یک روز هم ساخت و ساز و مشروعیت‌بخشی به کانون‌های شهرک سازی متوقف نخواهد شد و این در چارچوب اختیارات من است.

وی گفت: ارتش اسرائیل بدون هیچ قید و شرطی به تلاش برای مقابله با «تروریسم» در تمامی مناطق کرانه باختری ادامه خواهد داد و در جلسه کابینه بر این مسئله تاکید خواهیم کرد.

در همین حال، ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به توافقات تشکیلات خودگردان و تل‌آویو در عقبه اردن گفت: آنچه در اردن رخ داد در همان اردن باقی خواهد ماند.

اظهارات دو وزیر تندرو کابینه واکنش و انتقاد بنی گانتس، وزیر جنگ سابق اسرائیل را به همراه داشت و وی در این باره تاکید کرد: یا این یک دولت آنارشیست کامل است، یا اسموتریچ هیچ قدرتی در آن ندارد.

یائیر لاپید، نخست وزیر سابق و رئیس فعلی جریان اپوزیسیون اسرائیل نیز در واکنش به این اظهارات گفت: دولت یک هیئت رسمی در بالاترین سطح را به یک اجلاس تحت حمایت آمریکا می‌فرستد، به توافق می‌رسد و سپس وزرای ارشد دولت علیه آن توییت می‌کنند؛ این دولت نیست، این یک هرج و مرج بزرگ است.

میکی لوی، رئیس سابق کنست هم به اظهارات اسموتریچ و بن گویر واکنش نشان داد و افزود: این یک دولت نیست، بلکه یک کودکستان است.

تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در بیانیه پایانی مشترک پس از نشست امنیتی و سیاسی دوطرف در «العقبه» تحت نظارت مصر، آمریکا و اردن بر سر کاهش تنش و توقف موقت احداث و تصویب شهرک جدید توافق کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا