حوادث

نصب دوربین‌های جدید در جناغی بزرگراه‌ها؛ «تخلف زرنگ بازی نیست»

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از نصب دوربین های جدید برای برخورد با تخلفات خودرو در خروجی بزرگراه خبر داد.

به گزارش مخبران، در ساعات شلوغی ترافیک، برخی از بزرگراه ها نسبت به سایر نقاط مسیر با ترافیک بیشتری مواجه می شوند، بنابراین لازم است برای خروج از بزرگراه و ورود به لاین بعدی قوانین راهنمایی و رانندگی در همان خط خروجی رعایت شود. . این در حالی است که برخی از رانندگان بدون توجه به لزوم رعایت مشکل، اقدام به تغییر مسیر از لاین سه و چهار می کنند که باعث ایجاد ترافیک سنگین در کل مسیر و تضییع حقوق سایر رانندگان قانونی از جمله احتمال تصادف می شود. به علاوه افزایش می یابد. گاهی اوقات در خلوت جاده ها، برخی از رانندگان جهت را به سمت خروجی بزرگراه ها تغییر می دهند و احتمال تصادف را افزایش می دهند. در همین راستا سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور – جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ – از نصب دوربین های جدید برای مقابله با این رخنه خبر داده است.

موسوی پور در گفت وگو با مخبران وی درباره نصب این دوربین ها که به دوربین های کوتاه نیز معروف هستند، گفت: در این زمینه شهرداری تهران با معاونت حمل و نقل و ترافیک هماهنگ شده و بر این اساس قرار است چندین دوربین نصب شود. بزرگراه ها در روز بعد.

این دوربین ها در چه مناطقی نصب می شوند، گفت: این موضوع را بررسی کرده ایم و تصمیم بر این شده که در فاز اول این دوربین ها را در نقاطی که تردد در آن ها صبح و بعدازظهر بیشتر است نصب کنیم و میزان ترافیک خیلی بیشتر. این مناطق شناسایی شده و دوربین ها در آینده نزدیک نصب خواهند شد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: اقدامات برخی از رانندگان در بزرگراه آشکارا ناقض حقوق رانندگان منضبط و قانونمند است. خط سوم و چهارم. غیرقانونی و بسیار خطرناک است.

موسوی پور در پایان گفت: این رانندگان توسط این دوربین ها جریمه می شوند که البته در کنار دوربین ها می توان ماموران پلیس راهور را نیز برای چنین تخلفاتی جریمه کرد.

طبق بررسی های خبرنگاران مخبران، جریمه این تخلف برای هر تخلف 52 هزار تومان است که باید توسط راننده مقصر پرداخت شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا