بین الملل

هفته سرنوشت ساز برای دولت نفتالی بنت

یک روزنامه نگار عرب با اشاره به اختلافات بین ائتلاف حاکم و احزاب مخالف نوشت که بحران داخلی رژیم صهیونیستی به نقطه عطفی نزدیک می شود و هفته آینده درباره حیات دولت نفتالی بنت تصمیم گیری می شود. .

به گزارش مخبران، روزنامه العربی الجدید در این گزارش نوشت: گزارش های رژیم صهیونیستی نشان می دهد که بنت به نیر اورباخ، یکی از اعضای حزب «یمینا» (که در حال حاضر به ریاست نخست وزیر است) داده شده است. معلوم شد که فرصت تشکیل «ائتلاف دولتی» تا دوشنبه آینده «کنترل» و پس گرفتن آن است تا بحران داخلی دولت اسرائیل به نقطه عطف نزدیک شود. اورباخ هفته آینده گفت که در مورد قانون انحلال کنست رای خواهد داد. احزاب اپوزیسیون اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو تهدید به معرفی و ایجاد دولت جدید برای جایگزینی دولت نفتالی می کنند.

در همین حال، گزارش ها نشان می دهد که تبلیغات و جنگ روانی بین اپوزیسیون و دولت و حتی در ائتلاف دولتی ادامه داشته است و موضوع پایان عمر دولت بنت مطرح شده و تنها «مسئله زمان» است.

نفتالی بنت در مقاله ای در وب سایت صهیونیستی والا، از نیر اورباخ خواسته است تا از سرنگونی دولت حمایت کند و موضوع جدایی نهایی و رسمی از دولت را که قرار است در 13 جولای و پس از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برگزار شود، مطرح کند. انجام شد، به تعویق افتاد.

در سوی دیگر این گزارش آمده است: در همین راستا تنش های ایجاد شده توسط نتانیاهو علیه نمایندگان راستگرای ائتلاف حاکم افزایش یافته است. این نمایندگان که دو نفر از آنها بنت و اسامی آمیها شیکلی و عید سلیمان هستند، از حزب جدا شده اند و این باعث شده است که ائتلاف حاکم اکثریت خود را در کنست از دست بدهد. علاوه بر این، نفتالی بنت اکنون با مشکل دیگری مواجه است: هویت فردی که می خواهد دولت فعلی را سرنگون کند، بنابراین اگر دولت با رای نمایندگان “یمینا” به رهبری بنت سرنگون شود، یایر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل به طور خودکار مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت. ریاست جمهوری در انتخابات آینده

این گزارش همچنین به مشکلات بنت اشاره می کند: گزارش های اخیر حاکی از آن است که بنت تحت فشار ایلت شاکید، وزیر کشور اسرائیل و متحدان ارشدش در دولت و حزب قرار دارد. دولت جایگزین بدون انتخابات با گسترش ائتلاف فعلی و ایجاد اتحاد با بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان اسرائیل. از یک سو، گزارش‌هایی از درون حزب لیکود وجود دارد که آشفتگی‌های داخلی بنت را تشدید می‌کند و در نهایت تصمیم نارن اورباخ برای خروج از ائتلاف حاکم و حمایت از انتخابات جدید را تسریع می‌بخشد.

در پایان این گزارش آمده است: به هر حال عمر دولت فعلی اسرائیل در هفته آینده برنامه ریزی شده است و باید دید این دولت قبل از سفر بایدن سقوط می کند یا تا چند هفته پس از سفر بایدن ادامه خواهد داشت. اتفاقی برای یایر لاپید می افتد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا