استان ها

۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت سال ۱۴۰۲ در استان سمنان افتتاح و بهره برداری خواهد شد

به‌ گزارش خبرگزاری مخبران استان سمنان؛ سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در نشست خبری تشریح برنامه ها و پروژه های هفته دولت ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری سمنان گفت: در هفته دولت سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۵۲ پروژه عمرانی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که نسبت به هفته دولت سال گذشته بالغ بر ۳۹ درصد از لحاظ اعتباری افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد ۵۹ پروژه اقتصادی توسط بخش خصوصی نیز در سال جاری و در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۸۴۳ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید که به نسبت ۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، ۶۴ درصد از لحاظ تعداد و ۶۷ درصد از لحاظ اعتباری افزایش داشته است.

هاشمی ادامه داد: از محل بهره برداری از ۵۹‌ پروژه اقتصادی بخش خصوصی در هفته دولت سال جاری در استان، زمینه اشتغال ۵۵۳ نفر فراهم خواهد شد.

استاندار سمنان تصریح کرد: در مجموع تعداد ۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت سال ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان افتتاح می شود که نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم اتمام پروژه های نیمه تمام بوده و پروژه جدید دولتی کلنگ زنی نخواهد شد خاطر نشان کرد: طی هفته دولت سال جاری عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه عمرانی بخش خصوصی و شهرداری ها با حجم سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان آغاز خواهد شد که به نسبت هفته دولت سال قبل افزایش یافت.

هاشمی در بخش دیگری از این نشست عنوان داشت: همچنین عملیات اجرایی ۱۳ مورد پروژه اقتصادی بخش خصوصی و شهرداری ها نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان در هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سطح استان آغاز خواهد شد که به نسبت سال گذشته بیش از هزار درصد رشد داشته است.

استاندار سمنان خبر داد: در مجموع شروع عملیات اجرایی پروژه های عمرانی و اقتصادی بخش خصوصی و شهرداری در سطح استان در هفته دولت سال جاری بالغ بر ۱۰۹ درصد از لحاظ تعداد به نسبت هفته دولت سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از لحاظ بیشترین تعداد پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی در هفته دولت سال ۱۴۰۲ ، دهیاری ها با ۲۰۰ پروژه، جهاد کشاورزی ۸۶ پروژه، شهرداری سمنان ۵۳ پروژه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۵۰ پروژه، شهرداری شاهرود ۴۹ پروژه و توزیع نیروی برق با ۴۷ پروژه در جایگاه اول تا هفتم قرار دارند.

هاشمی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولان، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات استان در همراهی با برنامه ها و سیاست های دولت گفت: کسب رتبه برتر در حوزه رشد اقتصادی مثبت، کاهش نرخ بیکاری، راه اندازی بالغ بر ۱۲۷ واحد تولیدی صد درصد راکد، جذب مطلوب اعتبارات و تسهیلات، خدمت رسانی مطلوب به مسافران، توسعه زیرساخت ها در روستاها، توجه به بومگردی و صنایع دستی، افزایش ۶۰۰ برابر اعتبارات گردشگری و ۳۳ درصدی صادرات محصولات استان از جمله موفقیت ها و دستاوردهای شاخص استان طی یکسال گذشته است.

وی با بیان اینکه دولت مردم، فرصت خدمت شعار هفته دولت سال ۱۴۰۲ است، بیان داشت: دیدار چهره به چهره با مردم، خانواده معزز شهدا، سرکشی و بازدید میدانی، حضور در نماز جمعه و افتتاح و بهره برداری از پروژه از جمله برنامه های هفته دولت سال ۱۴۰۲ در استان سمنان است.

استاندار سمنان در ادامه تصریح کرد: در راستای دغدغه مندی و مسائل و موارد موجود و بر طبق برنامه ها و پروژه های عمرانی افتتاحی و قابل بهره برداری، از وزرای مربوطه نیز برای حضور در استان دعوت به عمل آمده است که در طی هفته دولت شاهد تحقق این مهم خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه از دو ماه گذشته ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: برنامه های هفته دولت سال جاری با محوریت مردم و نقش آفرینی موثر آنان در سطح استان به بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد.

استاندار سمنان در پایان گفت : از تلاشها و زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در همراهی با سیاست های دولت مردمی و تحقق جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری، تقدیر و تشکر دارم.

۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت سال ۱۴۰۲ در استان سمنان افتتاح و بهره برداری خواهد شد

۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت سال ۱۴۰۲ در استان سمنان افتتاح و بهره برداری خواهد شد

عکس ها: امیررضا دهرویه خبرگزاری مخبران استان سمنان

دکمه بازگشت به بالا