استان ها

پنج درصد مشترکین گاز در کرمانشاه «بد مصرف» هستند

ناصر حسینی در گفتگو با خبرنگار مخبران کرمانشاه، اظهار کرد: در سه پلکان نخست گازبهای مشترکینی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند رایگان محاسبه می‌شود و گازبهای مساجد نیز به صورت رایگان است.

وی افزود: از روز ١٢ آنلاین ماه سال جاری با آغاز موج سرما و بارندگی افزایش مصرف ۴٠ درصدی روزانه در بخش‌های غیر صنعتی (خانگی و تجاری) در استان کرمانشاه داشتیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته در این ایام هوا کماکان گرم بود لذا مصارف غیر صنعتی استان کرمانشاه تا پایان مهرماه سال گذشته حدود سه میلیون و ۵٠٠ هزار متر مکعب بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته بیش از ١٠ درصد افزایش مصرف گاز در سراسر استان کرمانشاه داشتیم.

وی گفت: حدود پنج درصد مشترکین گاز استان کرمانشاه جزء مشترکین «بد مصرف» هستند لذا برای آن‌ها پیامک ارسال شده و درخواست کردیم امسال برای مصرف خود چاره اندیشی کنند در غیر این صورت باید مبالغ زیادی به عنوان گازبها پرداخت کنند.

حسینی اذعان کرد: مبلغ گازبها در پلکان های ٩، ١٠ و یازده به بالا، به ترتیب یک هزار و ٩٠٠ تومان، پنج هزار تومان و ۶ هزار تومان است.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز فصل سرد سال و افزایش مصرف گاز از شهروندان تقاضا داریم به منظور تأمین گاز پایدار و کاهش هزینه‌های خانوار با رعایت الگوی مصرف «بهینه» مصرف کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: ساختمان‌هایی که دارای موتورخانه هستند با مراجعه به شرکت گاز و با بهینه سازی این موتورخانه ها ٢٠ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

وی عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمستان و افزایش مصرف گاز و به تبع آن گازبها، گازبهای معوق خود را پرداخت کنند که انباشته نشود.

دکمه بازگشت به بالا